دکتر شیرکوند:

دولت تدبیر و امید علاقه‌مند به شکل‌گیری صنعت گردشگری است

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۰۷:۲۶:۱۳
کد خبر: ۳۱۴۴۵۱
دولت تدبیر و امید علاقه‌مند به شکل‌گیری صنعت گردشگری است
یک غفلت تاریخی در زمینه گردشگری صورت گرفته است.

نشست مشترک سرمایه‌گذاران و فعالان بخش صنعت گردشگری با دکتر سعید شیرکوند معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ، ابراهیم رضایی‌بابادی استاندار کرمانشاه و مسولان استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در این نشست گفت: گردشگری به عنوان یک صنعت مهم اقتصادی، بنا به دلایل مختلف در کشور مورد توجه جدی قرار نگرفته و یک غفلت تاریخی در این زمینه صورت گرفته است.

دکتر سعید شیرکوند اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب، دولت به دلیل برخورداری از منابع عظیم نفتی هیچ‌گاه نگاهی جدی به گردشگری نداشته است.

وی افزود: در پس از پیروزی انقلاب نیز جو غالب این بوده که گردشگری با ارزش‌های ما سنخیتی ندارد و در برخی جاها تعارض هم دارد. علاوه بر این دولت‌های مختلف به دلیل برخورداری از درآمدهای عظیم نفتی خود را بی نیاز از درآمدهای حاصله از راه گردشگری دیده‌اند.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: این گونه دیدگاه‌ها کشور را از اقتصاد گردشگری محروم کرد. در حالی این صنعت امروزه بخش مهمی از اقتصاد دنیا را تشکیل می‌دهد.

شیرکوند با اشاره به این که صنعت گردشگری بخش‌های مختلفی دارد، گفت: تنها بخش بسیار کمی از صنعت گردشگری با معیارهای فرهنگی ما در تضاد است و گردشگری سلامت، گردشگری طبیعت و گردشگری زیارتی و مذهبی هیچ منافاتی با ارزش‌های جامعه ما ندارند.

وی به تشریح رویکر دولت تدبیر و امید در قبال گردشگری پرداخت و افزود: دولت آقای روحانی از همان ابتدای آغاز به کار به دلیل شرایط دشوار اقتصادی در تنگنای عجیبی قرار داشت و یکی از دلایلی که اقتصاد مقاومتی در دستور کار گرفت همین وضعیت بود.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت:  تقویت و رونق گردشگری یکی از برنامه‌های جدی دولت است.

 شیرکوند ادامه داد: در شرایط اقتصادی جدید دولت تصمیم گرفت که توسعه گردشگری را در دستور کار قرار دهد و زمینه‌ای را فراهم کند تا این حوزه تبدیل به یک صنعت پویا و سودآور شود.

وی با انتقاد از دولتی کردن گردشگری افزود: نباید به دنبال این باشیم که گردشگری با حمایت‌های دولتی شکل بگیرد،  زیرا عاقبتی شبیه خودروسازی پیدا خواهد کرد که هنوز نتوانسته تبدیل به یک صنعت شود.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: گردشگری در ایران هنوز نوپاست و می‌توان از همین ابتدا آن را به شکل درستی پایه‌ریزی کرد.

شیرکوند ادامه داد: کشور برای رونق گردشگری نیاز به ایجاد زیرساخت دارد و اولین زیرساخت مورد نیاز برای توسعه گردشگری زیرساخت فرهنگی است و باید نگاه قشرهای مختلف جامعه نسبت به گردشگری تغییر کند.

وی افزود: در این میان دولت نیز باید این صنعت نوپا را با ایجاد برخی زیرساخت‌های ضروری مانند راه دسترسی و آب و برق کمک کند.

شیرکوند درپایان با انتقاد از روند سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری گفت: افرادی که در این عرصع زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند با موانع اداری بسیار روبرو می شوند که این روند قابل توجیح نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز