نماینده ولی فقیه دراستان فارس:

عاشورا یک جریان ماندگار تاریخی است

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۱۴:۳۴:۵۳
کد خبر: ۳۲۷۲۲۹
عاشورا یک جریان ماندگار تاریخی است
نماینده ولی فقیه دراستان فارس گفت: : عاشورا یک جریان ماندگار تاریخی است که آزادی خواهان دنیا به آن تاسی کرده و دشمنان در مقابل آن صف آرایی کردند .

به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، آیت الله اسدالله ایمانی چهارشنبه در آیین افتتاحیه سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در شیراز  اظهار داشت:  واقعه تاریخی عاشورا یک جریان درحال حرکت و ماندگار بدون مرز و فراگیر است که همه انسان های آزاده دنیا را خطاب قرار می دهد.

وی افزود: دشمنان همواره در طول تاریخ تلاش کردند شهادت امام حسین(ع) رابه عنوان یک حادثه و پدیده در تاریخ سپری شده مطرح کنند در حالی که خاندان اهل بیت(ع) شهادت امام حسین(ع) را یک جریان تاریخ دانستند.

 امام جمعه شیراز ادامه داد: جریان عاشورا راه شهادت، مقاومت، ایستادگی و حانبازی را در زمان تاریکی به تمام انسان های آزادی خواه دنیا نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه دراستان فارس تاکید کرد: امروز ارزش و اعتبار مداح، پیرغلامان، خادمان امام حسین(ع) در این است که زمان و مکان شناسی و درک و شناخت اردوگاه یزید و امام حسین(ع) در زمان حاضر است.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: جریان کربلا و عاشورا باید زنده نگه داشته شود از این رو امروز ه مهم ترین وظیفه مداحان، عاشقان، پیرغلامان و خادمان امام حسین(ع) درک مقتضیات زمان و شناخت اردوگاه حسینیان و یزیدیان، افراد ساکت و غایبین دوران امام حسین(ع) و بیان آنها برای مردم است.

وی سپس بیان کرد: متاسفانه برخی از قلم به مزدان نیز دردوران معاصر حدود یازده سال پیش، در روزنامه ها و کتاب ها مقالاتی را منتشر کردند که حادثه کربلا جریان نبوده و یک قصه تاریخی و انتقام بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز