رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در همدان:

محیط زیست به بحران و ضرورت ملی و مطالبه عمومی تبدیل شده است

۱۳۹۴/۰۶/۲۶ - ۱۷:۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۱۹۹۰۷
محیط زیست به بحران و ضرورت ملی و مطالبه عمومی تبدیل شده است
معصومه ابتکار گفت: امروز محیط زیست به بحران و ضرورت ملی و مطالبه عمومی تبدیل شده که نمونه آن را می‌توان در مشکلات گرد و غبار مشاهده کرد که مردم از این موضوع مطلع و آگاه هستند.

به گزارش خبرگزاری  برنا از همدان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جمع کارکنان اداره کل محیط زیست استان همدان اظهار داشت: خوشحالم زمانی در همدان حاضر شدم که یکی از وعده‌های سازمان در زمینه 3 هزار امتیاز سختی کار محیط‌بانان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تصویب این طرح مراحل دشواری را طی کرد، گفت: موانع بسیاری در مسیر تصویب سه هزار امتیاز سختی کار وجود داشت تا این مسئله با موافقت سازمان مدیریت مواجه شده و در دستور کار دولت قرار گرفت که با حمایت رئیس جمهور به تصویب رسید.

ابتکار تصریح کرد: بخشی از وعده‌ای که داده بودیم محقق شده و جای امیدواری است که مابقی برنامه‌ها برای ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان و مجموعه محیط‌زیست عملیاتی شود تا بتوان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه امیدواریم سفر به همدان و نشست مفید باشد، بیان کرد: در این دوره دولت یازدهم که جایگاه محیط زیست در دولت جایگاه ویژه‌ای است مسئولیت بسیار سنگینی داریم.

وی دلایل مسئولیت سنگین محیط زیست را توجه خاص رئیس جمهور به محیط‌زیست از قبل انتخابات تا امروز دانست و گفت: این توجه نه تنها کم نشده بلکه افزایش نیز یافته است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در روز محیط زیست اعلام کردند که "دولتِ من، دولتِ محیط زیست است"، گفت: این سخنان رئیس جمهور مسئولیت سازمان را سنگین‌تر می‌کند، مسئولیت محیط‌زیست فراسازمانی است ولی وظیفه سازمان محیط‌زیست به عنوان دستگاه متولی سنگین‌تر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در دولتی که رئیس‌جمهور نسبت به مسئله محیط زیست با این حساسیت وارد می‌شود باید جایگاه، تاثیرگذاری و توانمندی سازمان را متناسب با این انتظارات ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: امروز محیط زیست به بحران و ضرورت ملی و مطالبه عمومی تبدیل شده که نمونه آن را می‌توان در مشکلات گرد و غبار مشاهده کرد که مردم از این موضوع مطلع و آگاه هستند.

ابتکار با بیان اینکه سازمان باید پویا، کارآمد، تاثیرگذار، آموزش‌دهنده و آموزش‌گیرنده باشد تا در برنامه‌های ملی و استانی تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: توانمندی سازمان ابتدا باید در بین کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد شود که یکی از ابزارهای آن آموزش است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی محیط‌بانان ادامه می‌یابد، افزود: با دو کشور اروپایی در این زمینه مذاکره ‌و دو دوره تخصصی برای محیط‌بانان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: امسال یک دوره آموزشی بین‌المللی به صورت مجازی برای کارشناسان برگزار می‌شود که با همکاری یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی برگزار ‌و به ارتقا سطح کارشناسی منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارتقا سطح تجهیزات و هوشمندسازی پایش در دستور کار سازمان قرار گرفته است، گفت: به دنبال این هستیم تا هوشمندسازی پایش را با تجهیزات روز و نوین گسترش دهیم.

ابتکار با اعلام اینکه ارتقا سطح آزمایشگاه‌ها در دستور کار سازمان قرار دارد، عنوان کرد: افزایش توانمندی پژوهشگاه‌های سازمان محیط زیست در دستور کار قرار گرفته که به عنوان ابزار کاربردی به آن نگاه می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: به دنبال این هستیم تا از پهباد برای مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست استفاده کنیم که در برخی از استان‌ها استفاده شده و امیدواریم بتوان در تمامی استان‌ها از ظرفیت ویژه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتقا روش‌ها و توانمندی‌های مدیریت در سازمان در اولویت قرار دارد، بیان کرد: فضای دولت یازدهم به گونه‌ای است که مسئولان آن به دنبال تعامل و شنیدن دیدگاه‌های مختلف هستند.

ابتکار با اشاره به اینکه باید بتوانیم مشکلات را شنیده و برای حل آنها راه پیدا کنیم، بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که موانع موجود در برابر پیشرفت و حرکت را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه باید در تمامی زمینه‌ها سازمان و ادارات استانی را از نظر پایش، توانمندی علمی و اجرایی ارتقا دهیم، اظهار داشت: باید به سمتی برویم که سازمان یک سازمان توانمند شود که البته بخشی از این کار به خود کارکنان مربوط می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه باید مشکلات معیشت کارکنان را به حداقل برسانیم، گفت: برای افزایش اعتبارات جاری و عمرانی خود گام‌های اساسی برداشته‌ایم و به دنبال این هستیم تا این روند ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست با ماموریت‌های نوین متناسب ‌نیست که باید تلاش بسیاری برای اصلاح آن صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز