مربی فوتسال بانوان لرستان در گفتگو با برنا:

بانوان فوتسالیست کوهدشتی شایستگی حضور در لیگ برتر را دارند/ نبود پشتوانه مالی باعث دلسردی ام شده است

۱۳۹۴/۰۶/۱۷ - ۱۵:۱۱:۲۲
کد خبر: ۳۱۶۱۸۲
بانوان فوتسالیست کوهدشتی شایستگی حضور در لیگ برتر را دارند/ نبود پشتوانه مالی باعث دلسردی ام شده است
مربی فوتسال بانوان لرستان گفت :فقط عشق به فوتسال باعث شده است که با وجود این همه مشگلات به کارم ادامه بدهم

فقط عشق به فوتسال باعث شده است  که با وجود این همه مشکلات به کارم ادامه بدهم.

 به گزارش اختصاصی خبرگزاری برنا از لرستان ،فوتسال شهر کوهدشت که با همت "سرکارخانم کبری آزادبخت " از چهره های خوشنام و علاقمند به ورزش از12 سال پیش  شکل گرفت ودر واقع وی را باید بنیان گذارفوتسال بانوان در شهر کوهدشت دانست .

 وبا هدایت وی  به موفقعیت های بسیاری دست یافته است ویکی از تیم های حاضر در لیگ دسته یک کشور بوده  که سال گذشته با وجود بازی های درخشان به لیگ دسته یک  کشور صعودکرد.

تیم فوتسال بانوان شهر کوهدشت  در حال حاظر با مربیگری خانم آزادبخت از چهره های ارزشمند فوتبال استان لرستان  و تعدادی از بازیکنان با تجربه و جوانان با استعداد و آینده دار به تمرینات خود ادامه داده تا با قدرت مضاعف در مسابقات این فصل لیگ یک کشور حضور یابند.  

به منظور خبرگزاری برنا برای اطلاع از آخرین وضعیت این تیم در حاشیه یکی از تمرینات تیم با این مربی جوان که خود از بهترین مربی های استان می باشد  به گفتگو نشستیم ، این گفتگو  می تواند مورد توجه مسئولین محترم ورزش و علاقندان به فوتسال  قرار بگیرد.

- خانم آزادبخت لطفا ضمن   معرفی خود از سوابق خودتان در فوتسال  بگویید؟ 

کبری آزابخت  هستم متولد 1362در شهرستان  کوهدشت  ، 12ساله مربیگری شروع کردم  و به خاطر عشق وعلاقه ای که مربیگری در رشته فوتسال داشتم به سمت این رشته گرایش پیدا کردم  و پایه گذار فوتسال بانوان در شهر کوهدشت شدم . ودر  سال 93 به عنوان بهترین مربی استان وجز برترین مربیان کشور هم انتخاب شده ام .

وضعیت تیم برای آماده سازی برای حضور در لیگ یک چگونه است ؟

بازیکنانم  از لحاظ جسمانی وفنی آماده هستندوتمرینات به صورت مستمر در حال پی گیری می باشند  ولی متاسفانه با مشکل اسپانسرمواجهه هستیم نه بخش خصوصی حمایت می کند نه بخش دولتی ، بارهای بار سراغ ادارات از جمله شهرداری رفته ایم ولی هیچ گونه همکاری با مانداشته اند ، چگونه شهرداری دلیجان که یک سوم کوهدشت است 100میلیون کمک به تیم بانوان شهرش می کند که در لیگ برتر فوتسال بانوان است  ولی شهر داری ما هیچ گونه کمکی نمی کند . هیات فوتبال استانهم که ما را مدت هاست که فراموش کرده است  وحتی  سهمیه توپ  ووسایل آموزشی تمرین رو که هم قبلا می دادند رو چند سالیه که دیگر نمی دهند . ما لباس وتوپ رو از شهریه رده های پایین تر تامین می کنیم ، شهریه حق مربیست ولی من بیشترش را صرف تیم می کنم .این اصلا وضعیت مناسبی برای فعال ترین تیم  استان نمی باشد . 

نبود اسپانسر وپشتوانه مالی  باعث دلسردی من وبازیکنانم شده است خسته شده ام از اینکه دست جلوی هرکسی دراز کنم بارهای بار سراغ صنف های مثل پزشکان ،بازاریان رفته ام و ده هزار یا پنجاه هزارازشون کمک گرفتم  ودر واقع عشق به فوتسالست  که باعث ماندگاریمون توی فوتسال شده است با وجود این همه مشگلات و.  با اینکه پیشنهاداتی از شهر های مختلف بخصوص بجنوردوبهدشت داشتم  وبا وجود شرایط خوبشان اما ترجیح دادم بخاطر علاقه به شهرم در شهر خود کار کنم.

 

آیا شما  مدرک مربیگری رسمی از فدراسیون فوتبال را دارید   ؟

 

مدرک مربیگریم Dآسیامی باشد .البته در کلاس پیشرفته فوتسال که استادش لوپز اسپانیایی مربی مطرح جهان بود هم  شرکت کرده ام  واین بزرگترین افتخار ورزشی ام می باشد ،

وی ادامه داد:اگر مدارک مربیگری بالاتررا کسب نکردم بخاطر نبود دوره های مربیگری در سطح استان می باشد .هیت فوتبال باید برای دانش افزایی مربیان استان اقدام به برگزاری این کلاس ها نماید یا از مربیان صاحب عنوان در استان حمایت کند تا برای گرفتن مدرک مربیگری به خارج استان بروند چون مربی ها از هیچ گونه پشتوانه مالی برخوردار نمی باشند ونیاز مند این موضوع هستند که هیت فوتبال کمک کند تا به این کلاس ها بروند ،الان گرفتن مدرک اولیه فوتسال هزینه ای تقریبا نزدیک به یک میلیون نیم  دارد .

خانم آزادبخت چه افتخاراتی  در عرصه مربیگری کسب کرده اید؟

من در  این 12 سال عناوین بسیاری کسب کرده ام که الان اگر بخوام  همه را بگوییم شاید به خاطر نیاورم  ،ولی چند تایی رو که یادم هست رو خدمتتون عرض می کنم ، البته این رو هم اضافه کنم این  عناوین رو من به تنهایی کسب نکردم و تمام بچه هایی که در این سالها با من بوده اند در این عناوین سهیم هستند و اونها هستند که باعث شده اند من به این افتخارات برسم .

  • یک دوره نایب قهرمانی جوانان استان
  • یک سومی بزرگسالان استان
  • نایب قهرمانی جوانان مدارس استان
  • سه دوره متوالی قهرمانی بزرگسالان استان
  • سال 91 مقام چهارمی لیگ بزرگسالان مناطق کشور در بروجن
  • سال 92مقام اول لیگ بزرگسالان مناطق کشور دریاسوج
  • سال 93 مقام اول لیگ بزرگسالان مناطق کشور دربهبهان ودر دور دوم مسابقات کسب مقام سوم  لیگ دسته سوم بانوان کشور در تهران
  • سال 94مقام سوم لیگ دسته دوم فوتسال کشوردر دور اول ، ومقام سوم در دور دوم که همراه با کسب سهمیه لیگ دسته اول کشور بود.

پیشرفت فوتبال در شهرستان کوهدشت در سالهای اخیر چگونه بوده است ؟

 پیشرفت فوتبال وفوتسال در شهرستان کوهدشت فوق العاده است خروجی خوبی در سالهای اخیر داشته ایم خیلی از بازیکنان  کوهدشتی در حال بازی در لیگ های مختلف کشور از جمله در لیگ برتر فوتسال  بانوان می باشند . کوهدشت استعدادهای بی نظیری دارد که با سرمایه گذاری روی آنها می توان آینده فوتسال استان را تضمین کرد .

استقبال در بین خانواده ها برای بازی کردن بانوان چگونه بوده است ؟

متاسفانه در اینجا فوتسال را یک ورزش مردانه می دانند و استقبال خانواده ها از فوتسال بسیار کم است و تمایل دارند فرزندان دخترشان بیشتر والیبال کار کنند تا فوتسال .بعضی از شاگردان من که عاشق فوتسال هستند بدون اجازه خانواد هایشان به بازی کردن مشغول هستند .

امکانات شهر کوهدشت چگونه ارزیابی می کنید ؟

امکانات در حد صفر می باشد فقط یک سالنه  در شهر کوهدشت که می تونیم ازش استفاده کنیم ،که اگر آقایان مسابقات داشته باشند سانس بانوان تعطیل می شود .

ودر پایان اگر مطلب وپیام خاصی را دارید بفرمایید؟

 می خوام از تمام کسانی که در این راه کم بیش کمک کردند از جمله آقای  حیدرضرونی ریس وقف هیات فوتبال کوهدشت که در مسابقات لیگ دسته دوم در سال 94 برگزار شد   تشکر کنم وامیدوارم که مسولین فعالترین تیم استان رو دریابند ،تیمی که این همه افتخار در استان کسب کرده لایق بهترین هاست ولی متاسفانه مسولین حتی تشکر خشک خالی از ما هم نکرده اند. و می خواهم از تمام سرمایه گذارانی  که توانایی دارند دعوت بعمل آورم که با سرمایه گزاری در بخش بانوان به  پیشرفت این ورزش کمک کنند وباری از روی دوش ما بردارند  . 

واز پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی وخبرگزاری وزین برنا در لرستان کمال قدر دانی وامتنان را به دلیل توجه جدی به جوانان دارم.

مصاحبه :محمد ناصری خبرگزاری برنا لرستان

 

 

نظر شما