فرماندارخرم آباد:

احتمال انحلال شورای شهر خرم آباد/ عدم تعامل شورای شهر برای انتخاب رئیس شورا

۱۳۹۴/۰۶/۱۹ - ۱۴:۰۷:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۹۴۲
احتمال انحلال شورای شهر خرم آباد/ عدم تعامل شورای شهر برای انتخاب رئیس شورا
فرماندار خرم‌آباد از احتمال انحلال شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به دلیل عدم تعامل شورای شهر برای انتخاب رئیس شورا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان  "حبیب‌الله خجسته‌پور" تصریح کرد: علی‌رغم مصادف شدن ایام انتخابات هیأت رئیسه سال سوم شوراها با سالگرد ارتحال آیت‌الله طالقانی بنیان‌گذار شوراهای شهر و روستا، متأسفانه اختلاف نظر بین اعضاء شورای  اسلامی شهر خرم‌آباد کار را به جایی رسانده است که احتمال انحلال آن می‌رود‌.
وی ادامه داد: به ‌رغم برگزاری جلسه‌ای 4 ساعته برای انتخاب رئیس، نائب رئیس‌، خزانه‌دار و منشی شورای شهر خرم‌آباد، به دلیل ترک جلسه توسط برخی از اعضاء، این انتخابات برگزار نشد‌.
فرماندار تصریح کرد: مهلت قانونی شورا برای انتخاب رئیس تا روز 12 شهریور‌ماه بوده که چند روزی از این مهلت قانونی سپری شده است اما شورای اسلامی شهر همچنان درگیر اختلافات داخلی است‌.
وی با بیان این مطلب که اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به دو  گروه 6 و 7 نفره تقسیم شده‌اند و هیچ کدام حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خود نیستند‌، گفت: طبق قانون اگر تا پایان این هفته به توافق نرسند، علی‌رغم میل باطنی، فرمانداری مجاز است تا درخواست انحلال شورا را ارائه نماید که البته این انحلال خود دارای پروسه زمانی طولانی است‌.
خجسته‌پور تصریح کرد: گر چه میل فرمانداری بر انحلال شورا نیست اما تمایل به تنهایی کفایت نمی‌کند و اعضاء شورای شهر باید پای‌بندی خود را نسبت به شعار سال مبنی بر همدلی و همزبانی نشان دهند در غیر این صورت فرمانداری بر  اساس ماده 81 قانون شوراها قانون را اعمال خواهد کرد‌.
قابل ذکر است انتخاب اعضای هیأت رئیسه جدید شوراها در تمامی شهرهای استان لرستان به انجام رسید و ریاست جدید شوراها برای سال سوم در هر یک از شهرها مشخص شد اما در مرکز استان به دلیل بالا گرفتن اختلافات بین دو گروه از اعضا، این اتفاق هنوز روی نداده است.
نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
0
0
همون بهتر که منحل بشه وواقعا تا به حال چه کار مثبتی از این شورای شهر دیدیم
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز