با حضور وزیر ارشاد؛

همایش انجمن‌های شعر سراسر کشور در کرج برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۰۸:۵۳:۱۳
کد خبر: ۳۱۶۳۲۵
البرز استانی نوپا بوده و زیرساخت‌ها در آن فراهم نیست و در این راستا تلاش کردیم با جذب اعتبارات استانی، ملی و بخش خصوصی این زیرساخت‌ها فراهم شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از میزبانی همایش انجمن‌های شعر سراسر کشور با حضور وزیر ارشاد توسط البرز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه البرز قطب شعری کشور است این امر به طور مسلم می‌تواند خروجی خوبی برای استان داشته باشد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، سیدموسی حسینی کاشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اجرای پروژه "هزار و یک شب"  در اتوبان همت، بین استان البرز و تهران که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اظهار داشت: 5 درصد این پروژه عظیم آماده شده و در صورت آماده شدن ایران هفتمین یا هشتمین کشور در دنیا محسوب می‌شود که دارای چنین پروژه‌ای است.

وی با بیان اینکه این امر نشان می‌دهد می‌توان اقتصاد، فرهنگ و هنر را به یکدیگر گره زد، افزود: در نظر داریم در ارشاد البرز بر اساس برنامه‌ریزی اولیه حرکت کنیم که نتایج آن به زودی بیش از پیش نشان داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز با تاکید بر اینکه علی‌رغم تمامی اشکالات موجود تلاش کردیم با تدبیر حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: البرز استانی نوپا بوده و زیرساخت‌ها در آن فراهم نیست و در این راستا تلاش کردیم با جذب اعتبارات استانی، ملی و بخش خصوصی  این زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه اعتبار پروژه‌های عمرانی امسال به یک میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافته، تصریح کرد: این مبلغ بدون احتساب پروژه‌های فرهنگی اجرایی در تنکمان و چهارباغ است که یک میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده است.

مهندس حسینی‌کاشانی با بیان اینکه با این روند تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان ادامه دارد، گفت: در شهرستان‌های البرز نیز پروژه‌های فرهنگی و اقدامات عمرانی مناسبی در دست اجرا است.

وی با اشاره به 2 سوله سینمایی در رجایی‌شهر که حدود نیمی از آن تحویل ادار‌ه‌کل ارشاد البرز شده، اظهار داشت: این سوله‌ها قابلیت نمایشگاهی هم دارد و بخش خصوصی نیز اعلام امادگی کرده پلاتو خصوصی در مجموعه کرج احداث کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه در بخش سینماها کمبود زیادی در استان مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: دو پروژه پرشین در مهرشهر و سپنتا در کرج در همین راستا در حال انجام است و پرشین تقریبا به پایان رسیده اما سپنتا با مشکل نقدینگی مواجه است.

وی افزود: مجتمع‌هایی در استان از جمله محمدشهر، ساوجبلاغ و اشتهارد وجود دارد که قابلیت تبدیل به سینما را دارد و می‌تواند به عنوان سینمای کوچک مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنیبن اجرا این مهم در مورد سینما تئاتر چمران نیز در دستور کار قرار دارد.

حسینی کاشانی با بیان اینکه در راستای برطرف کردن کمبودها در حال حرکت هستیم، گفت: در این راستا پیگیری ساختار سازمانی متناسب با زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده، شهرستان‌های کرج، اشتهارد، فردیس و طالقان دارای ساختمان اداری و چارت سازمانی شده‌اند؛ همچنین تقویت ظرفیت‌های اداره‌کل ارشاد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تقویت موسسات و انجمن‌ها در اولویت بعدی قرار دارد و زمینه تسهیل اعطای مجوز به آن‌ها فراهم می‌شود، با ارائه گزارش عملکرد در 2 سال گذشته، یادآور شد: در این راستا تعداد آموزشگاه‌های هنری به 30 مورد افزایش یافته و افتتاح دبیرستان هنرهای دختران در کرج انجام شده است.

مدیرکل ارشاد البرز با بیان اینکه تاکنون تعداد نگارخانه‌های استان به 17 مورد رسیده، افزود:‌ تجهیز 5 مورد پلاتو انجام شده و 2 پلاتو دیگر در دست اقدام است و بانک اطلاعاتی هنرمندان البرز نیز تشکیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری 3 جشنواره ملی و استانی در استان البرز خاطرنشان کرد:  تعداد نمایشگاه های تجسمی از از 100 مورد به 250 مورد افزایش یافته است و همچنین در بخش فرهنگی و مطبوعاتی، تعداد سایت‌های خبری دارای مجوز از صفر به 15 مورد رسیده است.

حسینی‌کاشانی با بیان اینکه تعداد انجمن‌های ادبی دارای مجوز از 10 به 21 مورد رسیده و چاپخانه‌های استان از 70 به 90 مورد افزایش یافته است، اظهار داشت: البرز در حوزه تعداد کتب چاپ شده دارای رتبه ششم کشوری است و از 378 به 799 مورد رسیده است.

وی گفت: تعداد موسسات تک‌منظوره از 21 به 67 مورد رسیده و تعداد موسسات چندمنظوره نیز از 33 به 44 مورد افزایش یافته است؛ تعداد مجوز دکه‌های مطبوعاتی از 5 مورد به 29 رسیده و برگزاری نمایشگاه فرهنگی از 20 به 40 مورد افزایش یافته است.

وی درباره حوزه قرآن و عترت و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی از 10 به 16 مورد و تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از 297 به 350 مورد رسیده و اعتبارات کانون‌های مساجد 27 درصد افزایش یافته است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد استان البرز با بیان اینکه تعداد موسسات قرآنی از 60 به 90 مورد رسیده است، افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون قرآن و عترت از 400 به 1400 مورد و برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی از صفر به 3 مورد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افتتاح 4 مدرسه قرآنی در استان البرز خاطرنشان کرد: 37 مورد محفل انس با قرآن و 15 نشست علمی با موضوع قرآن و عترت برگزار شده است.

حسینی‌کاشانی با بیان اینکه در سال جاری 5 برنامه ملی، 19 برنامه استانی و 24 برنامه شهرستانی توسط اداره‌کل ارشاد البرز برگزار می‌شود، گفت: در دی‌ماه البرز میزبانی همایش انجمن‌های شعر سراسر کشور را با حضور وزیر ارشاد برعهده دارد و با توجه به اینکه البرز قطب شعری کشور است به طور مسلم خروجی خوبی می‌تواند داشته باشد.

وی به برگزاری سومین جشنواره صنعت چاپ در استان البرز اشاره کرد، گفت: برگزاری ششمین نمایشگاه کتاب البرز نیز از 21 تا 27 شهریورماه با 30 تا 50 درصد تخفیف برگزار می‌شود و تلاش شده ایرادات سال‌های گذشته در آن رفع شود.

مدیرکل ارشاد البرز با تاکید بر اینکه این نمایشگاه دارای 110 غرفه کتاب است، اظهار داشت: این نمایشگاه دارای 98 غرفه از انتشارات سراسری و به طور کلی دارای 142 غرفه است و در بخش‌های جنبی نیز 70 تا 100 غرفه وجود دارد.

وی با بیان اینکه فردا جلسه‌ای با حضور استاندار برای همکاری هرچه بیشتر و بهتر دستگاه‌های اجرایی استان البرز در بحث نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود، یادآور شد: این جلسه از ساعت 16 الی 18 در سالن شهدای دولت استانداری برگزار می‌شود.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که به زودی میان وزیر ارشاد و استاندار البرز امضا می‌شود اشاره و تصریح کرد: یکی از بندهای این تفاهم‌نامه تجهیز و راه‌اندازی تئاتر شهر در استان‌های با جمعیت بالا است که شامل استان البرز نیز می‌شود.

مهندس حسینی کاشانی یکی از دلایل عدم استقبال مناسب از نمایشگاه‌های فرهنگی برگزار شده در البرز به ویژه نمایشگاه کتاب را تبلیغات کم و نامناسب دانست و افزود: بر اساس قانون 20 درصد تبلیغات سطح شهر باید به مباحث فرهنگی اختصاص یابد که متاسفانه اجرایی نمی‌شود اما پیگیری لازم برای اجرای این امر در دستور کار قرار دارد چراکه با مشکلات زیادی در بحث اطلاع‌رسانی مواجه هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز