رئیس اداره اوقاف شاهرود:

تاکنون حدود ۵۰۰ نفر در مسابقات قرآن کریم ثبت نام کرده اند

۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۱۰:۴۶:۴۳
کد خبر: ۳۱۷۴۵۳
تاکنون حدود  ۵۰۰ نفر در مسابقات قرآن کریم ثبت نام کرده اند
رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان های شاهرود ومیامی گفت: تاکنون حدود 500نفر درمسابقات قرآن کریم ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی با بیان این خبرافزود: مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف وامورخیریه به عنوان معتبرترین مسابقات قرآنی همه ساله از مرحله شهرستانی تا مرحله بین المللی به عنوان مسابقات رسمی جمهوری اسلامی برگزار می شود.

وی از تفاوت های برگزاری این دوره از مسابقات نسبت به دوره های قبل نیزگفت: امسال برخلاف سال های قبل مسابقات در دو رده سنی بالای 18سال و زیر 18سال برگزار می شود که مسابقات زیر18سال براساس دستورالعملی خواهد بود که متعاقبا ارسال خواهد شد واحتمالا در رده زیر18سال مسابقات با همکاری آموزش وپرورش خواهد بود.

وی از ثبت نام حدود 500نفر در رده بالای 18سال تاکنون در شهرستانهای شاهرود ومیامی خبر داد وافزود: روند ثبت نام از متقاضیان در رشته های مختلف تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به اداره اوقاف وامورخیریه، جامعه القرآن واحد خواهران  ویا سایت رسمی سی وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مراجعه کنند.

وی با برشمردن رشته های مختلف مسابقات نیز گفت: رشته های حفظ 5جزء تا کل قرآن کریم، ترتیل، تحقیق، مفاهیم، اذان، دعاخوانی، ابتهال و تواشیح از رشته های ابلاغی سازمان اوقاف در دوبخش خواهران وبرادران است، که اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان های شاهرود ومیامی باهدف توجه به حافظین زیر5جزء و تشویق حافظانی که در شروع حفظ این کتاب الهی می باشند، رشته های حفظ یک جزء و دو جزء از قرآن کریم را فقط در مرحله شهرستانی برگزار می کند.

وی زمان برگزاری مسابقه کتبی مفاهیم قرآن کریم را به صورت همزمان کشوری در تاریخ دهم مهرماه عنوان کرد.

حجت الاسلام مجیدی زمان برگزاری مسابقات را 16 و17 مهر ماه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد شاهد مسابقاتی پر شور و با حضور حداکثری جامعه قرآنی باشیم.

نظر شما