معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

ثبت نام دومین دوره انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان آغاز شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۲:۴۹:۳۶
کد خبر: ۳۱۳۴۶۲
ثبت نام دومین دوره انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان آغاز شد
علی اکبر کبیری از آغاز ثبت نام دومین دوره انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛‌ علی اکبر کبیری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین از آغاز ثبت نام دومین دوره انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان خبر داد و گفت: ثبت نام  دومین دوره انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در قزوین و شهرستانهای تابعه شروع شده و کلیه داوطلبین می توانند جهت ثبت نام به سازمان صنعت، معدن و تجارت در مر کز استان و ادارات صنعت، معدن و تجارت در شهرستانها مراجعه نمایند.

وی افزود: این انتخابات در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی و مصوبه مورخ 15/07/1388 مجلس شورای اسلامی به استناد ماده 21 آیین نامه اجرایی این قانون، انتخابات دومین دوره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار می گردد.

وی اظهار داشت: کلیه علاقمندان اعم از بازنشستگان، دانشگاهیان، طلاب و حوزه علمیه، روحانیون معظم، بسیجیان سلحشور، کارکنان و کارمندان دولت، اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا و سایر اقشار جامعه می توانند به عنوان داوطلب در این انتخابات شرکت کنند.

کبیری در ادامه افزود: انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در شهرستانها پس از تشکیل شدن بر اساس شرایط مندرج در اساسنامه مصوب وظایفی را عهده دار می باشند که برگرفته از قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان می باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین شرایط عضویت داوطلبان عضویت در انجمن شامل تابعیت و متعهد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل 18 سال سن ذکر کرد.

وی ضمن تشریح اهداف تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: این انجمن در راستای ایجاد بستر مناسب جهت اجرای سیاست‌ها، برنامه‌ها و مقررات مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان، اشاعه فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان و تثبیت و تعمیق آن در بین گروههای مختلف جامعه به ویژه تبیین وظایف و تکالیف کلیه عرضه کنندگان، پیگیری در جهت استیفا حقوق مصرف کنندگان، شناسایی و جلوگیری از ایجاد هرگونه تبانی، انحصار و تحمیل شرایط از سوی عرضه کنندگان کالا و خدمات که سبب کاهش عرضه، پایین آمدن کیفیت و یا افزایش قیمت می شود، فعالیت می نماید.

 کبیری در پایان گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان یک تشکل غیردولتی، غیرانتفاعی و غیر سیاسی است که با هدف حمایت از مصرف کنندگان و در چهارچوب قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان با مشارکت آحاد مردم تشکیل می شود و مطابق اساسنامه مصوب شورای عمومی موسس انجمن نسبت به پیگیری مطالبات مصرف کنندگان و سایر تکالیف قانونی اقدام می نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز