مدیرکل دامپزشکی همدان:

۷۰۰ تن مواد غیربهداشتی ضبط و جمع‌آوری شده است

۱۳۹۴/۰۶/۲۳ - ۰۸:۵۲:۲۳
کد خبر: ۳۱۸۳۲۸
۷۰۰ تن مواد غیربهداشتی ضبط و جمع‌آوری شده است
محمودرضا رسولی گفت: 60 تا 70 هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مواد خام دامی در استان انجام می‌شود و در این راستا 700 تن مواد غیربهداشتی ضبط و جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دامپزشکی استان همدان در شورای پدافند غیرعامل استان همدان اظهار کرد: 14 نوع واکسن دامی برای دام‌های استان تزریق می‌شود.تاکنون 4 میلیون و 745 هزار نوبت واکسن امسال انجام شده و سالانه 8 تا 9 میلیون نوبت واکسیناسیون دام‌ها انجام می‌شود.

وی از آلودگی 20 مزرعه به vhs در سال گذشته خبر داد و گفت: این مزارع آبزیان در نهایت پاکسازی شدند و مبلغ 1.5 میلیارد تومان غرامت بابت این مهم پرداخت شد.

وی با اشاره به آماده‌سازی 9 مزرعه آبزیان برای ریختن بچه ماهی گفت: سالانه 24 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود و 6 نوع واکسن برای آنها تزریق می‌شود.

رسولی افزود: سالانه برای خرید و تزریق واکسن دام و طیور 2.6 میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود تا میزان خسارت‌ها به حداقل برسد.سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز و 30 هزار تن گوشت مرغ مورد بازرسی کشتارهای و شهری قرار می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهار کرد: 60 تا 70 هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مواد خام دامی در استان انجام می‌شود و در این راستا 700 تن مواد غیربهداشتی ضبط و جمع‌آوری شده است. امسال دامپزشکی برنامه واکسیناسیون 400 هزار راس دام را در مقابل بیماری ppr در دست انجام دارد و تاکنون 250 هزار رأس واکسینه شده‌‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز