در رقابت های تکواندوی المپیک نظامیان جهان:

تکواندوکاران کشورمان در روز اول دو طلا و دو نقره کسب کردند

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۸:۵۸:۰۳
کد خبر: ۳۲۸۲۴۷
تکواندوکاران کشورمان در روز اول دو طلا و دو نقره کسب کردند
دو طلای طلای یعقوبی و مردانی و دو نقره کیانی و اسحاقی حاصل کار تکواندوکار کشورمان در اولین روز رقابت های تکواندوی المپیک نظامیان جهان بود تا در پایان روز ششم کشورمان با 2 طلا، 8 نقره و 8 برنز در رده یازدهم رده بندی المپیک سیزم قرار گرفته است.

به گزارش خبر گزاری برنا ، رقابت های تکواندوی ششمین دوره المپیک نظامیان جهان امروز در کره جنوبی آغاز شد.

تکواندوکار وزن 63- کیلوگرم کشورمان با 4 پیروزی مقتدرانه مقابل نمایندگان کشورهای کره جنوبی، گابن، اسلوونی و برزیل توانست مدال طلای این رقابتها را دشت کند و 20 امتیاز به سبد اندوخته هایش در رنکینگ المپیکی اضافه کند.

یعقوبی برای کسب این مدال ارزشمند، پس از یکدور استراحت، در نخستین مبارزه خود "یونگ جو" از کره جنوبی را 15 بر 9 برد، سپس "جالاس یاکندا" از گابن را 21 بر 3 شکست داد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 15 بر 6 از سد "جور پانتار" از اسلوونی گذشت و راهی فینال شد.

در فینال این رقابتها نیز که دارندگان دو مدال برنز جهان در سالهای 2013 و 2015 با هم به رقابت پرداختند در نهایت این نماینده کشورمان بود که توانست "دیاز الوس" از برزیل را با نتیجه 8 بر یک از پیش رو بردارد و با شایستگی بر سکوی قهرمانی تکیه بزند.

ابوالفضل یعقوبی مدال برنز جهان در سال 2015 را در اختیار داشت و نماینده برزیل در سال 2013 بر سکوی سوم جهان ایستاده بود.

یعقوبی با این مدال طلا، 20 امتیاز المپیکی را به سبد اندوخته هایش در رنکینگ المپیکی اضافه کرد.

همچنین در وزن 87+ کیلوگرم سجاد مردانی که در ابتدا قرعه استراحت داشت در دور دوم یوری چنکو از روسیه را شش بر چهار شکست داد و با این پیروزی به مرحله نیمه نهایی راه یافت و برای رسیدن به فینال سنگین وزن، با هون مون از کره جنوبی رقابت کرد و پیروز این دیدار شد. مردانی در فینال ولکر وادزیچ از آلمان را شکست داد و دومین مدال طلای کاروان ایران در رقابت های نظامیان جهان را کسب کرد.

تکواندوکار ژرمن ها که در رنکینگ المپیکی وزن چهارم یک پله بالاتر از سجاد قرار دارد، در این رقابت به دنبال افزایش اختلاف امتیازش با نماینده کشورمان بود اما در پایان این مبارزه حساس مقابل نماینده کشورمان 10 اخطاره شد و در نهایت این هوگوپوش شایسته کشورمان بود که توانست مدال طلای وزن 87+ کیلوگرم را ضرب کند.

مردانی با این مدال ارزشمند ضمن کسب 20 امتیاز المپیکی شیرین، اختلاف امتیاز خود را با نفر ششم رنکینگ المپیکی یعنی آلمان به حداقل رساند.

این دوره از مسابقات که دارای گرید 2 المپیکی (G2) است، با حضور 229 تکواندوکار از 43 کشور به مدت 3 روز به میزبانی شهر "مونگ یونگ" کره جنوبی برگزار می شود.

همچنین مهدی اسحاقی در نخستین روز این مسابقات، توانست مدال نقره وزن 54- کیلوگرم را بدست آورد.

نماینده شایسته کشورمان برای رسیدن به این مدال ارزشمند در نخستین گام با نتیجه 18 بر 2 و در پایان راند دوم "اندرس انتنکیو" از کلمبیا را از پیش رو برداشت، سپس مقابل نماینده کویت (علی المرشاد) بازهم در پایان راند دوم 29 بر 10 برنده شد و با اقتدار به مرحله نیمه نهایی رسید.

دارنده مدال طلای المپیک نوجوانان 2014 که اولین سابقه حضور جدی را در رده سنی بزرگسالان تجربه می کرد در ادامه و برای رسیدن به فینال نماینده کره جنوبی را هم 12تایی کرد و با نتیجه 23 بر 11 برنده از شیاپ چانگ خارج شد تا فینالیست شود.

اسحاقی در ادامه و در فینال این رقابتها به مصاف "وانیلتون تورس" از برزیل که او نیز تا رسیدن به فینال تمامی رقبایش را با اختلاف 12 امتیاز شکست داده بود، قرار گرفت که در پایان یک رقابت پایاپای نتیجه را 17 بر 14 واگذار کرد و برسکوی نایب قهرمانی ایستاد.

تکواندوکار برزیلی مدال برنز جهان در سال 2015 را در کارنامه داشت.

ناهید کیانی، تکواندوکار وزن 46- کیلوگرم کشورمان نیز در اولین روز از مسابقات تکواندو در المپیک نظامیان جهان، در راند طلایی نتیجه را به تکواندوکار برزیل، دارنده مدال برنز جهان در سال 2015 واگذار کرد و مدال نقره را کسب کرد.

تکواندوکار کم سن و سال تیم ملی کشورمان که اولین سابقه حضورش در رده سنی بزرگسالان را تجربه می کرد، در ابتدا "هووا یونگ" از کانادا را 11 بر 7 برد و به دور دوم راه یافت.

کیانی در مرحله دوم، باید با برنده دیدار چین و مغولستان مبارزه می کرد که این دو تکواندوکار هیچ کدام در شیاپ چانگ حاضر نشدند و در نهایت کیانی در مرحله نیمه نهایی نیز بعنوان نفر برنده مبارزه اعلام شد و به فینال راه یافت.

او در فینال رقابتهای وزن 46- کیلوگرم زنان، رو در روی "ایریش سیلوا" از برزیل قرار گرفت، اما برابر این تکواندوکار با تجربه در راند طلایی متوقف شد و مدال نقره را بدست آورد.

 

نماینده برزیل مدال برنز جهان در سال 2015 و همچنین مدال طلای بازیهای پان امریکا در سال 2014 را در کارنامه داشت.

المپیک نظامیان جهان – کره جنوبی

حریفان اسبقی، رجبی، اخلاقی و روحانی مشخص شدند/پایان روز اول با 4 مدال

با قرعه‌کشی 5 وزن روز دوم بازیها، حریفان اسبقی، رجبی، اخلاقی و روحانی مشخص شدند و نمایندگان کشورمان فردا (جمعه) و در دومین روز این مسابقات به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو، بازیهای المپیک نظامیان جهان (سیزم) از تاریخ هشتم مهرماه به میزبانی شهر "مونگ یونگ" کره جنوبی آغاز و تا 22 مهرماه ادامه خواهد داشت که مسابقات تکواندو از امروز پنجشنبه (16 مهرماه) آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

اما در دومین روز این مسابقات تکواندوکاران اوزان 68- و 80- کیلوگرم مردان و 57-، 67- و 73- کیلوگرم زنان مبارزات خود را پیگیری خواهند کرد که بهنام اسبقی، سعید رجبی، هانیه اخلاقی و فاطمه روحانی نمایندگان کشورمان هستند.

پس از مراسم قرعه کشی این مسابقات، حریفان تکواندوکاران کشورمان مشخص شدند که بر این اساس؛ بهنام اسبقی تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم کشورمان پس از یکدور استراحت باید به مصاف برنده دیدار افریقای جنوبی و عربستان برود. اسبقی در صورت پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی با یکی از تکواندوکاران کشورهای گابن، قزاقستان، قطر و آفریقانی مرکزی رقابت خواهد کرد.

در وزن 80- کیلوگرم نیز سعید رجبی ابتدا با نماینده کنیا پیکار و سپس یکی از نمایندگان کشورهای آلمان، کره جنوبی و قزاقستان مبارزه می کند.

در گروه دختران نیز، هانیه اخلاقی در وزن 67- کیلوگرم به مصاف نماینده مصر می رود و در صورت برتری در مرحله نیمه نهایی با برنده دیدار برزیل و مراکش مصاف خواهد کرد. فاطمه اخلاقی نیز در وزن 73- کیلوگرم در نخستین گام رو در روی نماینده برزیل قرار می گیرد و سپس تکواندوکار چین را پیش رو دارد.

هدایت تیم ملی مردان کشورمان برعهده محمدرضا زوار است و ندا زارع هدایت تیم ملی زنان کشورمان را برعهده دارد.

این دوره از رقابتها از ساعت 10 صبح به وقت محلی با مبارزات مرحله مقدماتی آغاز می شود و تا ساعت 12:10 ادامه خواهد داشت. تکواندوکاران پس از دو ساعت استراحت، مرحله یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی مبارزاتشان را از ساعت 14 الی 17 پیگیری می‌کنند و سپس فینال این مسابقات از ساعت 17 الی 18 برگزار خواهد شد.

پیکارهای تکواندو در این دوره از بازیها، به صورت رپه شارژ انجام می‌شود.

مسابقات تکواندو در بازیهای المپیک ارتش‌های جهان، G2 است و به دارندگان مدال طلا 20 امتیاز، نقره 12 امتیاز و برنز 7.2 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیک، برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز