مدیر کل تامین اجتماعی فارس در مراسم پیاده روی بازنشستگان و مستمری بگیران عنوان کرد:

بازنشستگان گنجینه های ارزشمند تجربه ودانایی هستند

۱۳۹۴/۰۷/۱۷ - ۱۲:۴۸:۴۵
کد خبر: ۳۲۷۷۴۶
بازنشستگان گنجینه های ارزشمند تجربه ودانایی هستند
وان کردهمایش بزرگ پیاده روی خانوادگی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان به همراه تجلیل از بازنشستگان ، از کارافتادگان کلی وهمسران بازمانده نمونه تامین اجتماعی فارس صبح جمعه "17مهر" در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز به همت اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس ، اداره کل ورزش و جوانان ،هیات ورزش های همگانی و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی فارس برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی استان، دراین مراسم که با حضورمدیران ارشد تامین اجتماعی استان و هیات ورزش های همگانی شیراز همراه بود، مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس ضمن گرامیداشت روز خانواده وتکریم بازنشستگان ، نهاد خانواده را زیر بنای ساخت جامعه ایده آل دانست و ازبازنشستگان به عنوان گنجینه های ارزشمند تجربه ودانایی یاد کرد .

عبدالکریم نباتی با اشاره به فاجعه منا وکشته شدن شماری از هموطنان ما ، آنرا دلیل روشن بی کفایتی حاکمان سعودی دانست وگفت: با این دلیل واضح امید است اداره حج به شورای کشورهای اسلامی واگذار شود .

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی خدمتگزار خانواده بزرگ مستمری بگیران وبازنشستگان است وبااجرای برنامه های ورزشی شاد در راستای سلامت این قشر تلاش می کند . به گفته وی ، ورزش سلامت را به همراه دارد وسلامت بار درمان را کاهش خواهد داد. نباتی ابراز امیدواری کرد تا با حضور پر رنگ اقشار شاهد گسترش برنامه های سلامت محور با رویکرد ورزش های همگانی باشیم .

وی در ادامه از مسوولین اداره کل ورزش وجوانان استان فارس در همراهی برگزاری این همایش تقدیر نمود.

دراین مراسم دکتر بنی هاشمی مدیردرمان تامین اجتماعی استان فارس نیز از مردم خواست تا ورزش های همگانی را جدی بگیرند . به گفته این مسوول ، بیمارهایی همچون دیابت ، قلب وعروق وانواع سکته ها ناشی از بی تحرکی است .

دکتر بنی هاشمی خاطر نشان کرد : 11 درصد مردم مراجعه کننده به مراکر درمانی ما دچار بیماری دیابت هستند وبیماری قلب وعروق به یکی از شایع ترین بیماریهای تبدیل شده است ومتاسفانه سن ابتلا به بیمارهای قلبی عروقی در حال کاهش است .

وی با ابراز تاسف از اینکه امروزه جوانان 30تا 40ساله دچار بیماری قلبی به مراکز درمانی مراجعه می کنند ، مهمترین راهکار پیشگیری از این بیماری وجلوگیری از صرف هزینه های سنگین را ورزش دانست وگفت: انسان ها با تاثیر از زندگی ماشینی شانس ابتلا به بیمار های قلبی عروقی ودیابت را افزایش داده اند و تنها راه باقی مانده تمایل به ورزش با گرایش به ورزش های همگانی است .

دکتر بیی هاشمی پیشگیری از ابتلا به این بیمارهای را عاقلانه تر وکم هزینه تر دانست واضافه کرد: با ورزش شاهد مراجعه کمتر بیماران به مراکز درمانی خواهیم بود .

سیروس پاک رییس هیات ورزش های همگانی شیراز  نیز با حضور در این مراسم ،ورزش را عامل اصلی سلامت و کاهش بیماری های خاموش دانست وگفت : بازنشستگان بزرگ ترین سرمایه های انسانی جامعه امروزما هستند وباید در ایجاد روحیه نشاط وامیدواری دروجود آنان تلاش کرد .

وی برگزاری ورزش های همگانی را درایجاد روحیه پرنشاط مورد توجه قرار داد و از مسوولین خواست تا عموم همکاران خودرا به سمت این قبیل ورزش ها هدایت کنند .

پاک فطرت زندگی ماشینی را عامل اصلی بسیاری بیمارهای خاموش در وجود انسان دانست واز عموم مردم خواست هفته ای سه جلسه وهر جلسه نیم ساعت به امر مهم پیاده روی بپردازند .

در ادامه این مراسم  وبه مناسبت روز خانواده و تکریم از کاکاعلی مساعد به عنوان از کار افتاده کلی ، فاطمه محمدی وفلک ناز حیدری به عنوان همسران بازمانده و  فاطمه خراشادی وحسین خرم و صدرالله مکارم پور به عنوان بازنشستگان نمونه با اهدا تندیس و هدیه تجلیل شد.

در پایان این اجتماع 3هزار نفری 50 فقره تسهیلات سفر به مشهد مقدس ، 20 فقره وام قرض الحسنه  20 میلیون ریالی و 5 دستگاه دوچرخه به قید قرعه به برندگان اهدا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز