دلواپسان فتوشاپی

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۹:۰۰:۲۱
کد خبر: ۳۲۶۲۹۴
دلواپسان فتوشاپی
شاید زیباترین تصویری کودکی ذهن همگی ما تصویر یک "فداکاری" باشد.

خبرگزاری برنا_ ایلام، تصاویر،تداعی کننده یک خاطره هستند.حال این خاطرات ممکن است تلخ یا شیرین باشند،گاه این تصاویر نیز میتواند خاطر یک مخاطب را مکدر کند این تصاویر خاطره انگیز ذهن آدمی را به دور دست ها می کشانند.شاید زیباترین تصویری کودکی ذهن همگی ما تصویر یک "فداکاری" باشد.او در سن سی و دو سالگی شب‌ هنگام در حالی که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجّه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد. در آن هنگام برای نجات قطار و مسافران آن، کُت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد. این کار نتوانست مسئولین قطار را آگاه سازد و در نهایت با شلیک چند گلوله از تفنگ شکاری خود، توانست باعث توقف قطار شود.به گفتهٔ او پس از توقّف قطار، مردم ناراضی از قطار پیاده شدند و او را کتک زدند. تا اینکه او آنها را متوجه خطری که در انتظار آنها بود؛ ساخت. پس از آنکه مسافرین با چشم خود ریزش کوه را دیدند به تشکر و عذرخواهی از او روی آوردند.تصویر خاطره انگیز دیگر لحظه ی ورود امام است که تاریخی ترین تصویر ذهن آنهایی هست که بودند و دیدند و آنهایی که نبودند و شنیدند.حال آن دست هایی که ریزعلی بلند کرد و دستی که امام هنگام خروج از هواپیما بلند کرد هرکدام مغهوم و معنایی فراگیر دارند.بلند کردن دست های ریزعلی جلوی قطار نمادی از فداکاری و از جان گذشتگی بود و دست های امام نیز نمادی از پیروزی بود این حرکات بدن جز با دست انجام نمیشدند.حال از قطار ریزعلی و هواپیمای امام پیاده میشویم و به سالن اجلاس سران ملل متحد وارد میشویم جایی که تلاقی دو دست رخ داد!!

فارغ ار آن که این رویداد اتفاقی یا غیر آن رخ داده است  میتوان از دو منظر این اتفاق را واکاوی کرد منظر اول از دید اسلام و امام علی است است شاید این حدیث از امام علی (ع) اندکی دل های ما را از این همه ادبیات سخیف آرام و التیام بخشد .حدیثی از امام علی که ما را به مصافحه با دشمنان ترغیب میکند.

" با دشمنت مصافحه کن اگر چه از آن خوشت نیاید،زیرا خداومد به آن امر کرده است".و در قران مجید آمده است هرگز نیکی و بدی با هم یکسان نیست،بدی را با نیکی دفع کن،ناگاه خواهی همان کسی که میان او و تو دشمنی است،گویی دوستی گرم و صمیمی برقرار شده است(سوره فصلت،آیه 34)

منظر دوم واکاوی این موضوع ،منظر سیاسی است :غرض ورزی اشکار و تحمیل عقیده و نظر سیاسی برخی جریان های خاص در این اتفاق مشهود است.این جریان خاص که با قرار دادن عکس وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا یک اثر فاخر را از خود به جای گذاشته اند هدف از ایجاد این تصویر این است که این جریان خاص تلاش میکنند تا با هم زدن مسائل گذشته بر خلاف نظر سیاسی آحاد مردم که توسعه ی سیاست خارجی و باز کردن درهای کشور به روی دولت های خارجی است مانع  از این گره گشای سیاسی شوند.این جریان سیاسی خاص که در صدد سرپوشی گذاری روی ناکامی های خود در دوران ریاست جمهوری قبلی و شکست در انتخایات خرداد 92 است از این نکته ی مهم غافل شده اند که نه تنها دست دادن وزیر خارجه با رئیس جمهور امریکا که از طرف این جریان خاص بی غیرتی خوانده میشود نیست. بلکه در آرمان و عمل منادی طلح و حاکی از بنیان های مستحکم فکری و بنیادی نظامی است که بر پایه ی استکبار ستیزی و حمایت از مظلموین بنا شده است.

این جریان سیاسی خاص پس از شکست در انتخایات +92 در صدد آنند که تصویری از حاکمیت دوگانه در کشور ترسیم کنند این تصاویر از تماس تلفنی دکتر روحانی و رئیس جمهور آمریکا آغاز و در گذر زمان با سنگ اندازی در مسیر مذاکرات و سپس حاشیه سازی در مسیر برجام و حال دست دادن دکتر ظریف و اوباما نیز ادامه پیدا کرده است.این جریان خاص با ایجاد واژه ای به نام تعامل حراسی سعی در تخریب این دولت دارند .

عده ای از کنش گران سیاسی از ادبیات سخیف و مبتذل در فضای رسانه ای استفاده میکنند.بخشی از این سخن ها و گفتارها دور از شان و  جایگاه مسئولین و اخلاقیات است.مردم زشتی این ادبیات غیر اخلاقی را فراموش نمیکنند و با این ادبیات دلسوزان نظام را خطاب و عتاب قرار دادن تنها به نظام و انقلاب ضربه خواهد زد.

جان کلام، مجلس آینده نزدیک است ما ملت و مردم نیک میدانیم در این دو سال چه گذشت، ما شنیدیم و دیدیم آنچه شما کردین درس گرفتیم و تجربه آموختیم پس بار دیگر به مانند خرداد 92 هوشمندانه رای خواهیم داد...

"ریز علی" داستان ما مردی است از جنس غیرت از جنس مردانگی، دکتر ظریف دست تو دست ماست، ما ملت بزرگی ایران اسلامی به تو سلام  میکنیم ، سلامی به گرمای آفتاب به گرمی یک نان داغ زن روستایی و از جنس نور..  نگارنده اعتقاد دارم در سیاست مرز ظریفی است که شکستن آن شاید، به انسانی تر شدن سیاست کمک کند و ظریف یکی از مناسب ترین سیاست مداران برای این خلاقیت سیاسی – هنری است..

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز