استاندار کرمانشاه:

امسال حدود ۴۰ سازمان مردم نهاد در استان تشکیل شد

۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۱۴:۲۱:۱۸
کد خبر: ۳۱۷۶۲۸
امسال حدود ۴۰ سازمان مردم نهاد در استان تشکیل شد
در اسلام موضوعی به نام تبعیض جنسیتی نداریم.

جلسه شورای اداری استان کرمانشاه و اختتامیه چهارمین نشست منطقه‌ای سازمان‌های مردم نهاد غرب کشور که با حضور معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در محل سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد.

به گزارش خبگزاری برنا در کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: آنچه که در بعضی موارد تبیض در خصوص زن و مرد رواج داشته بر اساس برخی فرهنگ‌های اشتباه بوده است و ربطی به دین مبین اسلام ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، ابراهیم رضایی‌بابادی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های خوبی برای ایجاد تشکل‌های مردم نهاد صورت گرفته و در این راستا روسای جمهور و استانداران تلاش‌هایی برای تقویت این نهاد مردمی انجام داده‌اند.

وی افزود:  نقش بانوان در تصمیم گیری‌ها و اداره جامعه روزبه‌روز بیشتر می‌شود و از سال‌ 1376 به جدیت در باره ایجاد و تقویت تشکل‌های مردمی تلاش‌هایی انجام و همواره به انجام کارها توسط سمن‌ها اعتقاد ویژه دارم و از بدو ورود به استان همواره از مدیران و مسئولین خواسته‌ام که نهایت جدیت خود را برای توسعه این تشکل مردمی بکار گیرند.

استاندار کرمانشاه به خلاقیت‌ها و توانمندی‌های زنان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به این که زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، بنابراین اگر بستر برای فعالیت آنان فراهم شود این قشر ارزشمند جامعه قادر به تاثیرگذاری بر نیم دیگر جامعه هستند همچنین وظیفه داریم به توانمندی‌ها و خلاقیت‌های زنان برای حضور در عرصه‌های مختلف و تصمیم گیری‌ها بهاء دهیم.

رضایی‌بابادی در مورد تلاش‌های صورت گرفته پارسال برای توسعه سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: پلارسال بیش از سال‌های گذشته در خصوص توسعه سمن‌ها فعالیت و کار صورت گرفت و در جلسات مختلف همه مدیران به توجه به فعالیت‌ها و نقش سمن‌ها فراخوانده شده‌اند.

وی افزود: هر چه فعالیت زنان در زمینه‌های تخصصی، تحصیلی و مدیریتی بیشتر شود به همان اندازه جامعه از اثرگذاری بیشتری برخوردار خواهد شد و جامعه به تحرک و جنبش بیشتری هدایت خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: در فرهنگ و دین اسلام چیزی به نام تبعیض جنسیتی نداریم.

رضایی‌بابادی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب بر اساس آموزه‌های اسلام، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و همچنین فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به توانایی و نقش بی‌بدیل بانوان توجه ویژه شده است و آنچه که در بعضی موارد تبیض درباره  زن و مرد رواج داشته بر اساس برخی فرهنگ‌های اشتباه بوده است و ربطی به دین مبین اسلام ندارد.

وی افزود: اگر زمینه‌ها برای فعالیت زنان فراهم شود و سهل‌گیری درباره فعالیت‌ها صورت گیرد این قشر بهتر و بیشتر می‌توانند اثرگذاری و توانمندی خود را نشان دهند و خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب زمینه‌های مناسبی برای حضور زنان فراهم شده که در گذشته اصلاً وجود نداشت.

استاندار کرمانشاه گفت: الان در استان کرمانشاه از وجود زن به عنوان بخشدار بهره‌مند هستیم که انصافاً ابتکاراتی از خود نشان داده‌اند و با توانمندی خود بهترین بسترها را برای توسعه فراهم ساخته‌اند، لذا باید تلاش کنیم تا جامعه در عرصه‌های مختلف از وجود و توانمندی زنان بهره‌مند گردد.

رضایی‌بابادی ادامه داد: امسال حدود 40 سازمان مردم نهاد در استان تشکیل شده و امیدواریم این عدد روز به روز افزایش پیدا کند.

وی در پایان گفت: ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای فعالیت سمن‌ها قائل هستیم و با حضور و فعالیت سمن‌ها در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و ... مشکلات بخش اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و خودکشی و دیگر مسائل بهتر و دقیق‌تر حل خواهد شد.

نظر شما