آیت الله موسوی اردبیلی:

مسوولان سعودی خاطیان و مسببان فاجعه منا را مجازات کنند

۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۰:۳۰:۴۴
کد خبر: ۳۲۲۹۶۴
مسوولان سعودی خاطیان و مسببان فاجعه منا را مجازات کنند
آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید با صدور پیامی گفت: انتظار از مسوولان دولت سعودی این است که خاطیان و مسببان فاجعه منا را معرفی و مجازات کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  آیت الله موسوی اردبیلی، در این پیام با اشاره به اینکه حادثه دردناک و اسفبار منا عید مسلمانان را عزا کرده و دل آنان را به درد آورد، آمده است: حاجیان خداجویی که لباس دنیا را از تن برکنده و رخت عبادت بر تن کرده و رنگ خدایی را برگزیده بودند، مظلومانه قربانی شدند و لباس احرامشان جامه آخرتشان شد.

وی در این پیام، این مصیبت عظمی را به پیشگاه قافله سالار حقیقی کاروان عبادت و بندگی، امام عصر(عج) و همه مسلمانان و خصوصا هموطنان داغدار و خانواده های چشم انتظار تسلیت عرض کرده است.

آیت الله موسوی اردبیلی اظهار داشت: آنچه سبب تسلای خاطر بازماندگانی که خانه ها را برای پذیرایی عزیزانشان آذین بسته بودند، این حقیقت است که این حاجیان در سفر عبادت، پاک و پیراسته از پلیدی ها، از خانه دوست به ساحت قرب او پر کشیدند.

وی تصریح کرد: مسوولان دولت سعودی شرف میهمانداری زائران خانه رب الارباب را قدر بدانند و اسباب آسایش و راحتی حجاج بیت الله را فراهم آورند.

وی در پایان این پیام برای عزیزان از دست رفته رضوان و رحمت حق و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند منان خواستار شده است.

در حادثه مرگبار که صبح پنجشنبه دوم مهرماه مصادف با روز عید قربان بر اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد، تاکنون حدود دو هزار تن از زائران خانه خدا کشته شده اند؛ 131 تن از کشته شدگان زائران ایرانی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز