مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خبر داد:

رونمایی از ۵۰ اقامتگاه بوم گردی استان در هفته گردشگری

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۱:۵۷:۰۸
کد خبر: ۳۲۲۱۵۱
رونمایی از  ۵۰ اقامتگاه بوم گردی استان در هفته گردشگری
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری از 50 اقامتگاه بوم گردی استان کرمان رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمود وفایی با اشاره به برنامه ششم توسعه که هدف آن جذب ۲۰ میلیون گردشگر است ،افزود : توسعه اقامت گاه های بوم گردی در دستور کار دولت بوده و بر همین اساس دولت برنامه های حمایتی برای تاسیس این واحدها در همه مناطق گردشگری و بافتهای تاریخی و روستایی را دنبال می کند.

وی از ارائه تسهیلات به علاقمندانی که قصد راه اندازی این خانه ها را دارند، خبر داد و اظهار داشت: ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت که براساس تعامل سازمان میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید انجام گرفته، در راستای تقویت ظرفیت های بومی و محلی استانی است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان  ادامه داد: پروژه راه اندازی و ایجاد اقامت گاه های بوم گردی در راستای توسعه گردشگری پایدار ، اشتغال زایی و بهره برداری بیشتر از مناطق روستایی از سال 94 آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه راه اندازی خانه های بوم گردی پیشرو است، بیان داشت: در حال حاضر بیش از 50 خانه بوم گردی در استان آغاز به کار کرده است.

وفایی از راه اندازی وب سایت ویژه اقامتگاه های بوم گردی در روز جهانی جهانگردی خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه در نیمه دوم سال در بخشهای جنوبی استان ادامه پیدا خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز