شهردار همدان:

هویت‌های همدان مغفول مانده است

۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۷:۴۶:۱۸
کد خبر: ۳۲۴۴۶۴
هویت‌های همدان مغفول مانده است
مصطفی رسولی گفت: هویت‌های همدان مغفول مانده است باید هویت همدان شناسایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، شهردار همدان ظهر سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران با تأکید بر اینکه نخستین شهری که مدنیت یافت همدان بود گفت: متأسفانه باوجود چندین المان از مشاهیر همدانی در یونسکو کسی همدان را نمی‌شناسد که در این راستا باید شهر همدان را به دنیا و جهان اسلام معرفی کنیم.

وی به برگزاری هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا اشاره کرد و گفت: این اجلاس باهدف معرفی مراکز تاریخی همدان که معرف هویت و اصالت این شهر هستند، برگزارمی شود.

مصطفی رسولی به بازسازی و احیای محلات قدیمی همدان اشاره کرد و افزود: در این زمینه بحث بازآفرینی محلات قدیمی مطرح است اما باید بدانیم که چه چیزی را در این محلات قرار است بازآفرینی کنیم پس شاخصه نخست در این نشست‌ها و اجلاس‌ها شناخت و معرفی هویت شهر همدان با مشارکت میراث فرهنگی و بازآفرینی محلات قدیمی است.

وی در ادامه به بازسازی دیواره‌های میدان مرکزی همدان هم اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت شهری همدان امسال به‌طوری جدی در این حوزه ورود پیداکرده و از ابتدای سال تاکنون زائده‌های حواشی میدان امام خمینی (ره) را حذف کرده است تا با اجرای برنامه‌های بعدی هویت اصلی را به این میدان بازگرداند.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه شهر یک موجود زنده است که در معرض یکسری از آسیب‌ها قرار دارد، عنوان کرد: باید این آسیب‌ها را بشناسیم  و برای این منظور نیاز به برگزاری نشست‌های تخصصی و همایش‌های مختلف داریم.

سید مصطفی رسولی در ادامه به طرح‌های مدیریت شهری و بازنگری طرح تفصیلی همدان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح ها با توجه به طرح‌های بالادستی بازنگری می‌شوند پس طرح پیاده راه کردن دو خیابان اکباتان و بوعلی اجرایی خواهد شد و  قصد داریم این طرح را برای شش خیابان منتهی به میدان مرکزی شهر اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح با استفاده از نظرات نخبگان، اساتید و صاحب‌نظران این حوزه اجرا می‌شود، عنوان کرد: همچنین این طرح در شورای ترافیک استان هم مورد بررسی قرار گرفته است.

شهردار همدان در ادامه یادآور شد: در اجلاس اوراسیا نیز طرح پیاده راه کردن شش خیابان شهر همدان مطرح‌شده و از کارشناسان و صاحب‌نظران خواسته‌شده تا راهکارهای مناسب اجرای این طرح را ارائه دهند.

مصطفی رسولی بازنگری طرح تفصیلی شهر همدان را بسیار مؤثر دانست و گفت: برای اجرای طرح‌ها باید امکانات را از قبل فراهم کنیم و این مهم نیاز به کارهای مطالعاتی و برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی دارد چراکه این همایش‌ها موجب شناساندن همدان و معرفی آن به دنیا خواهند بود.

وی بابیان اینکه برای ساخت‌وساز و اجرای پروژه در حوالی مناطق تاریخی یکسری ضوابط و قوانین خاص وجود دارد، گفت: تاکنون در شهر همدان هیچ پروژه‌های خارج از قانون اجرانشده است.

وی در ادامه به مدیریت ترافیکی شهر همدان اشاره کرد و افزود: این طرح حدود هشت سال پیش مطرح شد و دو سال گذشته به ثبت رسید که در این راستا اجرای خطوط «بی آرتی» در دستور کار قرارداد.

شهردار همدان از انعقاد قرارداد با شرکت چینی مبنی بر خرید اتوبوس‌های هیبریدی و خازنی به همین منظور خبر داد، اظهار داشت: همدان به‌عنوان پایلوت شهر سبز انتخاب‌شده است که یکی از شاخص‌های آن خرید این نوع از اتوبوس‌ها است.

سید مصطفی رسولی بابیان اینکه شهر همدان با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده دارای شاخصه‌هایی است که می‌تواند به ثبت جهانی برسد، بیان داشت: باید شهر همدان را به‌ جهانیان بشناسانیم و امیدواریم با برگزاری هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا به این هدف برسیم.

وی ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقا توسعه زیر ساختارها را از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس بیان کرد و یادآور شد: همچنین امیدواریم بتوانیم تصمیم‌گیری‌های خوبی داشته باشیم و این راهکارها را در قالب یک کتابچه به چاپ برسانیم.

سید مصطفی رسولی بابیان اینکه متأسفانه هویت‌های همدان مغفول مانده است، گفت: باید هویت همدان شناسایی شود.

وی با تأکید بر اینکه در نشست‌ها و اجلاس اوراسیا باید از حضور اساتید و نظرات و راهکار‌های آنان استفاده کنیم، افزود: این نشست‌ها با ارائه راهکارها برای رشد و توسعه شهری تأثیرگذار خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز