فرمانده نیروی انتظامی:

پلیس جامعه محور است

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۱۱:۰۲:۰۹
کد خبر: ۳۱۴۱۰۸
پلیس جامعه محور است
سردار اشتری: پلیس جامعه محور است و باید با اقدامات پیشگیرانه توسط مردم بتواند جلوی جرایم را بگیرد، به دلیل اعتماد مردم به پلیس و همکاری دستگاه ها با‌ آن، پلیس توانسته از ظرفیت مردم استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سردار "حسین اشتری" در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان قزوین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال با تعامل خوب پلیس اینترپل ناجا با اینترپل جهانی و نیز پلیس های منطقه،رشد بالایی در استرداد مجرمان داشتیم؛‌ با هماهنگی قضایی، درصد بالایی از مجرمانی که سال های گذشته در فضای مجازی کلاهبرداری داشته اند به کشور استرداد پیدا کرده است.

به گفته وی، کشفیات مواد مخدر در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 20درصد رشد داشته که این به دلیل همت همکاران و هماهنگی میان دستگاه قضایی، امنیتی و نیروی انتظامی حاصل شده است.

فرمانده ناجا عنوان کرد: معتقدیم پلیس جمهوری اسلامی ایران، رویکرد پلیس جامعه محور دارد و باید با اقدامات پیشگیرانه توسط مردم بتواند جلوی جرایم را بگیرد، به دلیل اعتماد مردم به پلیس و همکاری دستگاه ها با‌ آن، پلیس توانسته از ظرفیت مردم استفاده کند.

سردار اشتری ادامه داد: یکی از موضوعات محوری که ما همیشه تاکید کردیم رعایت حقوق شهروندی است، که شکر خدا در بین کارکنان و فرماندهان ما این مد نظر بوده و روز به روز هم به وضعیت بهتری رسیدیم؛ در آخرین نظرسنجی انجام شده در سلامت اداری و رضایتمندی مردم تقریبا وضعیت خوب بوده و ما از نمره 10حدودا هفت گرفته ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه پلیس در حوزه های مختلف افزایش یافته و در جرایم پیشگیری شده، ابراز داشت: استفاده از تجهیزات روز در دستور کار ما است و با حمایت دولت امیدواریم تجهیزات لازم را خریداری کنیم و خدمات انتظامی را ارتقا دهیم.

این مقام مسوول عنوان کرد: پس از انتصاب در فرماندهی ناجا یکی از اولویت های ما ارتباط با مجلس، کمیسیون ها و قوای سه گانه بود، در نیمی از کمیسیون ها حضور یافتم که امیدواریم در راستای امنیت کمک کند.

وی درباره امنیت مرزهای کشور، گفت: امروز مرزهای جمهوری اسلامی در اختیار نیروی انتظامی و بخشی از آن نیز در اختیار سپاه پاسداران و ارتش بوده که شکر خدا امنیت مرزهای ما وضعیت مطلوبی دارد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: برنامه هایی برای انسداد مرزها از سال های گذشته آغاز شده و هر سال بنا به ضرورت و اعتبار نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی این انسداد ادامه پیدا می کند که سالانه بیشتر نیز می شود.

سردار اشتری گفت: در خصوص مرزهای غربی کشور نیز اینکه کدام مرز چه مدت بسته یا باز باشد در شورای امنیت کشور تصمیم گیری می شود و دستگاه ها نیز آن را اجرا می کنند که این انسداد محدود است.

فرمانده ناجا در پایان خاطر نشان کرد: طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی با همت مسوولان و مدیریت استاندار قزوین در استان قزوین نتیجه خوبی داشت و اظهار رضایت مردم نشانگر مطالبه آنان است.

نظر شما