استاندار چهارمحال و بختیاری:

نقش موثر مردم چهارمحال و بختیاری در تاریخ کشور

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۱۴:۰۳:۰۸
کد خبر: ۳۲۷۲۰۶
نقش موثر مردم چهارمحال و بختیاری در تاریخ کشور
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : مردم این استان نقش موثری در تاریخ کشور از دوران انقلاب تاکنون ایفا کرده‎اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در کنگره ملی سرداران و 2 هزار و 436 شهید چهارمحال و بختیاری گفت : ماندگاری حماسه هشت سال دفاع مقدس، وحدت و انسجام ملی، بیمه کردن کشور در برابر طمع بیگانگان از برکات خون شهدا است .

وی افزود : رژیم آل‌سعود که خود را خادم الحرمین میداند متاسفانه در جایی که حرم امن الهی است با اعمال و رفتار ناپسندی که از آن سر زد خائن حرمین شد.

سلیمانی همچنین با برشمردن امتیازات منحصر به فرد مردم استان چهارمحال و بختیاری، گفت: همه مردم این استان مسلمان و شیعه هستند و اقلیتی در این استان وجود ندارد که افتخاراتی ارزشمند برای این استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مردم استان در مبارزه با استبداد، مبارزه و سرکوب اجانب در جنگ جهانی دوم، مبارزه با رضاخان، حرکت عظیم انقلابی در 19 دی 57 برای بیعت با امام و وجود مشاعر بزرگی در این استان تاکنون نقش موثری در تاریخ کشور ایفا کردهاند.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری سراداران و شهدای زیادی تقدیم نظام کردهاست نقش‌آفرینی بی‏بدیل آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: فرماندهی سپاه در طول هشت سال دفاع مقدس در دست یکی از فرزندان چهار محال و بختیاری بوده است که این خود نیز افتخاری برای این استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به محاسبات غلط صدام برای حمله به ایران، تصریح کرد: صدام و حامیان آن، این تصور را داشتند که چون ملت ایران مبارزات سختی را پشت سرگذاشته، آمادگی مبارزات جدید را ندارند اما دشمنان اسلام و ایران نمیدانستند مردم ما خدا را دارند و امت ما امتی الهی است و با سلاح ایمان و روحیه انقلابی به جنگ دشمن می‏رود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 قدرت جهانی از جنگ عراق علیه ایران حمایت میکردند، گفت: ایران در گذشته به دلیل اینکه مجبور به انعقاد قراردادهای ننگین و از دست دادن مرزهای زیادی از کشور شده بود رژیم بعث و هم‌پیمانانش تصور میکردند اکنون نیز میتوانند انقلاب را شکست دهند اما نه تنها نتوانستند انقلاب را متوقف کنند بلکه انقلاب ایران تبدیل به انفجار نور شد.

سلیمانی ادامه داد: اکنون نیز اگر اسرائیل در جنگ با فلسطین و حزبالله لبنان دچار سردرگمی شده و کاری از پیش نبرده است به دلیل الگوگیری رزمندگان این کشورهای اسلامی از رزمندگان ایران در دوران دفاع است.

وی همچنین نقش بیبدیل رزمندگان تیپ 44 چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس را یادآور شد گفت: این استان با وجود اینکه ارتش نداشته و ندارد اما مردم این استان به پیروی از امام راحل در همه اقشار از زنان گرفته تا مردان بسیج شدند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان ماندگاری حماسه هشت سال دفاع مقدس، وحدت و انسجام ملی، بیمه کردن کشور در برابر طمع بیگانگان را از برکات خون شهدا عنوان کرد و اظهارکرد: برهمین اساس باید حافظ خون شهدا باشیم.

نظر شما