مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

حافظ ما را به جهانیان معرفی کرده است

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۷:۲۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۷۸۶۲
حافظ ما را به جهانیان معرفی کرده است
مدیر فرهنگ و ارشاد فارس گفت: حافظ ما را به جهان معرفی کرده است و بنا نیست ما حافظ را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، دکتر بهزاد مریدی در همایش هزار شاعر پارسی گو که به مناسبت بزرگداشت حافظ در شیراز برگزارشد، اظهار داشت: آنچه ما از تاویل پیرامون آثار حافظ دوست داریم آن همذات پنداری و همسانی است و بدین خاطر است که حافظ همواره در قلب ایرانی ها جای دارد ومی توان خود را در آن جستجو کرد.

وی دیوان و آثار به جای مانده از حافظ  را تاویل برگشتن به ابتدای خویش دانست و ابراز داشت: شاید بتوان هر یک از کتاب های مقدس را تفسیر کرد و در آن مرواریدی از سخن یافت، اما آیا می شود همه این کتابها را تاویل نمود؟

در ادامه مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی به بهانه دهه فرهنگ که خاستگاه آن در شیراز نهفته است،  بیان کرد: ظرفیت های فرهنگی ایران و فارس را به بهانه این دهه می توان با پشتوانه ای که از این سرزمین سراغ می رود فراهم کرد.

محمدمهدی احمدی در باب دهه فرهنگ که برای نخستین بار به نام و عنوان حافظ شیرازی برگزار می شود، تاکید کرد: به صاحبنظران و پژوهشگران پیشنهاد می کنم که چون بخشی از پژوهشهای فرهنگی معضل و مشکلی از جامعه حل نمی کنند مناسب است در حوزه فرهنگ از منظر معضلات فرهنگی و مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی کاری بنیادی انجام گیرد.

وی برخی مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی را در نبود امکانات و رفتارهای ناهنجار دانست و افزود: ایجاد فضاهای مناسب برای بروز احساسات نسل جوان کاری است که با رفع مشکلات فرهنگی فراهم می شود.

مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه با احیای ظرفیتها برای نسل کنونی ظرفسیت فرهنگی نیز ایجاد می شود، عنوان کرد: اگر پیوند نسل نوپای کنونی با پیشکسوتان و گذشتگان منقطع شود با بحرانی هویتی در سطح کلان مواجه می شویم.

در این همایش که با استقبال گرم مردم شیراز و اهالی فرهنگ سراسر فارس در تالار حافظ فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس  روبه رو شد از 32 ادیب، سخنور، شاعر، نویسنده، حافظ پژوه و زبان شناس پارسی تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز