امام جمعه پلدختر :

هیات های مذهبی شهرستان پلدختر نباید اجازه دهند رقابت های کاذب در عزاداری امام حسین (ع) ایجاد شود

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۱۰:۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۲۶۷۴۸
هیات های مذهبی شهرستان پلدختر نباید اجازه دهند رقابت های کاذب در عزاداری امام حسین (ع) ایجاد شود
امام جمعه پلدخترگفت :هیات های مذهبی شهرستان پلدختر نباید اجازه دهند رقابت های کاذب در عزاداری امام حسین (ع) ایجاد شود.

امام جمعه پلدختر گفت: متصدیان و مسئولان هیات های مذهبی شهرستان نباید اجازه دهند که در بین آنها رقابت های کاذب ایجاد شود زیرا اساس عزاداری ها برای امام حسین (ع) و رضایت خداوند است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از پلدختر لرستان ، حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی شهرستان پلدختر اظهار داشت: واقعه عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک واقعیت و یک مکتب و دانشگاهی است که برای بشریت دروس متعدد و ارزشمندی تبیین کرده است .

وی افزود: عزاداری ها باید تنها با هدف ترویج اسلام و احکام الهی برگزار شود تا از عاشورا و دانشگاه محرم بیشترین بهره برداری را برد و عزاداری های امام حسین (ع) باید صادقانه و خالصانه و به دور از مسائل دنیوی و رقابت های کاذب باشد.

امام جمعه پلدختر به اهمیت نماز ظهر عاشورا اشاره و بیان کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا اساس حرکت و قیام امام حسین (ع) و یاد آور آخرین نماز ابا عبدالله الحسین (ع)  به حساب می آید.

وی بر اقامه نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز امام حسین (ع)  تاکید و عنوان کرد:  هنگام نماز ظهر عاشورا همزمان با بانگ اذان مسئولان هیات های مذهبی برای اقامه آن همکاری لازم را داشته باشند .

سوری با بیان این که عاشورا فرصت مناسبی برای شناخت فلسفه محرم است ، گفت: هیات های مذهبی از مراسم عزاداری حسینی به عنوان جناح های سیاسی استفاده ابزاری نکنند و اغراض سیاسی را در عزاداری های حسینی کنار بگذارند و از بدعت ها و انحراف ها که مهم ترین خطرات پیش روی هیات های مذهبی هستند خودداری کنند .وی تصریح کرد: در ماه محرم برنامه های مناسب با فلسفه و اهداف قیام عاشورا اجرا شود و اغراض و امیال شخصی و سیاسی با آن آمیخته نشود .

وی خاطر نشان کرد: دشمنان در صدد به انحراف کشاندن عزاداری عاشورا هستند که ضرورت دارد به این مسئله توجه شود که همکاری و هماهنگی زمینه موفقیت و فرهنگ سازی در حماسه عاشورا است .

سوری اظهار داشت: حقیقت فلسفه برگزاری آیین های محرم یاد آور و درس آموزی از پیام عاشورا است که مداحان  از تحریف واقعیت های آن  خودداری کنند .

امام جمعه پلدختر گفت: عزاداری های حسینی باید با معرفت و شناخت همراه باشد که از اهداف آن اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر است .

سوری به لزوم تامین نظم و امنیت در هیات های مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: حضور بسیج و نیروی انتظامی با هدف عزاداری در کنار مردم و برقراری نظم و امنیت لازم و ضروری است و  در بین هیات ها نباید چشم و همچشمی وجود داشته باشد .

وی با بیان این که عاشورا ، چراغ هدایتی است که هرگز خاموش نمی شود افزود: حب و عشق و علاقه مسلمانان به امام حسین (ع) جاودانه است و در هیات های مذهبی باید از مبلغان و روحانیون برای جهت دادن به مسائل مذهبی و کارشناس های دینی استفاده شود .

امام جمعه پلدختربه آسیب شناسی مسیر هیات های عزاداری اشاره و بیان کرد: این مهم نیازمند اصلاح و تجدید نظر است  و تصمیمات هیات های مذهبی باید در جهت فرهنگ سازی ، حل اختلافات و برخورد با هیات های متخلف گرفته شود.#

پلدختر – خبرنگار برنا – احسان مهرابی:

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز