با حضور استاندار کرمان، معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی صورت گرفت:

امضای تفاهم‌نامه سه جانبه طرح بین‌المللی گردشگری هنزاء

۱۳۹۴/۰۶/۱۳ - ۱۳:۱۱:۴۸
کد خبر: ۳۱۴۳۷۶
امضای تفاهم‌نامه سه جانبه طرح بین‌المللی گردشگری هنزاء
جلسه جمع‌یندی طرح گردشگری هنزاء پنج‌شنبه شب با حضور استاندار کرمان، معاون وزیر جهاد کشاورزی، سرمایه‌گذار بخش خصوصی، معاون عمرانی استانداری کرمان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمان برگزار شد. در این جلسه که در محل باغ تازه احیاء شده فتح‌آباد برگزار شد، تصمیمات مهمی گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ استاندار کرمان در این جلسه گفت: حدود شش ماه پیش برای ایجاد یک منطقه بین‌المللی گردشگری در هنزاء رابر یک موافقت‌نامه‌ای با بنیاد صدر هاشمی به امضا رسید و ایشان همان زمان مشاورینی را استخدام و مطالعات اولیه را بر روی منطقه مورد نظر و طرحی که قرار بر اجرایش بود، آغاز کردند.

علیرضا رزم‌حسینی با اشاره به اینکه آقای صدر هاشمی بومی منطقه هنزاء رابر هستند، تصریح کرد: در منطقه هنزاء رابر یک پتانسیل بسیار عالی برای گردشگری وجود دارد و می‌تواند تبدیل به یک نقطه خاص و ویژه در کشور شود و موافقتنامه آن را در قالب مثلث توسعه اقتصادی با آقای صدرهاشمی که یکی از سرمایه گذاران بسیار موفق است، امضا کردیم.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح گردشگری در هنزاء حداقل برای یک هزار نفر شغل ایجاد می‌شود، اضافه کرد: بازدید فضایی و هوایی را از منطقه داشته‌ایم و این جلسه یک جلسه تاریخی است تا بتوان از پتانسیل‌های بسیار عالی منطقه نمونه گردشگری هنزاء استفاده کنیم.

رییس سازمان امور اراضی کشور نیز در این جلسه گفت: بخشی از زمین پیشنهاد شده برای اجرای طرح گردشگری هنزاء در شمال و بخشی از آن در جنوب استان کرمان است که باید طوری اقدام شود که کمیسیون مربوطه یک بار برگزار شود و اقدامات لازم از سوی ادارات کل شمال و جنوب که مرتبط با موضوع هستند صورت پذیرد.

قباد افشار با تاکید بر حفظ حقوق قانونی عشایر منطقه اظهار کرد: باید در ابتدا طرح‌های مورد نظر از سوی سرمایه گذار به صورت جامع ارایه شود تا برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد و این طرح به تایید سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برسد و ما باید در این زمینه با آقای سلطانفر تفاهمی امضا کنیم.

وی با بیان اینکه طرح آقای صدر هاشمی باید در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان تصویب و تایید شود، خاطرنشان کرد: استان کرمان باید تخصیص‌های مورد نیاز سرمایه گذار را بررسی کند و نیز طرح تهیه شده از سوی سرمایه گذار را در یک اداره مسئول مربوطه مورد بررسی قرار دهد.

افشار با اشاره به اینکه با کلیات موضوع موافق هستیم، عنوان کرد: بعد از این مراحل ما باید نصاب واگذاری را برای این طرح اصلاح کنیم که آمادگی لازم برای اجرای این کار را داریم و باید چارچوب های قانونی در اجرای این طرح را مد نظر قرار دهیم.

در ادامه این جلسه سیف‌الهی معاون عمرانی استانداری کرمان نیز با قرائت تفاهم‌نامه سه جانبه گفت: این طرح با رقمی بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در قالب طرح مصوب اجرا خواهد شد و حقوق قانونی عشایر و مرتع‌داران حفظ خواهد شد و اقدامات لازم برای واگذاری مراتع با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد شد.

نظر شما