مدیر کل تأمین اجتماعی استان لرستان:

کارگران ساختمانی لرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۵:۳۸:۲۰
کد خبر: ۳۱۳۵۴۸
کارگران ساختمانی لرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند
مدیر کل تأمین اجتماعی استان لرستان گفت: قریب به 21 هزار کارگر ساختمانی در استان لرستان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، حمزه لوی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان، در مراسم افتتاح مرکز ساماندهی کارگران ساختمانی و استادکاران شهر خرم آباد با بیان مطلب فوق گفت: متاسفانه به دلیل فقدان نظارت کافی در سنوات گذشته بیش از 50 هزار فقره کارت مهارت ساختمانی توسط مبادی ذی ربط صادر شده و از طرفی کارگران فصلی و ساختمانی به عنوان کارگران واقعی که در میادین کار استقرار دارند فاقد کارت مهارت می باشند، لذا می طلبد در اسرع وقت با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان نسبت به صدور کارت مهارت برای آنان اقدام تا تأمین اجتماعی نیز این قشر آسیب پذیر و محروم را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت: بیمه کردن کارگران ساختمانی به سال ۱۳۵۴ باز می‌گردد که یک کار تشریفاتی و فکری بوده که خیلی اجرایی نشده و به‌تدریج پس از پیروزی انقلاب قانون بیمه کردن کارگران ساختمانی دز سال ۱۳۸۶ ایجاد شد.

شهناز حمزه‌لویی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی غیردولتی است، عنوان کرد: افراد مشاغل آزاد ۲۷ درصد بیمه پرداخت می‌کنند در حالی‌ که کارگران ساختمانی هفت درصد پرداخت می‌کنند که با حداقل دستمزد امسال حدود ۵۶ تا ۶۰ هزار تومان می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان ادامه داد: از شهرداران می‌خواهیم که ۱۵ درصد عوارض ساختمانی در بخش حق مالکین را دریافت کرده و خدمات را پررنگ‌تر کنیم.

حمزه‌لویی بابیان این که همه ما مدیون کارگرانی که در میدان‌ها در انتظار جذب شدن هستند هستیم، تصریح کرد: درحالی‌که حدود ۵۰ هزار کارت مهارت در دست افراد مختلف است اما معتقدم در درجه اول باید به فکر کارگرانی باشیم که به‌طور واقعی در صنعت ساختمان مشغول به کار هستند و هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای ندارند.

وی با اشاره به اینکه با یک گسیل در سطح شهر معلوم شد که بسیاری از کارگران واقعی ساختمانی کارت مهارت ندارند، افزود: به همه کارگرانی که پوشش ندارند نه‌تنها خرم‌آباد بلکه کوهدشت و نورآباد که بیشترین آمار کارگران ساختمانی را دارند اعلام می‌کنم حاضرم نامه بیمه‌شان را مستقیم بنویسم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز