دکتر روحانی در جمع مردم مازندران:

تصویب کلیات طرح برجام طبق خواست ملت ایران بود/ حق نداریم از جیب مردم شعار دهیم

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۱:۰۹:۳۶
کد خبر: ۳۲۸۸۲۴
تصویب کلیات طرح برجام طبق خواست ملت ایران بود/ حق نداریم از جیب مردم شعار دهیم
رئیس جمهوری با اشاره به همراهی مردم استان مازندران با دولت طی دو سال گذشته گفت: مردم این منطقه در این مدت با همراهی و همدلی با دولت در مسیر توسعه و آبادانی کشور گام برداشتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا حجت الاسلام حسن روحانی در جمع مردم مازندران، مردم این مهمان نواز و مهربان توصیف کرد و افزود: مردم این خطه همواره پرچمدار حکومت علوی در تاریخ و یار علویان بوده و همواره در انقلاب و دفاع مقدس نقش بسیار تاثیرگذاری داشته اند.

وی با اشاره به خاطرات خود از مردم مازندران در دوران انقلاب اسلامی گفت: ارادت مردم این منطقه به خاندان رسالت و حمایتشان از امام و نهضت انقلاب اسلامی را از نزدیک شاهد بودم.

دکتر روحانی به نقش مردم استان مازندران در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: در آن دوران لشکر 25 کربلا همواره حماسه آفرین بوده و در مسیر دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی کشور حضوری موثر داشته است.

رئیس جمهوری با اشاره به شهدایی همچون شیرودی ها، کشوری ها، طوسی ها، بصیرها و نقش آفرینی آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: سرداران بزرگی از این خطه به خوبی رشادت و شهامت خود را برای دفاع از این سرزمین به ظهور رساندند.

وی یادآور شد: مازندران سرزمین عالمان بزرگی همچون شیخ طوسی ها و پرورش دهنده مراجع بزرگ و عالیقدری چون آیت الله جوادی آملی است که از افتخارات ایران اسلامی است و همچنین آیت الله حسن زاده آملی و روسای دو قوه است.

روحانی همچنین از خطه مازندران به عنوان سرزمین ورزشکاران و قهرمانان یاد کرد و گفت: قهرمانان این خطه در 22 رشته صاحب 333 مدال بوده اند و پایتخت کشتی ایران جویبار نیز در این خطه است .

وی همچنین با اشاره به اجرای قطعه هنری از سوی تعدادی از نوجوانان و جوانان مازندرانی گفت: این قطعه هنری که توام با کار و فعالیت است نشان از نشاط و سرزندگی در این منطقه دارد.

دولت به وظایف سیاسی خود در قبال فاجعه منا عمل می کند

حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان مازندران افزود: گرچه آنهایی که رفتند به وصال حق رسیدند و در سرزمین حرم و در شرایط بسیار سخت ، جان به جان آفرین تسلیم کردند اما آنها پاداش شان را از حق تعالی با بهشت جاودان خواهند گرفت.

وی با اشاره به همدلی،‌همدردی و همنوایی ملت با خانواده های جانباختگان حادثه منا گفت: همه مردم ما با خانواده این جانباختگان عزیز کشور و همه کشورهای اسلامی که مانند ایران مفقودان زیادی دارند همدردی می کنند.

دکتر روحانی افزود: تلاش مردم ما، موضع گیری قاطعانه رهبر معظم انقلاب و تلاش دولتمردان در این حادثه قابل تقدیر است.

رئیس جمهوری با اشاره به وظیفه دولت در این خصوص اظهار داشت: وظیفه دولت هم در قبال خانواده این عزیزان و هم برای روشن شدن ابعاد این حادثه تمام نشده و قطعا در تلاش است تا هر چه سریعتر به وظایف سیاسی و دیپلماتیک خود در این زمینه عمل کند.

وی افزود: ما در آستانه ماه شهادت، دلاوری، ماه سالار شهیدان و ماهی هستیم که انقلاب عزیزمان را از آن به دست آورده ایم.

حسن روحانی گفت: ما پیروزی مان را از این فرهنگ انقلابی به دست آورده ایم، فرهنگی که می تواند حامی و راهنمای ملت باشد و آن فرهنگ مصباح هدایت است ؛ ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاه.

رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد انشاالله امام حسین (ع) کشتی نجات ما در این دنیا و آخرت خواهد بود.

تصویب کلیات طرح برجام طبق خواست ملت ایران بود

حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان مازندران افزود:‌ ما در فضای نو و جدیدی با همت مردان و زنان کشورمان و با همت دیپلمات هایمان قدم گذاشتیم و توانستیم به همه جهانیان بگوییم که همانطور که در دفاع مقدس توانستیم از حق ملت ایران با ایثار ، استقامت و ایستادگی دفاع کنیم امروز هم توانستیم با زبان منطق و دیپلماسی در برابر قدرت های جهان ایستادگی و استقامت کنیم .

وی گفت : این ملت بزرگ توانست به توافقی غرورآفرین با قدرت های جهان و سازمان ملل و شورای امنیت برسد .

رئیس جمهوری افزود : این برای ما افتخار است که توانستیم با قدرت ، شورای امنیتی را که قطعنامه های ناحق ، ظالمانه و غلط علیه ملت ما تصویب می کرد ، وادار کنیم که قطعنامه های قبلی اش را ملغی کند و این استقامت ملت ایران بود که باعث شد آنها حقوق ما را به رسمیت بشناسند .

دکتر روحانی گفت : از رهبر معظم انقلاب هم به سبب حمایت هایشان از روز نخست تا پایان این توافق تقدیر و تشکر می کنیم و البته نیازمند حمایت ایشان در مسیر راه تا اهداف بلندمان خواهیم بود.

وی افزود : از ملت بزرگ ایران و مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به سبب حمایتهایشان تشکر می کنم.

رئیس جمهوری گفت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عمل ارزشمند و تاریخی شان در جلسه دیروز مجلس ، کلیات طرح برجام را که طبق خواست ملت ایران بود ، تصویب کردند که جای تشکر دارد.

ما امروز در فرصت پسا برجام هستیم و نیاز به اتحاد و همدلی داریم

حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان مازندران افزود: امروز ملت ما به تعامل قدرتمند با نرمش قهرمانانه در برابر دنیا پرداخته است.

وی گفت: ما امروز در فرصت پسا برجام و بعد از توافق غرورآفرین هستیم و نیاز به اتحاد، انسجام و همدلی داریم.

رئیس جمهوری تصریح کرد : اگر توانستیم در برابر دنیا به توفیقات بزرگ دست یابیم به خاطر درایت رهبری، ایستادگی ملت ایران و دیپلماتهای غیور و کاردان، در صحنه مقابله با دنیا بوده است.

وی افزود: ‌تاریخ به ما خواهد گفت که ملت ایران در این مقطع تاریخی چه کار عظیم و بزرگی را به ثمر رسانده است.

دکتر روحانی اضافه کرد: شما در تاریخ ببینید؛ کجا بوده که کشوری را شورای امنیت و قدرت های جهان به فصل هفتم منشور سازمان ملل ببرد و در مسیر خطرناک تحریم و فشار و جنگ قرار دهد اما این ملت به تنهایی با منطق و استدلال و انسجام و ایستادگی و با تکیه به مردم غیور و نیروهای مسلح و جوانان شجاع و همه اقوام کشور اعم از شیعه و سنی،‌ کرد، بلوچ و ترکمن، عرب و لر توانست یکپارچه بایستد و از این شرایط خارج شود.

برجام نباید بین مردم فاصله ایجاد کند

حسن روحانی افزود : همه ما هدف و مسیر واحدی را طی می کنیم و اشکالی ندارد عده ای منتقد و نظرات دیگری داشته باشند .

رئیس جمهوری گفت : ما در قانون اساسی مسیر دموکراسی را برگزیدیم و در همه مباحث آنچه اکثریت مردم انتخاب کنند ملاک راه ماست .

روحانی افزود : در انتخابات نیز هم نظر نیستیم و نامزد واحد نداریم بلکه رقابت و نامزد مختلف داریم اما رای اکثریت ملاک است و پس از نتیجه اقلیت هم همان راه را دنبال می کند و البته حقوق اقلیت باید رعایت شود.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه امروز باید برجام وسیله ای برای انسجام باشد ،گفت : برجام باید سکوی جهش اقتصادی برای جوانان غیور ما باشد .

حجت الاسلام روحانی گفت : به حول قوه الهی در ماههای آینده بارفع تحریم ها نشان خواهیم داد که ملت ما پیروز صحنه است و ما به این ملت افتخار می کنیم .

رئیس جمهوری افزود : افتخار می کنیم ملتی که در برابر مشکلات و تحریم با مردانگی و رشادت ایستادگی کرد و پس از تحریم ها نیز دست به دست هم می دهیم تا شاهد رشد و رونق پایدار در اقتصاد و کشور باشیم .

حسن روحانی با اشاره به اینکه پس از کاهش قیمت نفت در سال جاری، کشورهای ثروتمند و نفت خیر به زانو درآمدند گفت : اینکه کشور همسایه ما 75 میلیارد دلار از صندوق می گیرد تا خود را اداره کند ، کشوری که با جمعیت کم ، ثروت زیاد دارد و 10 میلیون بشکه نفت صادر می کند و خوش هم مقصر کاهش قیمت نفت است هم اکنون به مشکل خورده است .

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد : هر کس چاهی برای برادرش ایجاد کند خودش در آن می افتد .

ارائه بسته اقتصادی ویژه دولت تا پایان هفته جاری

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم مازندران افزود: ما ملت بزرگی داریم که در شرایط تحریم و دشواری های ناشی از آن مشکلات را با آرامش خود طی کردند .

وی ادامه داد: دولت توانست در کنار تحریم ها و مشکلات کشور را اداره کند ما مسیر تورم را امسال برطرف کردیم و حال آنکه یکی از کشورهای نفت خیز تورم سه برابری نسبت به ایران داشت .

رئیس جمهوری با اشاره به بسته ویژه اقتصادی دولت تصریح کرد: با ارائه این بسته ویژه تحرک خوبی در حوزه اقتصادی کشور به وجود می آید و این تحرک اقتصادی قبل از برداشته شدن تحریم ها محقق می شود .

وی افزود: در حال حاضر که در شرایط تحریم به سر می بریم شاید تا یک الی دو ماه آینده همچنان در تحریم باشیم اما با اتحاد، انسجام و همدلی شاهد رونق اقتصادی تا انتهای سال خواهیم بود

روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به مساله مذاکره هسته ای گفت: همه می پرسند چرا به دنبال مذاکره رفتیم برخی می گویند ما علاقه داشتیم به غرب نزدیک شویم و حال آنکه برای ما غرب و شرق تفاوتی ندارد و ما به دنبال مصالح و منافع کشور هستیم.

رئیس جمهور گفت: آنچه برای ما اهمیت ویژه دارد اشتغال جوانان و رونق اقتصادی کشور است ، ما چطور به عنوان خادم ملت رضایت بدهیم که به خاطر تحریم هرچیزی که وارد کشور می شود 15 تا 20 درصد اضافه از جیب مردم پرداخت شود؟

روحانی تاکید کرد: پس از عبور از تحریم ها شاهد رونق اقتصادی و کاهش مشکلات کشور خواهیم بود.

کاسبان تحریم از لغو تحرم ها ناراحت نباشند

حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان مازندران افزود: ما با دنیا با شهامت و قدرت مذاکره کردیم و تمام حقوقمان را به حول و قوه الهی در این مذاکرات گرفته ایم .

وی با اشاره به برخی سخنان در این خصوص گفت: در آینده برای مردم دراین باره توضیح خواهم داد و شما مردم برخی سخنان را نشنیده بگیرید تا بموقع جواب آن داده شود.

رئیس جمهوری با لحن سؤالی ادامه داد : چه کسی از افتخارات ملت ایران ، عزت ملت ایران و رفع تحریم ناراحت است ؟

وی خطاب به کسانی که از لغو تحریم ناراحتند گفت : والله ، بالله شما هم ضرر نمی کنید ، ناراحت نباشید بعد از تحریم ها این موفقیت برای شما هم خواهد بود و دکان شما کساد نمی شود و نگران نباشید .

رئیس جمهوری افزود : اساس حرکت ما در این مذاکرات رفاه ملت ایران بوده است . اساس ما در این مذاکرات این بود که رونق علم و اقتصاد را به این کشور بیاوریم .

دکتر روحانی در پاسخ به تشویق و اظهار علاقه مردم مازندران گفت : اگر شما علاقه دارید، در واقع به یک خادم و سرباز کوچک این ملت اظهار علاقه می کنید .

وی تصریح کرد : همه ما به ایران افتخار می کنیم و همه ما به آینده رشد و توسعه این کشور امیدواریم.

بعد از توافق، سرمایه و فناوری را جذب می کنیم

حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان مازندران افزود: اقتصاد مقاومتی و خواست مقام معظم رهبری و مردم را پیگیری و بعد از توافق، سرمایه و فناوری را جذب می کنیم و محدودیت در مناسبات بین المللی را کنار می گذاریم و حرکت اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک ، صادرات و ارتقای بهره وری را ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به مزیت های استان مازندران از جمله دریا و جنگل گفت: باید جلوی تخریب جنگل ها را گرفت اگر چه طی دو سال اخیر اندکی از این فاجعه بزرگ کاهش پیدا کرده و همه مسئولان استان و رسانه ها و جوانان باید دست به دست هم بدهند تا نگذارند این نعمت بزرگ از دست برود و تخریب شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جنگل وسیله زیست ماست ، اکسیژن، زندگی و زیبایی منطقه و کشور است و نباید محیط زیست را آلوده کرد .

دکتر روحانی تاکید کرد: برخی مسائل استان های شمالی همچون زباله سوزها ، فاضلاب و مهار آبها برای دولت بسیار مهم است و ما خواهیم توانست در قدمهای بعدی در این زمینه ها سرمایه گذاری کنیم.

باید گردشگری را توسعه دهیم

روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم مازندران افزود: ما تصمیماتی در تهران برای مسئله راه در این استان و همچنین طرح های مهم استانی و ملی اتخاذ کردیم.

وی گفت: به حول و قوه الهی تا پایان امسال و بهار سال آینده باند دوم جاده رودهن- فیروزکوه - قائم شهر را با اعتبار 200 میلیارد تومان نهایی خواهیم کرد.

دکتر روحانی اضافه کرد: باند دوم جاده هراز را با 670 میلیارد تومان تا پایان سال 95 به پایان خواهیم رساند.

رئیس جمهوری افزود: ان‌شاءالله آزادراه تهران- شمال را که بیشتر به غرب این استان مربوط می شود،‌با 1200 میلیارد تومان تا اوایل سال 96 به بهره برداری خواهیم رساند.

وی گفت: در موضوع حمل و نقل داخل استان در این سفر 303 میلیارد تومان اعتبار برای حمل و نقل داخل استان برنامه ریزی کرده ایم که بخشی از آن با تکمیل کنارگذرها در 10 شهرستان با 175 میلیارد تومان انجام می شود و همچنین برخی از طرح‌های دیگر شامل تکمیل بزرگراه های داخلی استان، ‌بهسازی جاده های قدیمی، احداث و بهسازی ایستگاه های راه آهن و گذرگاه های غیرهمسطح است.

رئیس جمهوری افزود: تمام قول هایی که هم اکنون بنده برای استان می دهم که یکی از آنها این 303 میلیارد تومان است، ان‌شاءالله در سال 94 و تا پایان 95 اجرایی خواهیم کرد.

دکتر روحانی گفت: در زمینه منابع آب استان 209 میلیارد تومان برای 8 طرح عمده منابع آب مقرر شده است که شامل شبکه های آبیاری، زهکشی،‌ آبرسانی و تکمیل برخی از سدها، احیای 700 مورد از آبندها،‌ سدهای لاستیکی، احیای جنگل های مخروبه، توسعه باغ‌های دیم و اراضی شیبدار است که ان‌شاءالله این موارد را هم در سال‌های 94 و 95 اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: از رئیس صندوق توسعه خواستم که در هیئت امنا، مقدار قابل ملاحظه ای اعتبار را با عنوان تسهیلات برای طرح های گلخانه ای در این استان تخصیص دهیم.

رئیس جمهوری گفت: این طرح های گلخانه ای می تواند حرکت خوبی برای اشتغال و آبادانی ایجاد کند.

دکتر روحانی افزود: در بخش صنعت و معدن استان نیز دو طرح در این سفر افتتاح خواهد شد که یکی واحد تولید پتروشیمی با ظرفیت 60 هزار تن در سال است و دیگری ورق های فولادی با ظرفیت 20 هزار تن.

وی گفت: همچنین برای تسهیلات در بخش صنعت 2500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته ایم.

رئیس جمهوری افزود: در بخش اکتشاف و مطالعات معادن زیرزمینی، مساحت 5000 کیلومترمربع را مورد توجه قرار خواهیم داد که مردم استان تصور نکنند آنچه توسعه استان است صرفا گردشگری و کشاورزی است.

وی گفت: در بخش بهداشت و درمان 126 میلیارد تومان را برای 8 طرح عمده اختصاص خواهیم داد که تکمیل دانشگاه ها و دانشکده پزشکی نیز جزو این طرح ها خواهد بود.

رئیس جمهوری افزود: برای عمران شهری 117 میلیارد تومان برای 6 طرح عمده از جمله احداث و تکمیل نیروگاه های زباله سوز و فاضلاب و همچنین برای برخی از سالن های ورزشی از جمله سالن کشتی در جویبار در نظر گرفته ایم.

وی گفت: در این سفر مجموعاً 45 طرح مورد توجه هیئت دولت است و کل مبلغ و اعتباری که برای این طرح ها در نظر گرفته شده 991 میلیارد تومان است و ان‌شاءالله همه این اعتبار را امسال و تا پایان سال آینده اختصاص خواهیم داد.

رئیس جمهوری افزود: خسارتی در روزهای اخیر به علت تگرگ وارد شده است، همینجا از مسئولان استان می خواهم که خسارت ها را جبران کنند تا مردم بتوانند با خیال راحت زندگی خودشان را ادامه دهند.

نظر شما