وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن شکوفه‌هادر منطقه ۸ :

امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی به مدرسه می‌روند

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۴:۳۸:۰۴
کد خبر: ۳۲۲۲۲۲
امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی به مدرسه می‌روند
وزیر آموزش و پرورش از ورود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی به دبستان‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبر گزار برنا از تهران ، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها و جشن غنچه‌ها که در مدرسه زهرای مرضیه(س) در منطقه 8 تهران برگزار شد، اظهار داشت: روز شکوفه‌ها که حضور دانش‌آموز کلاس اولی است و جشن غنچه‌ها که حضور نوآموزان پیش دبستانی در مدارس است را تبریک می‌گویم.

وی افزود: امیدوارم با تلاش معلمان، مدیران و دست اندرکاران آموزش و پرورش در فضای آموزشی شاهد رشد، تعالی و بالندگی دانش‌آموزان باشیم.

فانی با اشاره به اینکه امسال یک میلیون و 300 هزار دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدرسه می‌شوند، خاطرنشان کرد: امسال در مجموع 330 هزار کلاس درس در دوره ابتدایی برای بیش از 7 میلیون دانش‌آموز ابتدایی خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان نقش اصلی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارند، تصریح کرد: به اولیا و پدر و مادران دانش‌آموزان می‌گویم همکاری نزدیک اولیا، مربیان و معلمان می‌تواند در تربیت دانش‌آموزان مؤثر باشد.

وی افزود: هرچقدر ارتباط بیش‌تر و بهتر باشد، همکاری بین خانه و مدرسه بیش‌تر می‌شود و این هماهنگی نتیجه تعلیم و تربیت بهتر خواهد بود.

فانی با اشاره به اینکه سرمایه اصلی خانواده‌ها فرزندان هستند، گفت: فرزندان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند این سرمایه‌ها را صیانت و حفظ کند.

وی افزود: در سال تحصیلی 95-94 که امروز و فردا شاهد آغاز آن هستیم، بیش از 13 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه با حضور یک میلیون فرهنگی تحصیل را آغاز می‌کنند.

فانی در خصوص اهمیت دوره پیش دبستانی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش توسعه پیش دبستانی است و دانش‌آموزان قبل از 6 سالگی وارد پیش دبستانی می‌شوند که این موضوع در مناطق محروم و دو زبانه مورد توجه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته درصد تحت پوشش پیش دبستانی 14 درصد افزایش یافت و امیدواریم این درصد در یک سال آینده بیش‌تر شود.

وزیر آموزش و پرورش معلمان را اصلی‌ترین رکن آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در سال جدید در راستای توانمندسازی، افزایش شایستگی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای و انگیزه همکاران، کارهای لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه احکام رتبه‌بندی معلمان در حال صدور است، گفت: امیدواریم این اقدام، گام اول برای افزایش انگیزه در بین معلمان باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز