دادستان عمومی و انقلاب کرمان خبر داد:

برخورد قاطع با متخلفان حوزه ساختمان

۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۱:۳۳:۰۴
کد خبر: ۳۲۴۳۱۱
برخورد قاطع با متخلفان حوزه ساختمان
دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: پایبندی به آیین نامه های اجرایی و مقررات ملی ساختمان نصب العین تمامی اشخاص است و با متخلفان با فوریت و جدیت برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دادخدا سالاری در دیدار با هیات قائم مقامی سازمان نظام مهندسی استان کرمان گفت: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آیین نامه­های اجرایی آن و نیز مقررات ملی ساختمان و سایر بایسته­های قانونی در راستای تامین هدف صیانت از سرمایه­های انسانی و مالی بهره برداران و شهروندان می­باشند.

وی افزود:پایبندی به قوانین نصب العین تمامی اشخاص بوده و با خاطیان و متخلفان با فوریت و جدیت برخورد شده و پرونده­های متشکله با قاطعیت و خارج از نوبت، رسیدگی خواهد شد.

این مقام قضائی با اشاره به این مهم که حفظ آرامش و امنیت جامعه از اختیارات اساسی دستگاه قضایی به ویژه نهاد دادستانی می­باشد گفت: در زمان برگزاری انتخاب هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نماینده ویژه دادستانی حضور موثر و فعالی خواهد داشت و با هر گونه تنش و اغتشاش و بانیان آن قویاً برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهر کرمان فلسفه وجودی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در واقع برای انتظام و نسق دادن به خدمات مهندسی ساختمان دانست و افزود: سازمان نظام مهندسی استان دارای وظایف حساس و خطیری برای تمامی بهره برداران و ساخت و سازهای عمرانی می­باشد.

 وی گفت: این مهم در گرو همراهی و همکاری تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از عمومی و خصوصی می­باشد و مطمئناً تعامل مذکور بصلاح و مصلحت جامعه و حیات اجتماعی و جامعه هدف خواهد بود.

این مقام ارشد قضائی استان خاطر نشان کرد: به دلیل آنکه قانونگذار در ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 22/12/74 انجام تمامی خدمات مهندسی ساختمان را به ویژه در زمینه طراحی، محاسبه، نظارت و اجرا مستلزم داشتن صلاحیتی دانسته که به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود.

سالاری گفت:  شایسته است که هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مراجع صدور پروانه­های ساختمانی خصوصاً شهرداری­ها، اشخاص عهده دار خدمات مهندسی ساختمان و سایر اشخاص مرتبط با انجام خد مات مذکور، بایسته­های قانونی را دقیقاً به مورد اجرا بگذارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهر کرمان گفت: انتظار می­رود که سازمان نظام مهندسی هم و غم خود را مصروف تحقق اهداف  یاد شده قرار دهند تا به یاری خداوند شاهد سرزمینی آباد و ایمن باشیم.

نظر شما