بازدید فرماندار هرسین از کلاس‌های آموزش گلیم بافی

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۰۹:۲۵:۳۱
کد خبر: ۳۱۴۰۷۱
بازدید فرماندار هرسین از کلاس‌های  آموزش گلیم بافی
باید حس ارزشمند بودن پرداختن به صنایع دستی در بین نوجوانان تقویت شود.

فرماندار شهرستان هرسین از کلاس‌های  آموزش گلیم بافی به دختران نوجوان  این شهر در در محل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان بازدید کرد.

D92 (3)

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، یاور محمدی در این بازدید ضمن استقبال از برگزاری این گونه کلاس‌ها در جهت زنده نگه داشتن صنعت گلیم بافی به عنوان مهم‌ترین بخش از صنایع دستی شهرستان هرسین گفت: با توجه به استقبال مردم از این حرکت فرهنگی و توجه به جایگاه تاریخی گلیم بافی در هرسین باید اقدامات گسترده‌تری در راستای تقویت و توسعه این صنعت صورت پذیرد .

وی افزود: روند روبه رشد بازی‌های رایانه‌ای و تأثیر مخرب آن بر ذهن و روان نوجوانان فراگیری صنایع دستی علاوه بر پرکردن اوقات فراغت و مقابله با این تفریحات پوچ  درآینده می‌تواند ضمن اشتغال‌زایی درآمدی هم به همراه داشته باشند.

فرماندار شهرستان هرسین گفت: نوجوانان سفیر و پیام رسان فرهنگ و تاریخچه گلیم بافی بعنوان یک هنر در شهرستان هرسین هستند.

محمدی ادامه داد:باید دستگاه‌های مربوطه ضمن تشکیل تشکل‌های دانش‌آموزی در این راستا زمینه حضور آنان در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی را فراهم سازند .

وی افزود: باید از این توانمندی به صورت ویژه استفاده کرد و گسترش تنوع رشته‌های مختلف صنایع دستی در بین نوجوانان ضروری به نظر می‌رسد و بایستی راهکارهای توسعه و ارتقاء جایگاه صنایع دستی در سطح مدارس را فراهم ساخت.

محمدی در پایان گفت: باید حس ارزشمند بودن پرداختن به صنایع دستی در بین نوجوانان تقویت شود .

 

نظر شما