در یزد؛

کتابخانه خیّرساز محمد جوادی یزد به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۱۱:۵۸:۲۶
کد خبر: ۳۲۶۰۰۶
کتابخانه خیّرساز محمد جوادی یزد به بهره‌برداری می‌رسد
کتابخانه خیّرساز دکتر محمد جوادی یزد با حضور استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد، خیر این مجموعه، مقامات و اهالی فرهنگ و ادب استان، روز چهارشنبه 15 مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اعلام این خبر افزود: این کتابخانه با همت خیّر نیک‌اندیش دکتر "محمد جوادی" در زمینی به مساحت 900 مترمربع و با زیربنای 2700 مترمربع در 3 طبقه، احداث شده است.

وی ادامه داد: احداث این کتابخانه با اعتبار 31 میلیارد و 500 میلیون ریال که توسط خیر پروژه تأمین شد، در مدت حدود 10 سال به طول انجامید و در نهایت در سال 1394 آماده بهره‌برداری شد.

دوست فاطمی‌‌ها با اشاره به اینکه این مجموعه یکی از کتابخانه‌های استاندارد شهر یزد است، تصریح کرد: با طبع بلند و توجه ویژه خیّر محترم، بخش‌های مختلف کتابخانه نظیر سالن‌های مطالعه، تالار محققان، بخش کودک و نوجوان، کلاس‌های آموزشی، مخزن، نشریات، اطلاع‌رسانی و بخش مرجع با استانداردهای مناسب و تجهیزات مطلوب برای استفاده اعضا و مراجعان آماده شده است.

وی در ادامه به برگزاری آیین گشایش رسمی این کتابخانه اشاره کرد و گفت: کتابخانه دکتر جوادی یزد ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 15 مهرماه سال جاری با حضور"سیدمحمد میرمحمدی" استاندار یزد، دکتر "محمد جوادی" خیّر سازنده کتابخانه، مسئولان استانی و اهالی فرهنگ و ادب استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: ساختمان جدید کتابخانه عمومی دکتر جوادی به آدرس صفائیه یزد، شهرک گلستان، خیابان شهیدان اشرف، روبروی در بصیرت دانشگاه یزد، کوچه مرحوم دکتر مسعود جوادی، آماده ارائه خدمت به مردم کتابخوان و فرهنگ‌دوست شهر یزد خواهد بود.

گفتنی است، تا پیش از احداث ساختمان جدید کتابخانه "دکتر جوادی"، این کتابخانه در طبقه زیرین مسجد ولایت در شهرک گلستان دایر بود که منابع آن هم‌اکنون به صورت کامل به ساختمان جدید منتقل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز