فاطمه راکعی:

نقش زنان در مجلس آینده پررنگ خواهد بود

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۱۰:۵۹:۴۰
کد خبر: ۳۲۸۰۰۲
نقش زنان در مجلس آینده پررنگ خواهد بود
فاطمه راکعی در آیین افتتاح دفتر جمعیت زنان مسلمان نواندیش (شاخه اصفهان) درباره اهداف شکل‌گیری، خط‌ مشی و جزئیات مرام‌نامه حزب جمعیت زنان نواندیش مسلمان اظهار کرد: زنان خواه‌ناخواه نیمی از جمعیت پویای کشور را تشکیل می‌دهند و هیچ‌کس نباید و نمی‌تواند در برابر ایفای نقش مؤثر این قشر قد علم کرده و در برابر آن‌ها، مطالبات یا حقوق آن‌ها بایستد.

به گزارش  خبرگزاری برنا در  اصفهان، فاطمه راکعی در آیین افتتاح دفتر جمعیت زنان مسلمان نواندیش (شاخه اصفهان)  درباره اهداف شکل‌گیری، خط‌ مشی و جزئیات مرام‌نامه حزب جمعیت زنان نواندیش مسلمان اظهار کرد: زنان خواه‌ناخواه نیمی از جمعیت پویای کشور را تشکیل می‌دهند و هیچ‌کس نباید و نمی‌تواند در برابر ایفای نقش مؤثر این قشر قد علم کرده و در برابر آن‌ها، مطالبات یا حقوق آن‌ها بایستد.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده نیروی انسانی در عصر حاضر افزود: زنان باید در راه پیشرفت و اعتلای فرهنگ اسلامی و ترویج فرهنگ مهربانی در جامعه خود تلاش کنند چراکه جوهره اسلام با مهربانی، عطوفت و احترام به حقوق همه مردم گره‌خورده و زنان مسلمان نیز هدف هویتی خویش را کمک به اعتلای جایگاه اجتماعی زنان جامعه با تکیه‌بر مشی اصلاح‌طلبانه قرار داده‌اند و معتقدیم تا زمانی که این برابری در مفهوم واقعی، انسانی و اجتماعی به نتیجه نرسیده زنان فعال مدنی نباید ذره‌ای از تلاش‌های مضاعف خود دست بکشند.

دبیر کل حزب جمعیت زنان مسلمان نواندیش به تلاش‌های فراکسیون زنان مجلس ششم در اعتلای جایگاه زنان اشاره کرد و گفت: در مجلس ششم زنان نماینده از همه توان و انرژی خود برای احصای قوانین تبعیض‌آمیز از قانون اساسی، قانون مدنی، قانون استخدام کشوری، مجازات اسلامی و قوانین درون مجموعه‌ای نهادها و دستگاه‌ها استفاده کرده و برای هر یک جایگزین‌های مناسب و روزآمدی را با کمک حقوقدانان خبره، روان شناسان و صاحب‌نظران امر طراحی و پیشنهاد کردند.

راکعی در بیان علت مسکوت ماندن قوانین پیشنهادی مجلس ششم در حوزه زنان ادامه داد: مجلس‌های پس از مجلس ششم به‌ویژه مجلس نهم نه‌تنها از اراده جدی و کافی برای پرداختن به معضلات پیش روی زنان برخوردار نیست بلکه تمایلی به رفع معضلات جامعه در بخش‌های دیگر اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز ندارد؛ زنان مظلوم جامعه در تمام تاریخ پیش از هر قشر دیگری در معرض آسیب‌های ناشی از بی‌توجهی قدرتمندان حاضر در حاکمیت از یک‌سو و سنت‌های اقتدارگرایانه بعضاً مردانه از سوی دیگر قرارگرفته‌اند.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش به تأکیدات امام خمینی (ره) در خصوص لزوم حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و مدنی اشاره و اظهار کرد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران همواره زنان را به حضور پویا، فعال و سازنده در جامعه تشویق می‌کردند؛ زنان از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در کنار برادران دینی خود در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حاضر بوده و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز نه‌تنها در تشکیل سمن‌ها و انجام امور خیرخواهانه بلکه به‌عنوان کارآفرین در فعالیت‌های اقتصادی نقش شایسته و قابل‌تحسینی ایفا کرده‌اند.

راکعی گفت: ما زنان خود را به‌خوبی می‌شناسیم؛ زنان هرگز به دنبال قدرت‌طلبی یا سهم خواهی نبوده‌اند بلکه هدف آن‌ها تلاش سازنده سیاسی برای ورود به بدنه حاکمیت و قدرت است چراکه به اعتقاد فعالان این عرصه، مادامی‌که برای مطالبات بر حق زنان جامعه برنامه‌ریزی، تصمیم سازی و تصمیم‌گیری نشود حرف‌ها در حد حرف و شعارها در حد شعار باقی خواهد ماند و این نه‌تنها ظلم به زنان بلکه ظلم به جامعه، فرزندان و نسل‌های آینده است.

وی با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن سهم 30 درصدی برای زنان اصلاح‌طلب در انتخابات پیش رو ادامه داد: شعار جمعیت زنان مسلمان نواندیش از ابتدا برخورداری از سهمیه 50 درصدی در انتخابات پیش رو بود چراکه ما معتقد به حضور زنان متخصص و توانمندی هستیم که بسیار بهتر از مردان قدرت اداره امور در سطوح کلان حاکمیتی را داشته و دارند.

 

دبیر کل جمعیت زنان نواندیش مسلمان بابیان اینکه به دلیل وجود برخی فشارها مطالبات زنان در دولت تدبیر و امید به‌صورت صددرصدی برآورده نشده است، تصریح کرد: بااین‌وجود پس از و تعاملات تعاملات بسیار با سران اصلاحات مقرر شد سهم 30 درصدی زنان در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در کل کشور محفوظ بماند و حداقل یک‌صد بانو در شاکله مجلس دهم حضورداشته باشند.

راکعی به نقش مؤثر و هماهنگ‌کننده شورای سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات در ماه‌های پیش رو اشاره کرد و افزود: نخستین جلسه هم‌اندیشی مشترک میان سران احزاب اصلاح‌طلب و اعضای شورای مشورتی جبهه اصلاحات یکشنبه برگزار  می شودو  این جلسه آغازگر مسیری برای رسیدن همه اعضا به لیست ائتلافی بزرگ اصلاح‌طلبان در دو انتخابات پیش رو است.

وی با انتقاد از نبود قانون‌گرایی در کشور و به‌خصوص در میان قشر خاصی از سیاسیون کشور تصریح کرد: همه فعالان سیاسی کشور چه دلواپس باشند و چه نباشند باید تا زمان اصلاح برخی قوانین مدنی به‌طور یکپارچه به قانون احترام بگذارند؛ رعایت قانون ابتدایی‌ترین حق همه آحاد جامعه است و اصلاح‌طلبان کشور باید در تمام لحظات فعالیت سیاسی خود یک‌صدا قانون را صدا بزنند.

دبیر کل جمعیت زنان نواندیش مسلمان ادامه داد: فارغ از سال‌هایی که دیدگاه‌های دو قوه مجریه و مقننه با یکدیگر هم‌پوشانی داشت، اهرم‌های فشار چه در دولت اصلاحات و چه اکنون در دولت تدبیر و امید به شکلی قوی دیدگاه‌های خود را بر همه امور اعمال می‌کند؛ دیدگاهی که حتی می‌توان نام اعتقاد بر آن گذاشت چراکه تنها خود را حق می‌بیند و دیگران را ناحق می‌پندارد.

راکعی در تشریح ویژگی‌های این دیدگاه در ساختار حکومت خاطرنشان کرد: ما به دنبال ایجاد تفرقه در میان شیعه و سنی نیستیم که حتی زایش چنین دیدگاهی را نه‌تنها نمی‌توان به شیعیان نسبت داد بلکه در میان بسیاری از سنیان معتقد نیز وجود ندارد؛ خشونت و خود حق پنداری برخی گروه‌ها در منطقه منجر به تشکیل گروه‌های تروریستی و تکفیری مانند داعش شد و اکنون پرسش اساسی از گروه‌های فشار در کشور این است که نتیجه شکل‌گیری داعش چه بود؟ دیدگاهی که هیچ رحمی ندارد و حتی حاضر است برادر دینی خویش را نیز فدای خود و خواسته‌های خود کند.

وی ادامه داد: جمعیت زنان مسلمان نواندیش به دنبال مشارکت همگانی مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و مدنی، رعایت حقوق شهروندی، احترام به حقوق اقلیت‌ها، به رسمیت شناختن چندصدایی در جامعه، معتقد به خرد جمعی، اداره نظام‌مند و قانون‌مند جامعه متکی بر تخصص و نه سلیقه و ارتقا جایگاه اجتماعی زنان است.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: زنان باید در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و اقتصادی به کمال و شکوفایی برسند و زنان فعال اصلاح‌طلب وظیفه دارند عمق آگاهی بخشی خود را به روستاهای دور افتاده و محروم گسترش دهند تا کشور دیگر شاهد جمع‌آوری رأی با توزیع چند گونی سیب‌زمینی توسط یک نامزد انتخاباتی نباشد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز