زارعی مطرح کرد:

اصلاحات از شهرداری شروع شود

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۰۷:۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۱۴۴۴۹
اصلاحات از شهرداری شروع شود
مردمی کرمانشاه سال‌هاست که بازیچه شهرداران سابق و شورائیان شده‌اند.

سردبیر هفته‌نامه منطقه‌ای پویان غرب گفت: شهردار محترم کرمانشاه، آن چه مدارک و اسناد می‌گویند مدرک تحصیلی حضرت‌عالی هیچ سنخیتی با بحث شهری و مدیریت شهری ندارد و حال این سئوال در اذهان همگان به کرار تکرار می‌شود که کدام قانون و یا کدام شخص فراقانونی چنین حکمی یعنی شهردار شدن شما برای کلانشهر کرمانشاه را صادر کرده است؟!

مهدی زارعی اظهار داشت: روزی که خبر انتصاب آقای عبدالرضا شعبانی به عنوان شهرداری بومی در رسانه‌های استان منعکس شد، بسیاری از مردم از این بابت خوشحال شدند که دارای شهرداری بومی و از جنس خود شده‌اند، ولی سیگنال‌هایی که این روزها از اتاق شهردار کرمانشاه بیرون می‌آید خبرهایی عکس این موضوع را ثابت می‌کند.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت گفت: آقای شعبانی، شهردار محترم کلانشهر کرمانشاه! بدترین صفت برای یک انسان و به ویژه یک مومن تنگ نظری و تفاوت قایل شدن بین دو قوم و دو تبار است.

زارعی ادامه داد: تفاوت قایل شدن بین نیروی‌های این مجموعه و طرد نمودن نیروهای متخصص از مجموعه شهرداری آن هم به بهانه‌های واهی امری ناپسند است که دود آن قبل از هر چیزی به چشم مردم مظلوم این شهر می‌رود. مردمی که سال سال‌هاست بازیچه دوستانی همانند شهرداران سابق و شورائیان شده‌اند.

وی افزود: شهردار محترم کرمانشاه خوب به یاد دارید که برای رای اعتماد گرفتن از شورای شهر تنها به یک رای نیازمند بودید و مشارالیه که رای خود را رای سرنوشت ساز می‌دید با چه ناز و کرشمه‌ای رایش را بنام شما زد، ولی حال چه خواسته‌هایی از مجموعه شهرداری خواسته است، خود ایشان می‌داند و خدایش.

سردبیر هفته‌نامه منطقه‌ای پویان غرب گفت: بسیای از رسانه‌های استان کرمانشاه به ویژه برخی از سایت‌ها بارها هشدار داده بودند که آقای شعبانی؛ شهردار محترم کرمانشاه؛ ساختار شهرداری را به پادگان نظامی‌ها و نظامی گری تبدیل نکنید، ولی افسوس که این هشدارها تاثیری نداشته است و به تدریج شاهد شکل گرفتن پادگانی جدید آن هم از نوع نظامی‌اش در شهرداری کرمانشاه که تنها وظیفه ذاتی اش خدمت به مردم است، هستیم.

زارعی ادامه داد: آقایشهردار محترم، کلانشهر کرمانشاه با مشکلات بسیاری اعم از ترافیک سرسام‌آور و غیرقابل تحمل، منوریل نیمه‌کاره، پروژه‌های غیرکارشناسانه و رک گفته شود پروژه‌های مضحکی همانند میدان امام حسین و... است، با این وجود نمی‌توان افکار عمومی را تنها با رنگ کردن یک دیوار در شهر و یا قرار دادن مجسمه‌ای در یکی از میادین شهری منحرف کرد.

وی افزود: شهردار محترم کرمانشاه، آنچه مدارک و اسناد می‌گویند مدرک تحصیلی جناب‌عالی هیچ سنخیتی با بحث شهری و مدیریت شهری ندارد و حال این سئوال در اذهان همگان به کرار تکرار می‌شود که کدام قانون و یا کدام شخص فراقانونی چنین حکمی یعنی شهردار شدن شما برای کلانشهر کرمانشاه را صادر کرده است؟!

سردبیر هفته‌نامه منطقه‌ای پویان غرب گفت: جناب شهردار به دلیل مشغله بسیار کاری داشتم متاسفانه در برنامه و مراسمی که به همت شهرداری کرمانشاه برای پاسداشت روز خبرنگار در هتل پارسیان برگزار شد، نتوانستم شخصاً حضور پیدا کنم که از یک سو این غیبت را فرصتی از دست رفته برای خودم می‌دانم، زیرا در آن جلسه و مراسم حرف‌های بسیاری برای بیان کردن داشتم و می‌خواستم تابو شکنی کنم و همانند دیگر دوستان مجیزگوی شما و مجموعه‌تان نباشم و مشکلات بی‌شمار این شهر بی در و پیکر را برایتان دوباره بازگو کنم که صد افسوس نشد.

این رزمنده هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: از سوی دیگر اخباری از آن مراسم به اصلاح تجلیل از خبرنگاران به گوش می رسد که تعجب همگان و به ویژه فعالان عرصه خبر را متعجب می کند، حضور چرخانندگان یک وبلاگ که گاه گاهی از کرامت و کرامات شهرداری می گویند و یا فلان سایت بی شناسانه در این روز و تقدیر از آنها به چه منظور و یا هدفی بود؟! تیم سوالی است که بنده به نمایندگی از دیگر فعالان رسانه ای از حضرتعالی می پرسم.

زارعی ادامه داد: اگر حسابی سرانگشتی از تعداد وبلاگ‌ها و سایت‌های بی‌هویت و بی‌نام و نشان در کرمانشاه بخواهیم به دست بیاوریم بی‌شک نه تنها هفته‌ها بلکه ماه‌ها نیازمند فرصت برای لیست کردن آن‌ها هستیم!

وی افزود: آقای شعبانی؛ شهردار محترم کرمانشاه، اگر می‌خواهید که نامتان به عنوان شهرداری خوب و متخصص همانند مرحوم رئوفی در اذهان مردم کرمانشاه باقی بماند، پس بهتر است که بیایید و کار و اصلاحات را از خود مجموعه شهرداری شروع کنید.

این فعال رسانه‌ای گفت: آن کسانی که امروز در رکاب شما از خوبی‌ها و کرامات شما سخن‌ها به میان می‌آورند و بی‌شک بی‌مزد و اجر نیز نخواهند ماند، همانانی هستند که حق و حقوق مردم مظلوم و ساده دل کرمانشاه را به سخره می‌گیرند و در طول سال‌های خدمتی که در شهرداری داشته‌اند به کرار حقوق بیت‌المال را پایمال کرده‌اند و حتی لختی به افکار و کردار خود رجوع نکرده‌اند که عاقبت کار آن‌ها هماند عاقبت اسلاف و گذشتگان شان است و بس.

زارعی ادامه داد: شهردار محترم کرمانشاه، نصب بنر و تابلو و اعلامیه در سطح شهر به پاسداشت و میمنت انتخاب جناب‌تعالی به سمت شهردار این کلانشهر آن هم از طرف ایل و یا خانواده‌ای خاص، هر انسان زیرک و باهوشی را متوجه اموری می‌کند که مجال بیان آن در اینجا نیست و تنها از شما می‌خواهیم که خود به علت و یا علل آن‌ها اندکی تفکر داشته باشید.

وی افزود: شهر کرمانشاه شهر بی‌شهردار و به اصلاح شهر بی‌کلانتر است و این صفتی که تمام هم وطنان بدان آشنایند و بارها از زبان غیر کرمانشاهیان شنیده شده و خواهد شد. اگر می‌خواهید کرمانشاه از این بن بست فرهنگی و بن بست شهری بیرون بیاید، باید از منیت خود دور شویم و به دنبال راهکارها و ایجاد زیرساخت‌های زیربنایی برای این شهر مظلوم باشیم.

این فعال رسانه‌ای گفت: شهردار محترم کرمانشاه برخی از خبرگزاری‌ها خبر از تعطیلی دو مرکز تفریحی و فرهنگی در کرمانشاه داده‌اند که این خود مایه تاسف و تاثر است، یکی تعطیلی شهربازی کرمانشاه که به عنوان تنها مرکز رسمی و سالم تفریحی و فرهنگی شهر کرمانشاه شناخته می‌شد و دیگری تعطیلی باغ پرندگان صدف.

زارعی ادامه داد: حال جامعه و افکار عمومی تعطیلی این دو مرکز را حاصل و به یمن قدوم مبارک شما می‌دانند، البته بنده این موضوع را تصدیق نمی‌کنم، ولی به هر حال نمی‌شود که جلوی دهان مردم و یا افکارشان را گرفت و تنها راهکار برای این امر هم جلوگیری از تعطیل شدن این دو مجموعه تفریحی و فرهنگی در کرمانشاه است.

وی افزود: آقای شعبانی، به نظر شما 120 میلیارد ریال یا همان 12 میلیارد تومان اختصاص اعتبار برای ترمیم و اصلاح میدان امام حسین (ع) که حاصل بی‌توجهی پیمانکار و هم تساهل غیرقابل بخشش ناظر این طرح است، چگونه قابل جبران می‌باشد و خدا خود می‌داند که چندین پروژه دیگر در دست این دوستان به اصلاح مهندس شهرسازی و پل سازی است؟! پس چرا سخن از بدهکاری میلیاردی شهرداری به میان می‌آورید؟!

سردبیر هفته‌نامه منطقه‌ای پویان غرب گفت: شهردار محترم کرمانشاه همان گونه که عرض کردم این روزها اخبار بسیاری از شهرداری به گوش می‌رسد که یکی از آن‌ها جابه‌جایی اتوبوسی و گروهی شهرداران مناطق شهر کرمانشاه است که به نظر می‌رسد که اینکار در وهله اول نوعی گروکشی است و دوم این که، اینکار یعنی بازی معروف ماروپله با مردم کرمانشاه!

زارعی ادامه داد: بنده نمی‌گویم که همه شهرداران عملکردشان نمره 20 می‌گیرد، منظور و عرض نگارنده این است که به جای تغییر اتوبوسی شهرداران اندکی به سابقه مدیریتی و کاری آنان نیز توجه کنید و در این تغییرات اجازه ندهید که برخی از افراد مغرض و فرصت طلب بر افکار شما چیره شوند و خواسته‌های پلیدشان را در اعمال شما خلاصه کنند.

وی افزود: به هر حال بحث و گله‌مندی و پیشنهاد به درازا کشید، ولی از شما که امروز شهردار کرمانشاه شناخته می‌شوید درخواستی داریم که البته بی‌شک درخواست و مطالبه مردم کرمانشاه نیز می‌باشد. اگر می‌خواهید کرمانشاه از این که هست عقب‌تر نیفتد و جایگاه مان همانند شهرهایی مثل ایلام ( البته قصد توهین به مردم عزیز و انقلابی ایلام نیست) بهتر است که شناخت خود را با شورائیان بیشتر از پیش کنید و به این امر واقف باشید که برخی از آن‌ها دوستدار مردم و شهر نیستند و تنها منتظر گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند، همان طوری که هر کدام از آنان با استفاده از منابع دولتی و بیت‌المال مبلغ سه میلیارد ریال وام مضاربه‌ای از بانک صادرات گرفتند و حتی در مقابل رسانه قیافه‌ای حق به جانب گرفتند و این کار را حق مسلم خود دانستند!

زارعی در پایان گفت: متاسفانه برخی از شورائیان در این سال‌ها هرچه خواستند انجام دادند و هیچ مرجع قانونی نیز نتوانست آن گونه که شایسته است، جلوی یکه تازی آنان را بگیرد، ولی به حول قوه‌الهی دست آنان بعد از سالیان سال برای مردم رو شد و تخلفات آن‌ها به یاری اصحاب شجاع و قلم به دستان ایثارگر رسانه، رو شد و مردم دیگر احترامی که سابقاً برای شورائیان می‌گرفتند، امروز دیگر خبری از آن احترام و کرنش نیست و در آخر نیز از دستگاه قضا و نیز دیگر نهادها و ارگان‌های نظارتی و امنیتی درخواست داریم که در این مورد هیچ کوتاهی و یا اغماضی نداشته باشند تا این امر درسی شود برای شورائیان آینده این شهر.

 

نظر شما