فرماندار ساری عنوان کرد:

از ظرفیت بالقوه گردشگری دریایی غفلت نکنیم

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۱:۵۹:۲۹
کد خبر: ۳۲۳۹۰۹
از ظرفیت بالقوه گردشگری دریایی غفلت نکنیم
جواد واحدی در هفته گردشگری گفت: شهرستان ساری با توجه به پتانسیل ها بستر بسیار مناسبی را در سطح استان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری فراهم کرده و نباید از ظرفیت بالقوه گردشگری دریایی غفلت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ جواد واحدی، نماینده عالی دولت در شهرستان ساری، در گرامیداشت هفته گردشگری با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به حوزه گردشگری ابراز داشت: شهرستان  ساری از توانمندی های بالقوه فراوانی در حوزه گردشگری برخوردار است و از این ظرفیت ها باید برای حل مشکل اشتغال جوانان این شهرستان بهره مند شد.

واحدی بیان کرد: سرمایه گذاری در بخش گردشگری می تواند موجب حل مشکل اشتغال در این شهرستان شده و به توسعه اشتغال در منطقه نیز کمک خواهد کرد.

فرماندار مرکز استان وجود مجموعه میراث، دشت و دریا، کوه و جنگل، کشاورزی و ده ها اثر تاریخی و جاذبه طبیعی و گردشگری دیگر، این شهرستان را به یکی از ظرفیت های عظیم گردشگری در سطح کشور تبدیل کرده که با سرمایه گذاری برای توسعه این بخش، رونق اقتصادی و توسعه اشتغال به صورت همزمان در این شهرستان اتفاق خواهد افتاد.

جواد واحدی با تاکید بر اینکه شهرستان ساری با توجه به پتانسیل ها بستر بسیار مناسبی را در سطح استان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری فراهم کرده است، افزود: با اجرای سیاست های توسعه ای دولت تدبیر و امید، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، ادارات و نهادهای فنی و اقتصادی، برای حضور سرمایه گذاران و سهولت در فعالیت آنها، زمینه ها و امکانات لازم را فراهم کنند و باید برای توسعه بخش گردشگری و کمک به اشتغال جوانان تحصیلکرده فعالیت بیشتری انجام دهند.

 

از گردشگری دریایی غافل نمانیم

مسئول ارشد شهرستان ساری با تاکید بر اینکه گردشگری دریایی دارای یک  ظرفیت بالقوه است و برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، ظرفیت بسیار بالایی دارد، اظهار داشت : شروع به سرمایه گذاری در بخش دریایی مساوی با پیشی گرفتن از سایر گروه های سرمایه گذار است.

وی با اشاره به نیاز راه اندازی کشتی، جهت حمل و نقل مسافران و گردشگران، گفت: این قابلیت در شهرستان وجود دارد که با همکاری بخش خصوصی صنعت و ظرفیت های بی نظیر گردشگری، گام بلندی برای رشد صنایع پائین دستی در کنار بخش صنعتی برداشته شود.

فرماندار مرکز استان در ادامه به بوم گردی و گردشگری روستایی اشاره کرد و ابراز داشت: در شرایط کنونی گردشگری روستایی و اقتصاد گردشگری  در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی می باشد و بوم گردی در گردشگری روستایی و اقتصاد گردشگری و توسعه پایدار روستاها نقش مهم را ایفا می کند.

واحدی ادامه داد: مناطق طبیعی ما از مواهب طبیعی بسیاری برخوردار هستند اما  توسعه کمتری داشته‌اند، توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و استفاده از ظرفیت این اماکن می‌تواند منجر به توسعه و رونق اقتصادی جوامع محلی شود و اجرای طرح بوم گردی در روستاها زمینه درآمد زایی بیشتر روستائیان را نیز فراهم می کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه‌ها و بهره‌مندی از آرامش و سکوت روستاها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره‌مندی از غذاهای محلی، سنتی و دیگر تولیدات روستائیان از جمله صنایع‌دستی را خواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز