رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

اختصاص ۳۶۵ میلیارد تومان برای احیاء منابع آبی میناب

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۰:۳۹:۰۸
کد خبر: ۳۱۵۰۱۹
اختصاص ۳۶۵ میلیارد تومان برای احیاء منابع آبی میناب
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : با توجه به کمبود آب در شهرستان میناب واز بین رفتن اراضی کشاورزی، 365میلیارد تومان برای احیاء منابع آبی بخش کشاورزی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، ناصر حیدری پوری در نشست بررسی مشکلات زنجیره تولید در میناب افزود:هم اکنون تولید محصولات کشاورزی در دشت میناب ازلحاظ ارزش افزوده، حدود 36میلیارد تومان می باشد که با احیاء آب این دشت پیش بینی می شود ارزش افزوده محصولات کشاورزی آن به 210میلیارد تومان افزایش یابد.

وی باتشریح اهمیت زنجیره تولید در بخش کشاورزی اظهارداشت:باید با انعقاد قرارداد های مناسب بین کشاورز ، تامین کننده منابع مالی و تولید کنندگان فراورده های کشاورزی،  زنجیره تولید را توسعه داد.

حیدری پوری با اشاره به ظرفیت های کشاورزی میناب تاکید کرد:باید برای جذب سرمایه گذار وایجاد صنایع تبدیلی بیش از پیش تلاش کرد .

وی یاد آورشد :هم اکنون کارخانه آب لیموگیری میناب مجوزهای لازم رای برای فعالیت های مجدد دریافت نموده است و در صورت وجود سرمایه گذار این کارخانه برای تولید فراورده های کشاورزی آماده واگذاری می باشد.

حیدری پوری با تاکید بر نقش صنایع تبدیلی در ایجاد ارزش افزود محصولات کشاورزی بیان داشت : کارخانه تولید خیار شور با ظرفیت 2هزارو 400تن در میناب آماده جذب خیار تولید شده کشاورزان مینابی می باشد.

این مقام مسئول اظهارداشت:توسعه کشت گیاهان دارویی یکی دیگر از ظرفیت های شهرستان میناب است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

حیدری پوری گفت :آویشن ،گل محمدی ،آلوئه ورا،چترافا از مهمترین گیاهانی است که می توان در میناب کشت نمود.

وی افزود : باید بابرنامه ریزی مناسب ورایزنی با دانشگاه علوم پزشکی و شرکت های داروسازی بستر مناسبی برای کشت گیاهان دارویی در استان مهیا شود.

حیدری پوری در پایان گفت :مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان میناب برای شناسایی کشاورزان علاقه مند به توسعه زنجیره تولید وجذب سرمایه گذار اقدامات لازم را انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز