مدیرکل منابع طبیعی ایلام:

تنها راه برون‌رفت از بحران آب، اجرای طرح‌های آبخیزداری است

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۷:۵۹:۴۰
کد خبر: ۳۲۳۲۸۳
تنها راه برون‌رفت از بحران آب، اجرای طرح‌های آبخیزداری است
احمدی گفت: مأموریت‌های سازمانی منابع طبیعی و آبخیزداری استان احیاء و بهره‌برداری بهینه و پایداری اصولی از منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: تنها راه برون‌رفت از بحران آب در کشور و استان، اجرای طرح‌های آبخیزداری مبتنی بر تأمین آب در سرشاخه‌ها و رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز می‌باشد.

احمدی گفت: مأموریت‌های سازمانی منابع طبیعی و آبخیزداری استان حفاظت، اصلاح، احیاء و بهره‌برداری بهینه و پایداری اصولی از منابع طبیعی با همکاری و مشارکت مردم است، وی تصریح کرد: شعار امسال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری  کشور هم چون سال گذشته منابع طبیعی با مردم، برای مردم بوده و برای عملیاتی کردن این شعار باید شیوه‌های مشارکتی مردم در فعالیت‌های منابع طبیعی تدوین شود.

وی اعطای تسهیلات و روان‌سازی امور به مردم را از دیگر اقدامات این دستگاه اجرایی برشمرد و گفت: امسال در طرح‌های منابع طبیعی استان توجه خاصی به کاشت گونه‌های اقتصادی چندمنظوره باهدف تولید بالا و سازگار با اکولوژی منطقه برای جلب مشارکت مردم شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: تنها راه برون‌رفت از بحران آب در کشور و استان، اجرای طرح‌های آبخیزداری مبتنی بر تأمین آب در سرشاخه‌ها و رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز می‌باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد از شیب موجود استان، به‌طرف استان‌های مرزی عراق سرازیر می‌شود که این عامل باعث هدر رفت میزان زیادی آب از مرزها می‌شود.

ایشان در ادامه به طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در استان اشاره نمود و تصریح کرد: این طرح باهدف بهره‌برداری و استفاده‌های علمی و فنی از عرصه‌های منابع طبیعی استان و در یک منطقه و عرصه به‌صورت ویژه صورت خواهد گرفت.

دکتر احمدی در پایان اظهار کرد: خوشبختانه دولت تدبیر وامید توجه ویژه‌ای به بحث منابع طبیعی دارد و که در سال گذشته (93) بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای توسعه جنگل‌های کشور اختصاص‌یافته است و زمینه برای نگهداری و توسعه جنگل‌ها و مراتع در این استان با حمایت و توجه ویژه دولت محترم فراهم‌شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز