دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین:

کوتاهی در صیانت از اراضی ملی جایز نیست

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۹:۲۸:۴۹
کد خبر: ۳۲۳۳۵۰
کوتاهی در صیانت از اراضی ملی جایز نیست
حجت الاسلام صادقی نیارکی: در صیانت از اراضی ملی نباید کوتاهی کرد که اگر تساهل کنیم، بی شک به وضعیت بحرانی خواهیم رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم خاص استان قزوین بیان داشت: همه در خصوص لزوم جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی و همچنین پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اتفاق نظر داریم و از طرفی احکام نیز در دستگاه قضایی صادر شده است که به دنبال اجرای آن هستیم.

وی با اشاره به موضوع نحوه اجرای احکام مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: این موضوع در اصل در شورای حفظ حقوق بیت المال که در دستگاه قضایی علی الدوام فعال است، پیگیری می شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: تغییر کاربری و زمین خواری به صورت دائم مورد مطالبه مسئولان و همچنین مقام معظم رهبری قرار دارد که حساسیت این امر در جامعه روشن است.

وی تصریح کرد: ما در این خصوص در استان قزوین وضعیت بحرانی نداریم یعنی خیلی وضعیت وخیم هم نیست ولی اگر تساهل کنیم وضعیت خیلی بدتر می شود و به بحران می رسیم از این رو دستگاه های اجرایی در مورد احکام صادره با تدبیر و اهتمام و اولویت اقدام کنند و البته باید ملاحظلات را کم کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین عنوان کرد: مسئولان توجه کنند دستگاه های اجرایی برای ایجاد هماهنگی در فرمانداری ها، بخشداری ها و... توجه داشته باشند و همه بدانند که قانون باید اجرا شود و قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی تأکید کرد: هر دستگاهی اگر به وظیفه خود عمل کند ماحصل کار قانونی خواهد بود والا اگر به وظیفه قانونی عمل نشود باید به دادستان های اطلاع داده شود تا در این زمینه پیگیری های لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی یادآورشد: متأسفانه در امر صیانت از اراضی ملی، دهیاری ها نه تنها اهتمام ندارند بلکه گاهی به صورت مستقیم با غیرمستقیم در این خصوص دخالت می کنند.

در ادامه جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهارداشت: هر جا هر سازمان و ارگان و نهادی وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند، بار مسئولیت آن بر دوش دستگاه قضا و ناجا می افتد.

امیری ادامه داد: وقتی از سازمان ها و دستگاه ها در خصوص مسئولیت هایشان سوال می شود از نبود بودجه و اعتبار مستقل گلایه دارند ولی ناجا مأموریت های اضافه شده خود را نیز بدون ردیف سازمانی و بودجه خاص انجام می دهد.

وی در پایان عنوان کرد: ما در جلسه ای در خصوص گشت مشترک جهاد کشاورزی، پیشنهاد کردیم تا در توافق با بنیاد تعاون ناجا این موضوع به صورت مشارکتی انجام شود تا هزینه ها به صورت مشترک تقبل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز