فرمانده نیروی انتظامی کشور؛

برای تردد بیش از ۲ میلیون زائر در اربعین امسال آماده باشیم

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۲:۲۲:۰۷
کد خبر: ۳۱۶۵۵۰
برای تردد بیش از ۲ میلیون زائر در اربعین امسال آماده باشیم
سردار اشتری گفت: مسوولان برای تردد 2 میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای کشورمان در اربعین امسال آمادگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نشست ستاد پشتیبانی قرارگاه اربعین در مرز مهران که با حضور سردار تقی مهری فرمانده پلیس راهور، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا، استاندار ایلام برگزار شد گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی متولی و عضو ستاد اربعین باید برای تردد 2 میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای کشورمان در اربعین امسال آمادگی داشته باشند.

سردار اشتری افزود: شکوه و عظمت آیین اربعین پارسال آنچنان بزرگ بود که نه تنها اتحاد ملت عراق بلکه اتحاد جهان اسلام را در مقابل هجمه و توطئه های استکبار جهانی بدنبال داشت.

وی اظهار کرد: این آیین معنوی بزرگترین کنگره شیعیان در سراسر عالم است و همه باید برای خدمتگذاری به زوار اباعبدالله الحسین (ع) به خود ببالیم و به آن افتخار کنیم.

81753404-70152766_22706

فرمانده ناجا یادآور شد: آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی و عوامل دست نشانده آنها در منطقه با ایجاد گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه فجایع بسیار ناگوار و دلخراشی را بوجود آوردند که با حضور چندین میلیونی عاشقان مکتب اهل بیت (ع) در اربعین پارسال، ترفندهای خطرناک آنان خنثی شد.

سردار اشتری ادامه داد: گروه تکفیری داعش سال گذشته تهدید کرده بود که اجازه حضور شیعیان در کربلا را نخواهد داد و عملیات روانی پیچیده و گسترده ای را برای تحقق این هدف خود شکل داده بود ولی با اقتدار و صلابت ملت های ایران و عراق مواجه شد و چند میلیون دلسوخته ابا عبدالله الحسین (ع) در کمال آرامش و امنیت آیین های خود را برگزار کردند.

وی تاکید کرد: تردد زوار برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه انجام می شود و از هم اکنون تمهیدات لازم توسط نیروی انتظامی برای تسهیل در تردد زوار انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: نیازمندی های این سه مرز باید از قبل شناسایی شود و بطور قطع ناجا تمام امکانات و تجهیزات لازم را برای تردد زوار در ایام اربعین در این مرزها بکار خواهد گرفت.

سردار اشتری گفت: گیت های ورود و خروج در مرز مهران به 46 گیت افزایش پیدا کرده و پیش از آیین اربعین امسال امکانات مورد نیاز این مرز نیز آماده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پارسال در صدور ویزا و گذرنامه مشکلاتی ایجاد شد، افزود: سازمان حج و زیارت باید پیش از فرا رسیدن اربعین امسال، هماهنگی های لازم را با دولت عراق برای صدور ویزا و گذرنامه انجام دهد.

وی یادآور شد: بطور قطع هر شخصی که برای زیارت در ایام اربعین تردد می کند باید دارای گذرنامه و ویزا باشد و در این رابطه رسانه ها و از جمله صدا و سیما باید به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی همچنین بر کنترل و مدیریت خودروهای شخصی و عمومی در جاده های ارتباطی در زمان اربعین تاکید کرد و گفت: مسیر ارتباطی ایلام به مهران دارای اشکالات زیادی است که باید مرتفع شود، البته این مسیر باید به بزرگراه تبدیل شود.

سردار اشتری در پایان اظهار کرد: احداث پارکینگ یکی از مهمترین نیازهای شهر مهران است و پارسال مشکلات زیادی در این بخش داشتیم که امسال باید این موضوع کنترل و مدیریت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز