امام جمعه موقت خرم آباد:

رهاسازی فرهنگ اثرات نامطلوبی در جامعه دارد

۱۳۹۴/۰۶/۲۰ - ۱۴:۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۱۷۲۰۳
رهاسازی فرهنگ اثرات نامطلوبی در جامعه دارد
امام جمعه موقت خرم آبادبه روز سینما اشاره کرد و گفت: رهاسازی فرهنگ اثرات نامطلوبی در جامعه دارد و امروز می‌بنیم که فیلمنامه‌های کم‌محتوا در سینمای ایران یکی از مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد  داشتن روحیه انقلابی را راه دفاع از انقلاب و مقابله با دشمنان دانست و افزود: توجه به تهدیدات و نقشه دشمن یکی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تبیین کرد: به آینده نظام با نشاط و روحیه امیدواریم ولی در این حال باید طراحی دشمن را به خوبی شناسایی کنیم و مراقب نفوذ دشمن به کشور باشیم چرا که دشمن با پرچم و شعارهای شناخته شده وارد نمی‌شود و با شکل تدریجی ورود پیدا می‌کند.

متقی‌نیا متذکر شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه مردم‌سالار است و با توجه به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی باید توجه داشت که چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند رأی مردم حق‌الناس است و باید برای صیانت از این حقوق توجه کافی داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد یادآور شد: مطالبه دیگر مقام معظم رهبری بحث فعالیت شورای عالی فضای مجازی است که ما نیز در استان لرستان از نمایندگان ویژه سه قوه در استان انتظار داریم در این ارتباط با مقابله هوشمندانه و تحرکات فضای مجازی که جامعه را تهدید می‌کنند سیاست‌گذاری مناسب را انجام دهند و مدیریت و برنامه‌ریزی و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شود.

متقی‌نیا توضیح داد: نظارت بر فضای مجازی به صورت روزانه باید انجام شود و گزارش آن در این زمینه به مردم اعلام شود.

وی به روز سینما اشاره کرد و گفت: رهاسازی فرهنگ اثرات نامطلوبی در جامعه دارد و امروز می‌بنیم که فیلمنامه‌های کم‌محتوا در سینمای ایران یکی از مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

متقی‌نیا کمک به دانش‌آموزان کم‌بضاعت در آستانه مهرماه را بسیار مهم و ارزشمند دانست و از مردم خواست نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

 با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) و همچنین سالگرد شهید محراب آیت‌الله مدنی و سالروز ارتحال ملکوتی سیدحسن طاهری خرم‌آبادی و نیز شیخ‌محمد خیابانی اظهار داشت: امام جواد (ع) شبکه وسیعی از ارتباطات در دنیای اسلام تشکیل داده بود و از این طریق همبستگی خوبی بین شیعیان و مسلمانان به وجود آورد.

وی به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود:‌این ازدواج مبارک در آسمان‌ها تعیین شده بود و زندگی این دو عزیز الگوی بسیار خوبی برای همه است و ما باید از ازدواج آسان آنها درس بگیریم و به ازدواج به هنگام و آسان در جامعه توجه کنیم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: بالا رفتن توقعات و سختگیری‌ها باعث شده است سن ازدواج در جامعه بالا رفته و ازدواج‌ها ساده گرفته نشود. لذا باید به سادگی و سازگاری در ازدواج که بسیار مهم است توجه داشت چرا که این دو ویژگی محیط خانواده‌ها را صمیمی می‌کند.

متقی‌نیا با بیان اینکه مطالبات مقام معظم رهبری باید پیگیری شود، بیان کرد: امیدواریم فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری از سوی مردم و به ویژه مسئولین به طور جد پیگیری شود پس پیشنهاد می‌کنیم در سطح استان کارگروهی

وی همچنین از مسئولینی که طرح ساماندهی کارگران فصلی در استان را انجام دادند تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل مجمع بسیج در استان لرستان اشاره نمود و عنوان کرد: هویت بسیج آگاهی و عقلانیت بر مبنای فکر و اندیشه است که بر این اساس برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و ارتقاء کیفی کادر بسیج برای اولین بار انتخابات مجمع بسیج لرستان صورت گرفت و اعضا آن مشخص شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز