مدیرکل کمیته امداد امام خمینی "ره" یزد در گفت و گو با برنا:

یزد ۴۵ طرح مشارکتی با حمایت خیرین و آحاد جامعه در دست اجراست

۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۰۰:۴۷:۰۹
کد خبر: ۳۱۷۸۰۲
یزد ۴۵ طرح مشارکتی با حمایت خیرین و آحاد جامعه در دست اجراست
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی "ره" استان یزد با بیان این مطلب که سامانه 1811 به صورت دو منظوره در استان یزد آماده دریافت کمک های مردمی و پیشنهادات و انتقادات است گفت: در استان یزد 45 طرح مشارکتی با حمایت خیرین و آحاد جامعه در دست اجرا است.

محمد اکبری در گفت و با خبرنگار خبرگزاری برنا در یزد، با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی "ره" یزد استفاده از تمام ظرفیت های استان را در جهت کمک به نیازمندان در دستورکار دارد اظهار داشت: مشارکت مردم استان یزد به لحاظ سرانه مشارکت در کشور دارای جایگاه برتر کشور قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی " ره" استان یزد گفت: 45 طرح مشارکتی با حمایت خیرین و آحاد جامعه در دستور کار اجرایی این اداره کل در استان یزد قرار دارد.

اکبری با اشاره به افزایش فقر در زنان "زنان سرپرست خانوار" افزود: 14 درصد از جمعیت کل استان یزد تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی اجرای طرح اتعام و افطاری با محوریت مساجد، توزیع نان رایگان، سرکشی مسئولان و خیرین از خانواده های نیازمند، طرح محسنین، برگزاری نمایشگاه توانمندی های مددجویان امداد از 15 ماه رمضان به مدت یک هفته، طرح ایتام و برگزاری جشن رمضان در قالب تجلیل از خیرین و نخبگان کمیته امداد استان را از جمله برنامه های و اقدامات کمیته امداد استان یزد در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی ره استان یزد در ماه مبارک رمضان توزیع غذای گرم و بیش از 70 هزار کیسه سبدکالا را با استفاده از ظرفیت مساجد استان در این ماه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به وجود 14 هزار حامی در استان عنوان کرد: در حال حاضر 1 هزارو 850 یتیم زیر 18 سال در استان یزد وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی "ره" ادامه داد: در استان یزد 4 هزار دانش آموز و 1 هزارو 500 دانشجو و طلبه زیر نظر کمیته امداد مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به طرح جذب حامی به وسیله حامیان استان اظهار داشت: هزینه مددجویان نسبت به افزایش نیازها، هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل در حال افزایش است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 30 مرکز نیکوکاری در استان یزد، اجرای مستمر طرح شفا با هدف حمایت های درمانی، طرح کوثر، طرح رضوان، طرح ماهون و طرح جمع آوری فطریه را از دیگر اقدامات و برنامه های شاخص کمیته امداد امام خمینی "ره" در طول سال به ویژه ماه مبارک رمضان دانست.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد از منابع امداد دولتی است، اظهارداشت: به لحاظ فقهی دردین توسیه شده است که اقوام نسبت به رفع نیاز یکدیگر احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز