سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم:

احیای سازمان نوسازی قم ضروری است

۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۰:۴۰:۱۵
کد خبر: ۳۲۲۹۷۳
احیای سازمان نوسازی قم ضروری است
سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم به ضرورت ایجاد سازمان نوسازی در راستای احیای بافت‌ها فرسوده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به بحث ساماندهی بافت فرسوده گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم به آمار بافت فرسوده در اشاره کرد و گفت: در سال 85 هزار و 74 هکتار بافت فرسوده مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را داشتیم که امروز آخرین آمار یک هزار و 746 هکتار بافت فرسوده به غیر از سکونت‌های غیررسمی و بی‌کیفیت داریم.

وی ادامه داد: این مقدار بالغ بر 20 درصد قم را تشکیل می‌دهد و برای رسیدگی به بافت‌های فرسوده چندین سازمان دخیل هستند، شرکت عمران معصومیه یکی از محور‌ها و ماموریت‌هایش احیای بافت فرسوده است و سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم اقداماتی را انجام داده‌اند.

جانقربان با بیان ‌اینکه در این زمینه اقدام جدی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در موضوع بافت‌های فرسوده در مقام اجرا اقدامات چندانی انجام نشده است، چراکه باید سازمان مستقلی مانند کلان‌شهر‌ها تشکیل شود که این پیشنهاد سال گذشته داده شد و اگر شکل بگیرد بسیار خوب است.

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان مثالی در این زمینه عنوان کرد: در تهران 30 درصد بافت فرسوده از طریق همین سازمان و وام‌ها احیا شد و توانستند موفق عمل کنند و ما می‌توانیم از تجارب آنها در این زمینه بهره‌مند شویم.

وی خواستار ایجاد سازمان نوسازی در شهر قم شد و تصریح کرد: اساس‌نامه‌ای در این حوزه تنظیم شده و در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در حال بررسی است و آن را دنبال می‌کنیم تا چنین سازمانی فعال شود و شهردار تاکید دارد تا همه مسئولین مربوطه در بخش بافت فرسوده به طور کلی دقت داشته باشند.

جانقربان با بیان اینکه احیای بافت فرسوده تنها بر عهده شهرداری نیست، گفت: بخشی از این اقدام حاکمیتی و بخش دیگر نیز بر عهده مردم است و از طرفی باید بتوانیم از ظرفیت سازمان‌ها استفاده کنیم تا سازمان نوسازی قم شکل بگیرد و فرآیند بافت فرسوده را دنبال کنیم و محرک توسعه‌ای ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز