امام جمعه شهرکرد:

" ‌کوتاه نیامدن در برابر استکبار و کفر " پیام اصلی قیام عاشورا

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۸:۱۲:۳۷
کد خبر: ۳۲۷۷۹۰
 ‌کوتاه نیامدن در برابر استکبار و کفر  پیام اصلی قیام عاشورا
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت : «‌کوتاه نیامدن در برابر استکبار و کفر» و «احیاء امربه معروف و نهی از منکر» از پیام های اصلی قیام عاشورا بود .

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حجتالاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام  در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم الحرام، حُرّیت، آزادگی، کرامت، انسانیت ، رشد و تعالی انسان را در سایه نهضت حیات بخش حسینی دانست و بر لزوم ادا کردن صحیح حق این نهضت و واقعه عظیم تاکیدکرد.

وی «تبیین صحیح محتوای قیام عاشورا» و «راه پیدا نکردن تحریف در نهضت حسینی» را از مهم‌ترین راه‌های ادای حق نهضت حسینی دانست و تصریح کرد: ورود تحریف در نهضت عاشورا و قیام کربلا جفا بر حق امام حسین(ع) است؛ بنابراین همه به ویژه مداحان، شاعران ، سخنرانان و هیئات های مذهبی مراقب باشند جفا در حق این نهضت عظیم صورت نگیرد.

امام جمعه شهرکرد بر توأم بودن شور و شعور حسینی در برگزاری عزادرای‌ها تاکیدکرد و گفت: هیئت‌های مذهبی قبل از آن که به شور سینه‌زنی و عزاداری بپردازند، باید بر درس گیرندگی و پیام‌رسانی نهضت حسینی توجه ویژه داشته باشند؛ به گونه‌ای که دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری به پیام‌رسانان واقعه کربلا تبدیل شوند و پرمحتوا، نهضت حسینی را به جامعه متنقل کنند.

نکونام  با تاکید بر پرهیز از ورود محتوای نامناسب و انحراف در شیوه‌ی برگزاری عزارادری‌ها گفت : مراقب باشید محتوای عزاداری برای امام حسین(ع) با انجام کارهای نامناسب و شورگیری‌های نابجا «مَحو و حذف» نشود و به سمتی نرود که دشمن از آن سوء استفاده استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان‌کرد: شیوه صحیح عزاداری را اهل بیت عصمت و طهارت برای ما مشخص کرده‌اند؛ به این گونه که مجلس عزاداری برپا می‌کردند، حالت حُزن و غم به خود می‌گرفتند و یک فرد آگاه از نهضت و قیام حسینی می‌آمد و از جایگاه نهضت عظیم حسینی و ظلمی که در حق امام حسین(ع) و خانواده و یارانش در عاشورا روا داشته شد، سخن می‌گفت.

رییس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از شاخصه‌ها و ستونی از ستون‌های اصلی خیمه حسینی دانست و تاکیدکرد: نهضت امام حسین(ع) با امربه معروف و نهی از منکر عجین است؛ بنابراین هرکسی که می‌خواهد حسینی باشد، باید جامه آمر به معروف و ناهی از منکر به تن کند؛ چرا که حسینی بودن با بی‌تفاوتی سازگار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام کوتاه نیامدن در برابر استکبار و کفر را یکی دیگر از شاخصه‌های قیام عاشورا دانست و تاکیدکرد: امام حسین (ع) خودش، خانواده‌اش یارانش و همه آن چه را که داشت فدا کرد اما در برابر کفر و استکبار کوتاه نیامد و تسلیم نشد.

خطیب جمعه شهرکرد در همین زمینه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه در ارتباط با ممنوعیت مذاکره با آمریکا به عنوان استکبار جهانی اشاره و با تاکید بر اینکه در برابر آمریکا و زورگویان نباید تسلیم شد تصریح‌کرد: این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، مذاکره با همه کشورها «آری» اما با آمریکا «نَه» یک نکته بسیار مهم است؛ چرا که آمریکا به دنبال محو و نابودکردن انقلاب اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با عنوان مذاکره، بانام گفتگو و نشستن سر یک میز ، چراغ مقاومت را در جهان اسلام خاموش و ایران را تسلیم خودشان کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: امام حسین(ع) و نهضت کربلای حسینی به ما آموخت که در برابر دشمنان و کسانی که می‌خواهند چراغ دین و انقلاب شما را خاموش کنند، کوتاه نیاید و روی پای خودتان ایستادگی کنید و مطمئن باشید که شما موفق و پیروز هستید.

ایشان در جمع‌بندی این بخش از سخنان بر عبرت گرفتن از نهضت کربلا در مسئله جدا نشدن از ولایت تاکیدکرد و گفت: از ولایت جدا شدن و زاویه گرفتن که امام حسین(ع) کشته شد و واقعه کربلا در جهان اسلام به وجود آمد که امروز پس از گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز چشمان شما پر از اشک است و تا قیامت پر اشک خواهد بود بنابراین با ولایت ماندن و از ولایت جدانشدن درس بزرگی است که از واقعه کربلا می‌گیریم.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه ولایت مداری تنها با حرف محقق نمی شود تصریح کرد: این که بگوییم ولایت مدار هستیم و هر آن چه که مقام معظم رهبری بفرمایند عمل می کنیم اما در عمل جور دیگر باشد به طور قطع کار درست نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز