مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

جشنواره تجلیل از تعاون‌گران لرستان با شرکت ۴۱۵ تعاونی

۱۳۹۴/۰۶/۱۳ - ۱۱:۰۴:۲۳
کد خبر: ۳۱۴۳۲۱
جشنواره تجلیل از تعاون‌گران لرستان با شرکت ۴۱۵ تعاونی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان گفت: در هفته تعاون جشنواره تجلیل از تعاون‌گران استان با شرکت 415 تعاونی برگزار می‏‌شود که در نهایت پنج تعاونی برتر با اهدای جوایز تجلیل می‎شوند،

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، علی آشتاب در جمع خبرنگاران در خرم آباد گفت: استخر مجموعه ورزشی کارگران شهرستان بروجرد در هفته آینده افتتاح می‌شود، و برای این مجموعه بالغ‌ بر دو میلیارد تومان اعتبار بوده که مجموعه تکمیل و آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه با ارتباطی که مسئولان می‌توانند با بنگاه‌های اقتصادی داشته باشند بازرسی‌هایی توسط مسئولان استان از تعاونی‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: جشنواره تجلیل از تعاون‌گران استان در هفته آینده برگزار می‌شود که در این جشنواره 415 تعاونی در پروسه 45 روزه  شرکت کردند و که اطلاعات خود را در سامانه مربوطه ثبت کردند.

آشتاب تصریح کرد: این شرکت‌ها در پنج محور شاخص‌های اقتصادی و مالی، کارآفرینی و اشتغال، صادرات و ارزآوری، شاخص‌های توسعه منطقه‌ای، توانمندسازی و رفاه اجتماعی  با همدیگر رقابت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پنج تعاونی به‌عنوان تعاونی‌های برتر استان انتخاب و به جهت اینکه به دنبال توسعه کار جمعی و کار تعاونی هستیم  تصمیم بر این است در هر شهرستان نیز یک تعاونی انتخاب شود.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان گفت: در حال حاضر پنج هزارو 283تعاونی مختلف در این استان وجوددارد.

از این تعداد چهار هزارو 561تعاونی فعال 422 تعاونی به صورت غیر فعال ،112 تعاونی منحل شده ، 138 تعاونی راکد و چهار تعاونی ادغام شده است .
وی اظهار داشت: با راه اندازی این تعاداد ن تعاونی 42 هزار و 601 مشغول به کار شده است .
وی با اشاره به زمینه فعالیت این تعاونی ها افزود : 1207در این راستا 154تعاونی در بخش کشاورزی ، یکهزارو 333تعاونی در بخش معدن، یکهزارو 333صنعت ، 439 در بخش مسکن، یکهازو 167تعاونی در بخش خدمات و 263 تعاونی نیز در بخش فرش دستبافت مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهار داشت: هفت راهبرد برای تحول در صنعت تعاون پیش بینی شده است بهترین راه برای پیدا کردن کار تشکیل تعاونی و انجام کار گروهی است با تشکیل تعاونی هم استفاده از سرمایه ودانش جمعی حاصل می شود.
وی ازتشکیل تعاونی های منطقه ای در کشور اشاره کرد وگفت: در جلساتی که با اتاق های تعاون استانهای همدان،ایلام، کردستان، کرمانشاه، که با ادارات کل این استانها داشتیم این شرکت تعاونی را برای عرضه محصولات تولیدی تعاونی این استانها در بازار های خارج ازکشور تشکیل داده ایم .
آشتاب گفت: در پنج ماه اول سال جاری 58 تعاونی در زمینه های مختلف در استان ثبت شده است که با بهره برداری از این تعاونی ها 189 فرصت شغلی جدید ایجاد می شود که 145 میلیارد ریال در این تعاونی ها سرمایه گذاری سرمایه گذاری شده است که 520 نفر عضو این تعاونی ها هستند.
وی همچنین درمورد دعاوی کارگری گفت: در این زمینه سه هزارو 486دادخواست د رپنج ماهه اول امسال به ثبت رسیده که از این تعداد دو هزارو 98مورد رای انها صادر،564 مورد به شورای حل اختلاف ارجاع ویکهزارو 110مورد نیز به صورت سازشی خاتمه یافت که حدودا 53 درصد دعاوی به صورت سازشی مختومه شده اند.
وی در ادامه اظهار داشت: تشکیل تشکل ها کارگری و کارفرمایی، ایجا مشاوره تلفنی،پیگیری امورات رفاهی، اموزش کارگران .. از جمله کارهایی است که د رسال گذشته وجاری در حال پیگیری در سطح اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز