وزیر راه و شهرسازی:

ایران ۹۰۰ دستگاه لوکوموتیو باری و مسافری می خرد

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۱۵:۰۲:۴۵
کد خبر: ۳۱۴۲۰۳
ایران ۹۰۰ دستگاه لوکوموتیو باری و مسافری می خرد
کارخانه بازسازی لکوموتیو تا به امروز خدمات بسیار خوبی را ارائه داده است و حدود ۲۸۰ دستگاه لکوموتیو را بازسازی کامل کرده است و ۱۲۰ دستگاه لکوموتیو دیگر نیز در دست بازسازی دارد.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح اولین لکوموتیو تحویلی از پروژه ۱۰ دستگاه لکوموتیو «جی ای» گفت: خرید ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو باری و مسافری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، عباس آخوندی صبح پنجشنبه در جریان سفر به استان البرز که با همراهی سیدحمیدطهائی استاندار و جمعی از مسئولان همراه بود؛ از کارخانه بازسازی لکوموتیو البرز بازدید به عمل آورد و اولین لکوموتیو تحویلی از پروژه ۱۰ دستگاه لکوموتیو «جی ای» را افتتاح کرد.

وزیر راه و شهرسازی پس از این افتتاح این ناوگان،در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ دستگاه لکوموتیو داریم که تعداد ۲۰۰ دستگاه خارج از خط بوده و فعال نیستند.

وی با بیان این‌که لکوموتیوها ارزش ریالی بسیار بالایی دارند، گفت: هر لکوموتیو ۳.۲ الی ۳.۴ میلیون یورو قیمت دارد و بازسازی این لکوموتیوها بسیار اقتصادی و به صرفه است.

وزیر راه ادامه داد: ۱۲۰ دستگاه لکوموتیو از ۲۰۰ دستگاه لکوموتیو خارج از خط در دست تعمیر اساسی هستند. این لکوموتیوها بیش از ۲۰ سال کار کرده‌اند و با بازسازی می‌توانند ۱۸ سال دیگر در خطوط ریلی کشور فعال باشند.

آخوندی قیمت تمام شده بازسازی لکوموتیوهای خارج از خط را ۴۰ درصد قیمت خرید یک لکوموتیو نو عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه مهندسان ایرانی این توانایی را دارند که از صفر تا ۱۰۰ بازسازی لکوموتیوها را انجام دهند.

آخوندی ادامه داد: کارخانه بازسازی لکوموتیو تا به امروز خدمات بسیار خوبی را ارائه داده است و حدود ۲۸۰ دستگاه لکوموتیو را بازسازی کامل کرده است و ۱۲۰ دستگاه لکوموتیو دیگر نیز در دست بازسازی دارد.

وزیر راه و شهرسازی از نیاز شبکه ریلی کشور به لکوموتیوهای بیشتر خبر داد و اعلام کرد: خرید ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو باری و مسافری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و طی مذاکراتی که با طرف‌های خارجی داریم امیدواریم بتوانیم این تعداد لکوموتیو را تامین کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز