مجتمع پرورش ماهیان سردآبی دورود با حضور استاندار افتتاح شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۱۵:۴۳:۲۹
کد خبر: ۳۱۳۹۶۶
مجتمع پرورش ماهیان سردآبی دورود با ظرفیت ۷۵۰ تن با حضور استاندار لرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان ظهر امروز طی مراسمی با حضور حسن رکنی، معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، عباس قائدرحمت نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، پروژه مجتمع پرورش ماهیان سردآبی روستای چمچید از توابع بخش شهرستان دورود به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در این مراسم اظهار داشت: پروژه احداث مجتمع پرورش ماهیان سردابی در روستای چمچید از سال 82 آغاز شده و امروز بعد از گذشت 13 سال این مجتمع بزرگ تولید و پرورش ماهی در شهرستان دورود به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرداد غضنفری با بیان اینکه شهرستان دورود دارای رتبه اول تولید و پرورش ماهیان سردآبی در استان لرستان است، یادآور شد: صنعت آبزی‌پروری در شهرستان دورود دارای ظرفیت بسیار بالایی است، به نحوی که 24 درصد حجم تولیدات ماهیان سردآبی استان در شهرستان دورود قرار دارد و این میزان با تولید بسیاری از استان‌های کشور برابری می‌کند.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 300 میلیون تومان اجرا شده و تعداد بهره‌بردار از آن بالغ بر 76 مزرعه 10 تنی است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه این مجتمع پرورش ماهی در زمینی به مساحت 6 هکتار احداث شده است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح 152 فرصت شغلی مستقیم و 306 فرصت شغلی به‌صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

 افتتاح طرح توسعه یک واحد دامپروری، ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی و حضور در جمع مدیران شهرستانی از دیگر برنامه‌های سفر حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی و هوشنگ بازوند استاندار لرستان به شهرستان دورود است.

نظر شما