دریاچه حوض سلطان پس از هشت سال خشکسالی آبگیری شد

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۴:۳۹:۳۴
کد خبر: ۳۲۱۸۳۷
دریاچه حوض سلطان پس از هشت سال خشکسالی آبگیری شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: دریاچه حوض سلطان با توجه به بارندگی های اخیر در سطح حوزه آبخیز پس از هشت سال خشکسالی آبگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رحمان دانیالی اظهار داشت: بحمدالله این تالاب ارزشمند که از سال 86 دچار خشکسالی شده بود، با توجه به بارندگی های اخیر در سطح حوزه آبخیز پس از هشت سال بار دیگر آبگیری شده است.

وی با بیان اینکه استان قم متاسفانه از سال 1380 وارد دوره خشکسالی شده است، اظهار داشت: حجم بارندگی های اخیر در فصول گرم سال، سیلاب ها و از سوی دیگر کاهش شدید بارندگی ها در زمستان، به خوبی تغییر اقلیم در کشورمان را که ناشی از آلودگی های زیست محیطی است، نشان می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به ارزش و اهمیت تالابها و گونه های خاص گیاهی و جانوری که در این اکوسیستم حیات دارند، خاطرنشان کرد: تالاب حوض سلطان با بیش از 37 هزار هکتار وسعت از مناطق شکار ممنوع استان بوده و به لحاظ زیست محیطی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه با وجود دریاچه نمک و چهار تالاب مهم حوض سلطان، مره، بهشت معصومه و غدیر که حداقل 10 درصد از مساحت استان را تشکیل می دهند، اعتبار ویژه ای به این تالابها اختصاص نیافته و اقدام علمی و عملی مناسبی برای حفاظت و احیای آنها نمی توان انجام داد.

دانیالی در پایان با اشاره به معضل جدی گرد و غبار و ریزگردها در استان قم و مرکز کشور، آبگیری و ممانعت از تخریب زمین و مراتع در تالاب ها و رودخانه های استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم بار دیگر شاهد بازگشت حیات به دریاچه نمک و دشت مسیله نیز باشیم تا از بار مشکلات و چالش های زیست محیطی استان کاسته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز