مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

با برگزاری ماراتن بین‌المللی، عظمت کویر به جهانیان نشان داده خواهد شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۶ - ۰۹:۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۱۵۴۰۳
با برگزاری ماراتن بین‌المللی، عظمت کویر به جهانیان نشان داده خواهد شد
نشست هماهنگی دوی ماراتن بین‌المللی کویر در کرمان با حضور قهرمان دو مارتن جهان و رئیس آژانس ویاجی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از کرمان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این نشست گفت: امیدوارم حضور شما ورزشکاران با برگزاری ماراتن بین‌المللی دو و میدانی در کویر لوت در منطقه شهداد، بتوانید ظرفیت‌های ناشناخته این استان را به کشورهای جهان معرفی کند.

محمود وفایی با بیان اینکه در سطح استان کرمان کلکسیونی از آثار طبیعی، تاریخی و مجموعه‌ای از اقلیم‌های متفاوت و در کنار آن هم جاذبه‌های کویری بی‌نظیری داریم، تصریح کرد: بعد از اینکه شما کویر کرمان را مورد بازدید قرار دادید انتظار ما این است که عظمت این کویر را به جهانیان معرفی کنید.

وی با اشاره به اینکه کویر کرمان بسیار متفاوت و اعجاز طبیعت می‌باشد، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که برگزاری ماراتن بین‌المللی کویر به شناساندن این پهنه بکر طبیعی کمک شایانی بکند.

وفایی با اعلام این خبر که کویر لوت کاندیدای ثبت آثار جهانی است و طی سال 2015 به ثبت جهانی می‌رسد، اظهار کرد:  ایران یکی از امن‌ترین کشورها و استان کرمان یکی استان‌های امن ایران است و در زمینه تأمین امنیت این مسابقات هیچ‌گونه مشکلی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در مجموعه استان کرمان همه دستگاه‌های اجرایی، فعالان گردشگری و بخش خصوصی آمادگی را دارند تا بتوانیم این رویداد بین‌المللی را در کرمان برگزار کنیم و امیدواریم به کمک شما پدیده و نمونه بی‌نظیری کویر لوت و کلوت‌هایی که خداوند خلق کرده بهتر از قبل به جهانیان بشناسانیم.

نظر شما