دادستان کل کشور:

طلاب با تهذیب نفس، جایگاه روحانیت را حفظ کنند

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۲۱۰۷۳
طلاب با تهذیب نفس، جایگاه روحانیت را حفظ کنند
دادستان کل کشور بااشاره به ضرورت فرا گرفتن علم با عبودیت گفت: طلاب با تهذیب نفس، جایگاه روحانیت را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، حجةالاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید جواد مدرسی اظهار داشت: معرفت فقط همراهم با عشق به اهل بیت(ع) پایدار و عمیق است.

دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت علم همراه با معرفت گفت: حقیقت علم در عبودیت آن است زیرا اراده ذات حضرت حق بر تمام ذرات هستی حاکم است.

وی حفظ نگاه جایگاه ویژه فرهنگی، علمی و دینی استان یزد را از دیگر وظایف شاخص مسئولان و مدیران ارشد استان دانست و گفت: پایین بودن نرخ جرم و جنایت در استان یزد نسبت به کل کشور از جمله ویژگی‌های تعهد و ولایت‌مداری مردم استان یزد.

رییسی نظام جمهوری اسلامی ایران را علمدار مبارزه با ظلم و فساد در جهان و حامی مظلومان و مسلمانان جهان دانست و عنوان کرد: دستیابی به قدرت و پیشرفت‌های مختلف از جمله دستاوردهای نظام اسلامی و ولایت‌مداری در ایران است.

دادستان کل کشور آمار بالای شهدای صنف روحانی مهمترین سند حقانیت علما در جامعه و نظام اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت ولایت‌مداری در عصر امروز، افزود: ماندگاری در این است که انسان برای رضای خدا در دنیای مادی تلاش کند.

رییسی تربیت انسان‌های با استعداد در مکتب اهل بیت(ع) همراه با باور الهی، مبارزه با ظلم و فساد در راستای سفارش‌های دین و حاکمیت الهی در راستای جریان نجات بخش امامت، ولایت و حکومت حق را از جمله وظایف مهم و شاخص مومنان در جامعه و نظام اسلامی دانست.

دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت فراگیری فقه بازار توسط بازاریان، ادامه داد: روش‌ها در دوران مختلف تغییر می‌کند ولی ارزش‌های انسانی و اسلامی همیشه ثابت و ماندگار هستند.

وی شهید صدوقی(ره) و مرحوم آیت‌الله سید جواد مدرسی(ره) را رهروان واقعی امام محمدباقر(ع) دانست و افزود: مبارزه با حکومت ستمشاهی به عنوان عامل اصلی منکر در جامعه آن زمان و حمایت همه جانبه از نظام اسلامی ایران و ولایت فقیه از جمله مهمترین ویژگی این علمای بزرگوار است.

رئیسی با اشاره به اینکه حمایت از نظام اسلامی ایران از مهمترین رسالت‌های علما، اقشار مختلف جامعه به ویژه مسئولان است، تاکید کرد: حمایت از نظام اسلامی، حمایت از بسیجیان، اندیشمندان و مستضعفان جامعه است.

دادستان کل کشور طلاب و کسانی که در حوزه‌های علمیه نسبت به کسب علوم دینی فعالیت دارند را آینده‌سازان نظام اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: طلاب در جامعه اسلامی باید با تهذیب نفس نسبت به حفظ جایگاه رفیع روحانیت در جامعه تلاش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز