آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

حجاج در گسترش وحدت اسلامی بکوشند

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۲:۰۷:۰۲
کد خبر: ۳۱۵۰۸۴
یکی از مراجع تقلید به موضوع حج اشاره کرد و گفت: حج امسال با حج‌های دیگر تفاوت دارد و باید حجاج بکوشند تا نسبت به وحدت اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در نخستین درس خارج فقه خود در مسجد اعظم گفت: تهذیب نفس از جایگاه بسیاری برخوردار است که باید حوزه ها به آن اهتمام داشته باشند.

وی بیان داشت: سعادت انسان در گرو توجه به تهذیب نفس است و اگر انسانی می خواهند راه سعادت را در پیش بگیرند باید به این موضوع اهتمام ورزد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه گفت: باید تلاش کنیم با اجرای برنامه های دقیق در مسیر سعادت گام برداشته و همواره در این راستا تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: آغاز درس های تحصیلی طلاب باید با قدرت و نشاط باشد تا بتوانیم از همین ابتدا به فراگیری علوم دینی بپردازیم.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امروز تحصیل علوم دینی از هر زمان دیگری واجب‌تر است زیرا که امروز شاهد هجمه‌های گسترده از سوی دشمنان در برابر اسلام هستیم.

وی گفت: دشمن با همه توان بر علیه اسلام وارد عرصه شده و باید طلاب در این زمینه اهتمام داشته و اجازه ندهند تا دشمن به اهداف خود برسد.

این مرجع تقلید گفت: طلاب باید دروس را جدی بگیرند و نیازهای زمان را به خوبی بشناسند و تنها به حضور در کلاس و یادداشت نویسی اکتفا نکنند و همواره به دنبال بحث و درس باشند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حج اشاره کرد و گفت: حج امسال با حج‌های دیگر تفاوت دارد و باید حجاج بکوشند تا نسبت به وحدت اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات تکفیری ها گفت: امروزه تکفیری ها در برابر مسلمانان ایستاده  می کوشند تا به دین اسلام ضربه بزنند که باید مسلمانان در برابر این مسائل ایستادگی کرده و اجازه تفرقه ندهند.

این مرجع تقلید گفت: دشمن به هیچ عنوان رحم ندارد و باید مراقب باشیم که دست به اقداماتی نزنیم که موجب به خطر افتادن وحدت جامعه شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز