استاندار قزوین طی پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۰۹:۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۲۱۶۰۲
استاندار قزوین طی پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت
روزبه: امیدوارم دست اندرکاران امر آموزش به گونه ای برنامه ریزی نمایند که با اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید، دانش آموزان و دانشجویان در راستای توسعه ی استان گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛‌ مرتضی روزبه استاندار قزوین با صدور پیامی بازگشایی مدارس، مراکز آموزش عالی و آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت.

 متن پیام استاندار قزوین بدین شرح است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

" طَلَبُ العِلم فَریضَه عَلی کُلِّ مُسلِم وَ مُسلِمَه"

درود خدا بر آخرین رسول رحمت، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) که تعلیم و تعلم را بر هر مرد و زن مسلمانی فریضه دانست و با بعثت خود انسان را از زندان جهل رهاند و راه را برای تعلیم و تزکیه گشود و انسان را از گهواره تا گور به دانش اندوزی رهنمون ساخت و با نزول قرآن کریم بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) و با سوگند به قلم بر عظمت و اهمیت آموختن تاکید نمود .

در دین مبین اسلام و روایات ائمه معصومین (ع) طلب و تحصیل علم، تدبر و تحقیق، رعایت حرمت قلم و احترام به عالم جزء بهترین عبادات و فرائض به شمار آمده و از پویندگان این عرصه پرفضیلت به عنوان مجاهدین فی سبیل ا... یاد شده است. امروزه تقویت و ارتقای نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی از مهمترین شاخص های توسعه و از مؤثرترین ابزارها در جهت رشد و توسعه کمی و کیفی علوم نظری و کاربردی محسوب می شود که نقش انکار ناپذیری در تحول عقلانی و عاطفی افراد در جامعه داشته و هدف این مراکز، تربیت نیروی انسانی متعهد، کاردان و مدیر و مدبر برای جامعه است و از همین رو در قانون اساسی جمهوری اسلامی نقش ویژه ای به آموزش و پرورش و آموزش عالی به عنوان سنگ زیر بنای توسعه داده شده است.

دانشجوی عزیز و دانش آموز گرانقدر

اینک با آغاز سال تحصیلی جدید از حضور شما در فضای معطر و روح نواز مدرسه و دانشگاه در کنار همراهان و حامیان گرانقدری چون اساتید و معلمان، مدیران و معاونان بسیار خرسندم .

بر خود لازم می دانم که بازگشایی کلیه مراکز آموزشی اعم از دانشگاه ها و مدارس را که در حقیقت فصل رویش دوباره نهال علم و دانش اندوزی و فتح قله های رفیع و پر افتخار برای میهن اسلامی و استان عزیزمان می باشد به همه فعالان پرتلاش این دو نهاد مقدس، اساتید و دانشجویان، معلمان و دانش آموزان تبریک عرض نموده و از خداوند متعال توفیق روز افزون شما عزیزان را در مسیر تعالی معنوی و علمی و پیروی از  رهنمود های مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله) برای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری  اسلامی مسالت نمایم.

امیدوارم دست اندرکاران امر آموزش به گونه ای برنامه ریزی نمایند که با اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید، دانش آموزان و دانشجویان عزیزمان با دو بال تزکیه و علم  و حرکت به سمت تعالی و عمل به آموخته ها موجبات پیشرفت و توسعه ی استان را فراهم نمایند.

مرتضی روزبه

استاندار قزوین

نظر شما