اختلاف شورانشینان خرم آباد پابرجاست/ باز هم رئیس انتخاب نشد

دو دستگی در انتخاب هیات رئیسه جدید شورای شهر خرم آباد توهین و دهن کجی به رای مردم

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۰۸:۴۳:۱۲
کد خبر: ۳۱۳۶۲۲
دو دستگی در انتخاب هیات رئیسه جدید شورای شهر خرم آباد توهین و دهن کجی به رای مردم
جلسه انتخاب رئیس شورای شهر خرم‌آباد به دلیل حضور نیافتن عده‌ای از نمایندگان و به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم‌آباد، یکصد چهل ودومین جلسه رسمی شوری شهر خرم آباد جهت انتخاب رئیس شورای شهر و اعضای هیات رئیسه سال سوم شورای شهر خرم‌آباد به رغم دعوتنامه رسمی به امضای رئیس شورای شهر خرم آباد با غیبت سئوال برانگیر اعضای هیات رئیسه قبلی و رئیس شورای شهر و با حضور با تاخیر 20دقیقه ای نایب رئیس این شورای در محل شورای شهر به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای شهر لغو شد.   

متاسفانه با روی کار آمدن دوره چهارم شورای شهر خرم آباد در همان آغاز فعالیت به رغم حضور چهره های علمی وفنی در شورا مردم انتظار هم دلی و وفاق برای احترام به رای مردم در رفع معضلات ومشکلات خدمات شهری باشیم ولی در عمل در همان ابندای کار اعضای شورا باا تقسیم شدن به گروه های معروف 6به 7عملا با عزل شهردار محبوب آن زمان مهندس نصیری که به گواه خاص و عام در بهبود وضعیت مدیریت شهری وتلاش برای خرم آبادی در خور نام این شهر تلاش های قابل تقدیری داشت عملا سنگ بزرگ نفاق ودو دستگی را در شورا شهر کلید زده و با انتخاب و عزل مهرابی دوست و همکار خود پروسه خود را کامل نمودند.

در این میان در انتخابات اعضای هیات رئیسه نیز در سال گذشته گروه اکثریت با کسب کرسی های قابل اعتنا هیات رئیسه عملا گروه اقلیت را به انزوا کشانده و خود سکاندار شورا شدند.

در این میان اعضای اقلیت که حامی  نصیری و مهرابی شهرداران اسبق بوده و با حضور در جلسات هیات رئیسه نشان دادند خدمت بی منت برای مردم  و احترام به آرای مردم را بر همه چیز مقدم دانسته و عملا در این دوسال چوب لای چرخ شورا و شهرداری نگذشته و به گواه همه منافع مردم را بالاترین هدف خود دانسته وهمواره به دنبال توسعه و آبادانی مدیریت شهری بوده اند.

جافر وفایی، عبدالله عزیزپور، کوشکی، رضا حاصلی، سبزخدا صفر بیرانوند، فرشاد سیفی نشان دادند که می توان با هم دلی و دوری از حب و بغض و حاشیه در طول این دوره از شورا کارنامه ای قابل قبول را نزد مردم به یادگار بگذارند.

البته در این میان مهندس حسن آذری که سابقه طولانی در شورای شهر خرم آباد و اعتماد رای مردم به خود را در کارنامه دارد و همواره می توان وی را از اعضای خوشنام و دارای سبقه روشن در مدیریت شهری دانست که با انتقادهای سازنده وبا عدله های مثبت از شهرداران نشان داده دغدغه ای جزء خدمت صادقانه ندارد و ریاست سال سوم شورای شهر خرم آباد الحق و الانصاف برازنده وی خواهد بود.

متاسفانه آن چیزی که در جلسه امروز نمود خیلی آشکاری داشت غیبت رئیس فعلی شورای شهر علی جهان آرا، منش شورا حسین پور و حضور با تاخیر نایب رئیس فرشته طهماسبی و عدم حضور سیف الدین آشیانی، رضا بیرانوند و محسن اقبالی که در سال گذشته در هیات رئیسه وکمیسیون های تخصصی شورا بیشترین سهم را داشته اند بود که نشان داد برخی از دوستان شورا متاسفانه نسبت به رای مردم واعتماد مردم فهیم خرم آباد نسبت به خود بی تفاوت بوده وفقط در اندیشه به حاشیه بردن شورا و چالشهای بزرگ برای خود ومردم هستند.

پس از کشمکش و تشکیل دو جناح به ظاهر موافق و منتقد شهردار در شورای شهر مرکز استان، در حالی که پیش بینی می شد امروز تکلیف رییس شورای شهر خرم آباد مشخص شود، به دلیل غیبت تعدادی از اعضا، انتخابات برگزار نشد و شورای شهرخرم آباد وضعیت نامعلومی پیدا کرد.

غایبان جلسه امروز جهان آرا، اقبالی ،رضا بیرانوند،آشتیانی  و حسین پور بودند که در حال حاضر  جزو حامیان اصلی شهردار محسوب می شوند که در سال گذشته هیات رئیسه وکمیسیون های مهم را در چنگال خود داشته ودر این دوره با توجه به شرایط موجود با توجه به عدم انتخاب خود در هیات رئیسه وکمیسیون ها با بی اعتنایی محض عملا سعی در اخلال در انتخابات هیات رئیسه را دارند .  

 

جابر وفایی: با غیبت معنا دار دوستان سرنوشت شهر خرم آباد به کما می رود

عضو شورای شهر خرم آباد با انتقاد شدید از غیبت معنادار رئیس وبرخی از اعضای شورای شهر خرم آباد برای انتخاب رئیس وهیات رئیسه سال سوم شورای شهر خرم آباد گفت:واقعا جای تاسف دارد که برخی از دوستان که احساس می کنند دیگر در هیات رئیسه جدید جای ندارند در جلسه شرکت نمی کنند وعملا با عدم حضور خود توهین ودهن کجی بزرگی به دمکراسی ورای مردم کرده واین دوستان عزیز بدانند در عدم توسعه وبه کما رفتن مصوبات مدیریت شهری وناکامی در بهبود وضعیت شهر خرم آباد باید پلسخگوی مردم ومدیریت ارشد استان باشند.

وی با انتقاد از رئیس شورای شهر در غیبت در این جلسه تصریح کرد:واقعا اوج هنر نمایی را می توان در سناریو وشعبده بازی دوستان در عدم حضور در جلسه امروز دانست وواقعا جای تاسف در این نکته است که دعوتنامه ها با امضای رئیس برای کلیه دوستان ارسال ودر یک اقدام هماهنگ کلیه هیات رئیسه فعلی با بی اعتنای در جلسه حضور ندارند ونایب رئیس شورا نیز با تاخیر 20 دقیقه ای وبا هماهنگی های از پیش در جلسه حضوری کوتاه مدت دارد ..

 

رضا حاصلی: مردم سره را از ناسره تشخیص می دهند

رضا حاصلی عضو شورای شهر خرم آباد گفت:واقعا دوستان باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند ومردم بهترین قاضی در بررسی عملکرد ما هستند .

وی تصریح کرد:در سال گذشته دوستانی که در جلسات غایب هستند با تصاحب کمیسیون های تخصصی وعضویت در هیات رئیسه عملا تمامی کمیسیون های کلیدی را در اختیار داشته وما با توجه به اقلیت شورا با حضور در جلسات نشان دادیم منافع مردم بر همه چیز ارجع است .

وحالا که دوستان فکر می کنند در هیات رئیسه جدید جای ندارند در جلسات حاضر نشده ونسبت به رای مردم بی اعتنا هستند .

وی افزود:از فرماندار خرم آباد دکتر خجسته پور می خواهیم با ورود به این مسئله وتذکر جدی به خاطیان از حقوق ورای مردم به خادمان واقعی دفاع کند.

 طبق اعلام قبلی قرار بود، جلسه انتخاب رئیس شورای شهر خرم‌آباد ساعت 6 عصر امروز در محل شورا این شهرستان برگزار شود که علی‌رغم حضور هشت تن از نمایندگان به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه لغو شد.

گفتنی است، برای رسمیت یافتن جلسه حداقل باید 9 نفر از اعضای شورای شهر حضور می‌یافت، ولی با گذشت یک ساعت از موعد آغاز جلسه پنج نفر از نمایندگان مردم در شورای شهر حاضر به حضور در این جلسه نشدند.

به نظر می‌رسد ما بین اعضای شورای شهر خرم‌آباد برای انتخاب رئیس یک سری اختلافات وجود دارد و اکثریت اعضا هنوز به جمع‌بندی لازم در این خصوص نرسیده است، ولی به هر حال برای روشن شدن اصل ماجرا باید منتظر ماند و به اتفاقات روزهای آینده چشم دوخت.

شورای اسلامی شهر یک نهاد غیردولتی محسوب می‌شود که مردم با انتخاب مستقیم خود اعضای آن را انتخاب نموده و به نوعی در اداره شهر خود دخالت می‌کنند.

امیدواریم اعضای محترم شورای شهر خرم‌آباد به این موضوع توجه لازم را داشته و به گونه‌ای عمل کنند که هیچ‌گونه حقی ضایع نشود و اگر اختلاف نظری بین اعضا وجود دارد در تصمیم‌گیری برای خدمت به مردم تاثیری نداشته باشد.

 برخی خبرنگاران نیز با توجه به غیبت برخی از اعضای شورای شهر محل جلسه را با دلخوری ترک کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز