استاندار لرستان:

جذب سرمایه از ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور تنها راه تولید ثروت در لرستان است

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۸:۲۴:۴۸
کد خبر: ۳۲۱۰۷۹
جذب سرمایه از ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور تنها راه تولید ثروت در لرستان است
استاندار لرستان بابیان اینکه منابع دولتی اصلاً پاسخ گوی وضعیت استان لرستان نیست، گفت: حضور بخش خصوصی نیز در استان لرستان کمرنگ بود اما جذب سرمایه از 480 تا 500 هزار میلیارد تومان در کشور تنها راه تولید ثروت در این استان است .

به گزارشخبرگزاری برنا از لرستان ، هوشنگ بازوند  در بیست و هشتمین گردهمایی ائمه جمعه لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، بابیان اینکه ائمه جمعه سراسر کشور پرچم و نماد همدلی و هم‌زبانی هستند، اظهار داشت: لرستان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که  برای توسعه و پیشرفت استان هنوز 10 درصد از این ظرفیت‌ها به کار گرفته‌شده است بنابراین با توجه به پیشرفت استان و نرخ بسیار بالای بیکاری که این شاخص خسارت‌های اجتماعی به بار می‌آورد ناچار بودیم که به دنبال یک آسیب‌شناسی باشیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت استان ما مجبور به تهیه طرح آمایش استان بودیم بدین‌صورت که در این طرح اعلام می‌شود که در چه شهری چه صنعتی به کار گرفته شود.

استاندار لرستان بابیان اینکه تهیه سند اشتغال استان و سندچشم‌انداز 1404 یک سری شاخص  و نمادها را به ما معرفی می‌کرد، عنوان کرد: سرانه مصرفی مردم لرستان نسبت به سرانه مصرفی کشور بسیار فاصله دارد به‌طوری‌که سرانه مصرفی مردم لرستان رتبه پنجم کشوری و سرانه درآمدی آن‌ها رتبه 28 را دارد و این خود نشان می‌دهد که مردم استان زیاد به هزینه‌ها و مسائل اقتصادی توجه نمی‌کنند.

وی بیان کرد: سرانه مصرفی و درآمدی مردم لرستان بدین معناست که هر فرد برای گذاران زندگی خود مقروض می‌شود که همین سبب شد تا در شاخص تولید ثروت سرمایه‌گذاری کنیم.

بازوند بابیان اینکه منابع دولتی اصلاً پاسخ گوی وضعیت استان لرستان نیست، گفت: حضور بخش خصوصی نیز در استان لرستان کمرنگ بود اما جذب سرمایه از 480 تا 500 هزار میلیارد تومان در کشور تنها راه تولید ثروت در این استان است  که باوجود تمام مشکلات به دنبال این سرمایه‌ها رفتیم.

وی تصریح کرد: سرمایه‌ها جریان سیالی هستند که اگر موانع بر سر راهشان باشد حرکت نمی‌کنند بنابراین ناچار  به شدیم زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی و زمینی استان را مهیا کنیم.

استاندار لرستان اظهار داشت: با فراهم شدن زیرساخت‌های هوایی استان تعداد پروازهای استان از حدود شش پرواز در هفته به 31 پرواز رسید و در این میان پرواز خرم‌آباد نجف نیز راه‌اندازی شد.

وی افزود: با کمک سرمایه‌گذار عرب دهکده سلامت در استان تعریف‌شده تا بتوانیم گردشگران کربلا که قصد سفر به مشهد مقدس رادارند خدمات ارائه دهیم که به دلیل جهت روی حمل‌ونقل هوایی وقت گذاشته شد.

بازوند عنوان کرد: در بحث فراهم کردن زیرساخت‌های زمینی نیز کار را از چهار خطه کردن مرکز استان به سایر شهرها آغاز کردیم که امروز علی‌رغم کمبودها در حوزه راه‌سازی کارهای جدی انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در استان لرستان هفت هزار میلیارد تومان پروژه دارد، گفت: علی‌رغم مشکلات مالی کار اجرایی این پروژه‌ها شروع‌شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: 618 پروژه راکد به ارزش هزار و 750 میلیارد تومان وجود دارد که برای فعال کردن این پروژه‌ها ستاد تشکیل‌شده است بنابراین  به تاثی از رویکرد مقام معظم رهبری که در اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند به دنبال احیای این ظرفیت‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: در لابه‌لای مسائل اقتصادی با چالش‌های فراوانی مواجه شدیم که یکی  مباحث فرهنگی یکی از این چالش‌ها بود بنابراین اگر به مباحث فرهنگی توجه نشود به‌طور یقین مباحث اقتصادی نیز راه به‌جایی نمی‌برد که در این میان ائمه جمعه برای راضی کردن افکار عمومی استان جهت استقبال از سرمایه‌های غیردولتی کمک خوبی کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز