مدیرکل انتقال خون استان اردبیل خبر داد:

افزایش ۳/۵ درصدی اهداکنندگان خون در استان اردبیل

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۰:۰۲:۳۵
کد خبر: ۳۲۳۸۳۱
افزایش ۳/۵ درصدی اهداکنندگان خون در استان اردبیل
مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: در مقایسه با دو سال گذشته آمار اهداکنندگان مستمر خون در استان اردبیل 3.5 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، اللهوردی نوبخت افزود: این میزان اهدای خون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 واحد افزایش و آمار اهداکنندگان مستمر نیز در مقایسه با آمار دو سال گذشته 3.5 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: 20 هزار و 159 نفر از مردم ایثارگر استان در شش ماه اول سال جاری برای اهدای خون به مراکز استان مراجعه کردند و از میزان خون اهدایی 816 واحد توسط بانوان اهدا شد.

دکتر نوبخت با بیان اینکه آمار اهدای خون بانوان با کاهش 21 واحدی در مقایسه با سال گذشته که 837 واحد بود گفت: عدم اطلاع کافی بانوان از اینکه اهدای خون لطمه ای به سلامتی آنها وارد نمی کند موجب تمایل کمتر بانوان به اهدای خون شده در صورتی که با داشتن شرایط عمومی اهدای خون می توانند به جمع اهداکنندگان خون مستمر بپیوندند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از بانوان به تصور کم خون بودن به انتقال خون مراجعه نمی کنند اما پزشکان بخش اهداکنندگان انتقال خون با معاینات دقیقی که انجام می دهند در صورت ابتلا به کم خونی هر فرد علاوه بر توصیه های پزشکی از وی خونگیری نمی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز