معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد در گفت و گو با برنا:

صدور بیش از ۹۰۰ مجوز ساخت و ساز در یزد

۱۳۹۴/۰۶/۲۰ - ۲۳:۵۸:۱۵
کد خبر: ۳۱۷۲۹۰
صدور بیش از ۹۰۰ مجوز ساخت و ساز در یزد
معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت نظامند کردن اجرای طرح معماری اسلامی در ساخت و سازهای جدید شهری گفت: بیش از 900 مجوز ساخت و ساز در سال 93 از سوی این معاونت صادر شده است.

محمود دهقان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در یزد، با بیان اینکه تهیه طرح های شهرسازی و معماری با توجه به احتیاجات فعلی و آینده شهر از جمله مهمترین وظایف معاونت معماری و شهرسازی است اظهار داشت:  تأسیسات شهری و فضای سبز از دیگر عوامل مأثر در بحث منظر شهری است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد گفت:  این معاونت در سال 93 بیش از 900 مجوز ساخت و ساز صادر کرده است که این آمار از نظر تعدا نسبت به زمان مشابه در سال قبل از 20 درصد کاهش داشته است.

دهقان با اشاره به برابری متراژ ساخت و سازهای دارای مجوز در سال 93 نسبت به زمان مشابه در سال قبل از افزود:  نظارت بر تدوین ضوابط و دستورالعملها،  هماهنگی مربوط به ساخت وسازهای شهری و نظارت بر نحوه استفاده از اراضی داخل محدوده و حریم شهری بر اساس ضوابط ارائه شده در نقشه جامع و طرح های تفصیلی موصب از دیگر وظایف معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد است.

وی با اشاره به اجرای طرح های شاخص بلوار آیت الله فقیه خراسانی و 45 متری بهمن در یزد تصریح کرد:  در سال گذشته بیش از 60 طرح اجرایی در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد تهیه شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد با بیان اینکه تمام عملکرد و برنامه ریزی این معاونت در محدود قانونی شهری انجام می شود اظهار داشت:  محدود قانونی عملکردی شهر یزد مساحتی بالغ بر بیش از 10 هزار و 800 هکتار است.

وی با اشاره به مصوب شدن بیش از 45 هزار هکتار حریم شهری در شهرداری یزد گفت:  معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد برنامه های خود را بر اساس دو بخش حریم شهری ومحدود قانونی تدوین می کند.

دهقان افزود:  انجام مکاتبات با مناطق و اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه شهرسازی و معماری،  تهیه طرح های راهبردی، موضوعی و موضعی به منظور ساماندهی حاشیه شهر،  برنامه ریزی و سیاستگذاری به منظور زیباسازی شهر با اولویت معماری سنتی را از دیگر رسالت های معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد است.

وی توجه ویژه به منظر و نمای شهری از نظر زیبا سازی و اصول معماری را از جمله برنامه های در دستور کار معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد برای سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به رعایت اصول معماری اسلامی در ساخت و سازهای جدید گفت:  طراحان، مالکان و متولیان ساخت وساز در استان به دلیل داشتن پشینه دینی و مذهبی اصول و ضوابط اسلامی را در ساخت و سازهای خود رعایت کرده اند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد با بیان اینکه منظور از ضرورت اجرای طرح معماری اسلامی در ساخت و سازهای جدید به معنای عدم رعایت این مهم در حال حاضر نیست اظهار داشت:  هدف از اجرای این طرح در قالب قانون و ضابطه در حقیقت نظام مند کردن این مهم در استان و کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز